Δεν έχει δοθεί ακόμα κάποια παράταση και την Δευτέρα 31/12 είναι η τελευταία μέρα για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.
Με τη σέσουλα παραδίδουν τις πινακίδες αυτοκινήτων στις κατά τόπους εφορίες οι φορολογούμενοι. Μόνο το 2012 ξεπέρασαν τους 150.000 οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίες των οχημάτων τους, διότι αδυνατούσαν να καταβάλουν τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που τους απεστάλησαν.
Με τη σέσουλα παραδίδουν τις πινακίδες αυτοκινήτων στις κατά τόπους εφορίες οι φορολογούμενοι. Μόνο το 2012 ξεπέρασαν τους 150.000 οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίες των οχημάτων τους, διότι αδυνατούσαν να καταβάλουν τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που τους απεστάλησαν.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο στα κατά τόπους υποκαταστήματα των εφοριών, αφού μεγάλος αριθμός πολιτών...
έσπευσε όχι για να παραλάβει το σήμα των τελών, αλλά για κατάθεση πινακίδων. Στην πράξη, πρόκειται για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αδυνατούσαν να πληρώσουν τα υπέρογκα τέλη, αφού σε αρκετές περιπτώσεις το κόστος ξεπερνούσε κατά πολύ την αξία του αυτοκινήτου.
Στον αριθμό όμως των 150.000 περίπου ιδιοκτητών που κατέθεσαν πινακίδες, δεν ανήκουν μόνο ιδιώτες. Μεγάλο ποσοστό κατέχουν και οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αρκετοί από αυτούς διαθέτουν πολυάριθμο στόλο αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού (είτε μοντέλα πριν από το 2005), τα οποία έμειναν αδιάθετα λόγω χαμηλής ζήτησης, αφού τυγχάνουν υψηλότερης φορολόγησης. Αρκετοί όμως είναι και οι επαγγελματίες οδηγοί, οι οποίοι πλέον δεν βρίσκουν να κάνουν μεροκάματα, οι αγρότες κ.ά.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο αριθμός επαγγελματιών που περνάνε από τα γραφεία της Διεύθυνσης για να θέσουν εκτός κυκλοφορίας το επαγγελματικό τους όχημα είναι αυξημένος κατά 50% σε σχέση με πέρυσι ενώ αναμένεται να υπάρχει αυξητική τάση ακόμη και τις τελευταίες μέρες του έτους.
Σωρευτικά, οι εκτιμώμενες απώλειες στα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας, από τις καταχωρίσεις ακινησιών αυτοκινήτων από το 2007, ανέρχονται στο ποσό των 141.528.099 ευρώ.
Ειδικότερα, το 2007 τέθηκαν σε ακινησία 51.045 αυτοκίνητα. Το 2008, που τέθηκαν σε ακινησία 66.082 αυτοκίνητα, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, από τις καταχωρίσεις σε ακινησία του 2007 ανέρχονται σε 6.490.712,80 ευρώ. Το 2009, που τέθηκαν σε ακινησία 136.320 αυτοκίνητα, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, ανέρχονται σε 18.408.784 ευρώ.
Το 2010, που τέθηκαν σε ακινησία 131.102 αυτοκίνητα, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, ανέρχονται σε 74.907.630 ευρώ.
Το 2011, που το πλήθος καταχωρίσεων ακινησιών ανήλθε σε 148.083, οι εκτιμώμενες απώλειες, σωρευτικά, ανέρχονται σε 79.464.542,20 ευρώ.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους στις εφορίες, η αύξηση, που αγγίζει το 100%, οφείλεται στην οικονομική δυσπραγία λόγω περικοπών σε μισθούς - συντάξεις και επιβολής νέων φόρων, στα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και στο υψηλό κόστος συντήρησης των οχημάτων.
Η παρατεταμένη οικονομική κρίση και η αδυναμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας οδηγούν στην ακινητοποίηση ακόμη και του πρώτου αυτοκινήτου, κάτι που μέχρι πέρυσι γινόταν σε σπάνιες περιπτώσεις.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο ΠΟΝΤΙΚΙ!