Η SEAT δηλώνει και πάλι κατηγορηματικά την δέσμευση της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και στους ιδιώτες αγωνιζόμενους πελάτες της. Το νέο Leon Cup Racer δίνει ήδη μία σαφή εικόνα...
για την πιθανή εμφάνιση ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου SEAT, προετοιμασμένο για ένα ευρύ φάσμα αγώνων. Το Leon Cup Racer που αποδίδει 330PS αποτελεί την βάση για ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών που θα πραγματοποιηθεί τους προσεχείς μήνες. Κάνοντας πρόσφατα το ντεμπούτο του στο θρυλικό GTI Treffen event στο Reinfnitz στην Αυστρία, το Leon Cup Racer κέρδισε αμέσως την αποδοχή του κοινού. Αυτή την φορά η SEAT το παρουσίασε στο WTCC Weekend στο Salzburg.
«Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι βαθιά ριζωμένος στην μάρκα μας. Η SEAT έχει περισσότερα από 40 χρόνια ιστορίας στους αγώνες και με το Leon Cup Racer γράφουμε τώρα το επόμενο κεφάλαιο για τους ιδιώτες αγωνιζόμενους πελάτες μας. Το Cup Racer δεν είναι ένα εκθεσιακό μοντέλο, αλλά το πρώτο αυτοκίνητο δοκιμής στα πλαίσια της δουλειάς που θα ακολουθήσει», λέει ο Dr. Matthias Rabe, Αντιπρόεδρος της SEAT για Research and Development. «Η νέα γενιά SEAT Leon προσφέρει μια ισχυρή βάση. Τα σπορ χαρακτηριστικά είναι ιδιαιτέρως αναγνωρισμένα από τους πελάτες αλλά και τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου. Με την αγωνιστική έκδοση, χτίζουμε πάνω στις μεγάλες επιτυχίες των τελευταίων χρόνων».
Το Cup Racer, το οποίο βασίζεται στο πεντάθυρο Leon και είναι βαμμένο σε μεταλλικό ματ γκρι χρώμα με πορτοκαλί διακοσμητικές λεπτομέρειες, διαθέτει μια οπτικά εντυπωσιακή φιγούρα. Η απίστευτα ισχυρή του εμφάνιση ενισχύεται με τους 18 ιντσών τροχούς, ενώ το μετατρόχιο είναι περισσότερο από 40 εκατοστά φαρδύτερο από αυτό του μοντέλου μαζικής παραγωγής.
Η νέα εμπρός όψη παρέχει κορυφαία αεροδυναμική και μέγιστη ροή αέρα στον κινητήρα και στο σύστημα πέδησης ενώ οι τονισμένοι θόλοι των τροχών με τους αεραγωγούς στα άκρα ενισχύουν την ψύξη στο τεσσάρων εμβόλων σύστημα πέδησης. Τα μαρσπιέ, τα μπροστινά spoiler, η ποδιά, ο πίσω διαχύτης αέρα και η αεροτομή οροφής δύο φάσεων, συμβάλλουν στην επίτευξη μέγιστου δυνατού down force.
Ωστόσο, ακόμα και στο Cup Racer, το σχεδιαστικό DNA του Leon παραμένει ανέπαφο: οι προβολείς full LED με τα φώτα ημέρας καθώς και τα πίσω φώτα LED, έχουν μεταφερθεί από το μοντέλο παραγωγής. Το περίγραμμα οροφής είναι επίσης ίδιο με το μοντέλο παραγωγής όπως ακριβώς και οι χαρακτηριστικές σχεδιαστικές πλαϊνές γραμμές.
Εσωτερικά το Leon Cup Racer είναι επίσης έτοιμο για τις πίστες. Η συστηματική μείωση του βάρους και η προσεκτική μινιμαλιστική προσέγγιση χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο προστατεύεται από ένα υψηλής αντοχής κλωβό ασφαλείας. Τα καθίσματα τύπου bucket με σύστημα HANS για την προστασία του αυχένα και του κεφαλιού προσφέρουν βέλτιστη ασφάλεια. Η βασική μορφή του cockpit μαζικής παραγωγής διατηρείται, παρόλο που οι πληροφορίες είναι πλέον συγκεντρωμένες στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών καθώς και στην υψηλής ανάλυσης οθόνη TFT που είναι πίσω από αυτό, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό.
Το Leon Cup Racer διαθέτει έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με μέγιστη ισχύ 330PS/243kW και μέγιστη ροπή 350Nm. Η μετάδοση ισχύος στον εμπρός άξονα γίνεται από ένα 6-τάχυτο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Μια παραλλαγή του Cup Racer, ειδική για αγώνες αντοχής, εξοπλίζεται με ένα αγωνιστικό σειριακό κιβώτιο με τον μοχλό ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα και ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.
Μια πρώτη εκτιμώμενη τιμή για το Leon Cup Racer είναι της τάξης των 70.000€ (χωρίς ΦΠΑ) για την έκδοση DSG, ενώ η έκδοση αντοχής με το σειριακό κιβώτιο και το μηχανικό διαφορικό θα κοστίζει περίπου 95.000€ (χωρίς ΦΠΑ).
«Ελπίζουμε να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε το Leon Cup Racer στους αγωνιζόμενους πελάτες μας το 2014. Με τις δύο εκδόσεις για αγώνες ταχύτητας και αντοχής, το Cup Racer είναι ιδανικό για μια εξαιρετικά ευρεία γκάμα αγώνων – από το ETTC μέχρι το VLN Endurance Cup στο Nurburging», λέει ο Jaime Puig, Επικεφαλής της SEAT Sport. «Μπορούμε επίσης να οραματιστούμε την περαιτέρω εξέλιξη του Cup Racer σε μία WTCC έκδοση με κινητήρα 1.6 λίτρων. Άλλωστε έχουμε μία μεγάλη παράδοση να υποστηρίξουμε».