Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 2010-11 Sebastian Vettel, πέρα από τη συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula-1 του 2012 με την oμάδα της Red Bull, αναλαμβάνει και νέα «καθήκοντα»:
Ως Πρέσβης της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου-FIA, αναλαμβάνει...
δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με την ενημέρωση των οδηγών ώστε να αντιληφθούν τα οφέλη των τεχνολογιών ασφάλειας, όπως το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ESC).
O Sebastian Vettel Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 2010-11. Aναλαμβάνει δράσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας ως πρέσβης της FIA.
Μετά από πολλά χρόνια προσπάθειας ενημέρωσης των οδηγών, η FIA μαζί με σημαντικούς παράγοντες όπως την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποστήριξε μέσω του προγράμματος eSafety Challenge, ότι όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων στην Ε.Ε πρέπει να είναι εφοδιασμένα με την τεχνολογία eSafety ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC).
Αποτέλεσμα είναι η εφαρμογή κανονισμού της ΕΕ που τέθηκε σε ισχύ το Νοέμβριο του 2011.
Όπως τόνισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στη διάρκεια βράβευσης του από τη FIA σε εκδήλωσε στο Νέο Δελχί: «Το ESC είναι μία από τις πιο σημαντικές καινοτομίες ασφαλείας, μετά από τη ζώνη ασφαλείας. Όπως οι ζώνες υπάρχουν πλέον στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου που αγοράζουμε, έτσι θα είναι τωρα και το ΕSC. Είναι μεγάλοo γεγονός ότι η σύγχρονη τεχνολογία είναι πλέον υποχρεωτική σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη».
Αναμφισβήτητα τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή από ότι εκείνα 10-15 χρόνια πριν, καθώς είναι κατασκευασμένα με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, διαθέτουν ζώνες ασφαλείας, αερόσακους κα, οι νέες τεχνολογίες, όπως το ESC, μπορoύν να βοηθήσουν στην αποφυγή συγκρούσεων. Το σύστημα που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός «χάσει» τον έλεγχο του οχήματος. Ο οδηγός σε κατάσταση πανικού χρησιμοποιεί τα φρένα….Τότε η ενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας-ESC, επαναφέρει το αυτοκίνητο με ασφάλεια και πάλι στην πορεία του.
Σύμφωνα με μελέτες του Challenge eSafety, τουλάχιστον το 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων είναι αποτέλεσμα της ολίσθησης. Το ESC έχει τη δυνατότητα να μειώσει την ολίσθηση των oχημάτων έως και κατά 80%.
O Jean Todt, Πρόεδρος της FIA και της διοργάνωσης eSafetyAware τόνισε: «Ευχαριστώ όλες τις οργανώσεις που συνεργάστηκαν μαζί μας στην ευαισθητοποίηση των οδηγών για τις δυνατότητες των προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας. Αποτελεί επιτυχία να βλέπουμε τώρα ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα θα είναι εξοπλισμένα με ESC. Διότι, αυτό από μόνο του θα να σώζει 4.000 ζωές κάθε χρόνο στην Ευρώπη ενώ περισσότεροι από 100.000 τραυματισμοί θα προλαμβάνονται όταν τοποθετηθεί σε όλα τα αυτοκίνητα».
Η Challenge eSafety συνέταξε ένα φυλλάδιο το οποίο διατίθεται στις λέσχες αυτοκινήτου αλλά και στις σχολές οδηγών ώστε να συνεχίσουν να ενημερώνουν και να εκπαιδεύσουν τους νέους οδηγούς για τις δυνατότητες των νεών τεχνολογιών που σώζουν ζωές. Η εκστρατεία για την εκπαίδευση είναι ένα κοινό πρόγραμμα μεταξύ των Challenge eSafety και EFA- Ευρωπαϊκές Σχολές Οδηγών . Μπορείτε να το κατεβάσετε για χρήση από το σύνδεσμο: www.eSafetyChallenge.eu