Η μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων στις εθνικές οδούς σε ποσοστό που προσεγγίζει το 40% αθροιστικά από την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα, δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει αρνητικά και τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρεία παραχώρησης Ολυμπία Οδός Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει την εκμετάλλευση...
και λειτουργία του οδικού άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (το τμήμα Πύργος - Τσακώνα δεν θα υλοποιηθεί άμεσα). Σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό για τη χρήση 2012, η εταιρεία κατέγραψε καθαρές ζημίες ύψους 57,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 30,2 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε σε 58,6 εκατ. ευρώ, έναντι 68,2 εκατ. ευρώ το 2011. Σημειώνεται ότι στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού συμμετέχουν οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι (Ελλάκτωρ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ και J&P Αβαξ), η Vinci Concessions και η Hochtief.
Οι ζημίες αποδίδονται ακριβώς στην πτώση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά μήκος της οδού, καθώς οι εισπράξεις από τα διόδια συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, τη στιγμή που οι εργασίες ήταν τελματωμένες. Η αισθητά μειωμένη κυκλοφορία (συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις), σε συνδυασμό και με τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν (κυρίως σε ό,τι αφορά τον ρυθμό των απαλλοτριώσεων) ήταν οι βασικές αιτίες που οι σχετικές συμβάσεις «τινάχτηκαν στον αέρα» και χρειάστηκε σχεδόν μία διετία, έως ότου βρεθεί συμβιβαστική λύση, που εκ των πραγμάτων περιλάμβανε περικοπή του φυσικού αντικειμένου των έργων, προκειμένου αυτά να καταστούν βιώσιμα. Οπως όλα δείχνουν πάντως, έως το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία του Δημοσίου και με τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα. Στη συνέχεια, οι αναθεωρημένες συμβάσεις θα σταλούν για έγκριση στην Ε.Ε., με απώτερο στόχο να κατατεθούν προς ψήφιση στην Βουλή, προτού ξεκινήσουν τα θερινά τμήματα. Ηδη, πάντως, οι πρώτες εργασίες έχουν ξεκινήσει. Στην Ολυμπία Οδό έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την πλήρη επανεκκίνηση τεσσάρων εργοταξίων, σε Ζευγολατιό, Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο. Οι εργασίες που εκτελούνται, σε διάφορες θέσεις κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, περιλαμβάνουν χωματουργικές εργασίες (γενικές εκσκαφές και κατασκευές επιχωμάτων), εργασίες μετατόπισης δικτύων, κατασκευές άνω διαβάσεων, στέγαστρων των τοίχων Αντιστήριξης, κατασκευή φρεατοπασσάλων, κατασκευή τοίχων ακροβάθρων γεφυρών, εργασίες σηράγγων και όσων άλλων αναγκαίων απαιτούνται. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το 30% των εργασιών. Μόλις ξεκινήσουν οι εργασίες στο σύνολο του άξονα, η κοινοπραξία υπολογίζει ότι θα απασχολούνται συνολικά 25.000 εργαζόμενοι. Τα δε έργα αναμένεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο του 2015.
Πηγή: kathimerini.gr
Σχόλιο Autocarnet: "Μειώθηκε κατά 40% η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς!!!Πού να βρει λεφτά ο κόσμος για βενζίνη και διόδια...Άσε που κατατέθηκαν εξ΄αιτίας των μνημονίων και εκτοντάδες χιλιάδες πινακίδες κυκλοφορίας...Θα μου πεις καλύτερα, έτσι λιγότερη κίνηση, ευκολότερο ταξίδι! Δεν είναι, όμως, έτσι τα πράγματα..."