Ρυθμίσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών των ταξί, καθώς και νέα αγορανομική διάταξη για τα ταξίμετρα προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως είχε δεσμευθεί ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, στις 25 Απριλίου, μετά από συνάντηση με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Ειδικότερα:
- Προωθείται νέα Αγορανομική Διάταξη για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των ταμειακών μηχανών και αυστηροποίηση των ποινών, ώστε να περιοριστούν κατά το δυνατόν τα φαινόμενα «πειραγμένων» ταξίμετρων, η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει:
α) Για την αλλοίωση των ενδείξεων των ταξιμέτρων ή και των μετρολογικών τους παραμέτρων από εξωτερικές προς αυτά επιδράσεις ή και καταδολίευση των μετρητών επιβάλλεται στους εκμεταλλευτές των οχημάτων, δηλαδή σε αυτούς που αποδεικνύεται ότι προσπορίζονται το παράνομο όφελος, πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.
β) αφαίρεση αδείας και επιβολή προστίμου ύψους 20.000 ευρώ για όποιον εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει ή εγκαθιστά τέτοιου είδους ταξίμετρα.
- Με υπουργική απόφαση αλλάζει ο τρόπος χρέωσης για τις περιηγήσεις των τουριστών σε σχέση με το ελεύθερο τιμολόγιο, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των εξωφρενικών χρεώσεων εν αγνοία των πελατών. Συγκεκριμένα, για τα πρώτα 20 λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο ενώ μετά την παρέλευση του χρόνου αυτού, το κόμιστρο καθορίζεται με ελεύθερη συμφωνία μεταξύ του πελάτη και του οδηγού, αλλά το ποσό δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 25 ευρώ ανά ώρα (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Επίσης, οι οδηγοί υποχρεωτικά θα πρέπει να διαθέτουν αποδεικτικό όπου θα αναφέρεται η έναρξη της διαδρομής, το συμφωνηθέν κόμιστρο και τα στοιχεία του επιβάτη.
Πέρα από τα παραπάνω, σε νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή, θα περιληφθούν και άλλες ρυθμίσεις που ενδεικτικά αφορούν σε θέματα των ταξί:
1) Προβλέπονται ηπιότερα μέτρα για τα ταξί τα οποία βρίσκονται σε ακινησία. Πλέον, το διάστημα ακινησίας επεκτείνεται από τρεις μήνες σε ένα έτος. Έτσι, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, οι ιδιοκτήτες ταξί δεν θα χάνουν την άδεια τους, ενώ είναι υποχρεωμένοι να κρατάνε σε ακινησία τα οχήματα λόγω περιορισμένου έργου.
2) Αποσαφηνίζεται για τα ταξί Ειδικής Μίσθωσης ότι αυτά πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον τρεις πόρτες και όχι τέσσερις όπως οριζόταν στο νόμο, καθώς έτσι καλύπτονται οι διεθνείς προδιαγραφές για τέτοια οχήματα.
3) Ελαχιστοποιείται στους έξι (6) μήνες από 24 μήνες το διάστημα που ένας οδηγός ταξί πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησής του, πριν αιτηθεί για ειδική άδεια οδήγησης ταξί.
4) Διευκρινίζεται ότι η αναφορά στο ν. 4070/2012 σε οχήματα κατηγορίας εκπομπών Euro V, καλύπτει και τα Euro 5, ώστε να μην υπάρχει πλέον σύγχυση στις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών όπου ταξινομούνται τα οχήματα και να εκδίδονται οι σχετικές άδειες πιο γρήγορα.
5) Διευκρινίζεται ο ορισμός της προμίσθωσης των ταξί, προκειμένου να προσδιοριστούν με σαφήνεια τα σημεία έναρξης και τέλους των διαδρομών των ταξί. Ο ορισμός που ίσχυε μέχρι τώρα δημιουργούσε ασάφεια και οδηγούσε σε διαφορετικές ερμηνείες.