Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Ι.Ο.ΑΣ. ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΟΣΕΠ, 18-19 Νοεμ. 2010


Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 18-20 Νοεμβρίου 2010 το διεθνές Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. (UNECE) και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (BSEC), το οποίο διοργανώθηκε στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας του ΟΣΕΠ, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, και το οποίο ευγενικά φιλοξενήθηκε από το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) με την υποστήριξη της Περιφέρειας Ηπείρου.


Η έναρξη του Συνεδρίου... έγινε από τον κ. Δημήτρη Μπαράτσα, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, τον κ. Θεοχάρη Τσιόκα, Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορώνκαι Δικτύων, τον κ. Andrey Vasilyev, Αναπληρωτή Εκτελεστικό Γραμματέα του UNECE, τον Πρέσβη κ. Λεωνίδα Χρυσανθόπουλο, Γενικό Γραμματέα του ΟΣΕΠ και την κα Δήμητρα Γεωργακοπούλου-Μπάστα, Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας Ηπείρου, παρουσία του κ. Έρνεστ Νόκα, Υφυπουργού Δημοσίων Έργων, Μεταφορών και Επικοινωνιών της Αλβανίας, και πλέον των 100 Ελλήνων και ξένων συνέδρων, μεταξύ των οποίων εκπρόσωποι Υπουργείων Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και Εσωτερικών χωρών-μελών του ΟΣΕΠ (Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Αρμενία, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Μολδαβία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, και Τουρκία) καθώς και της Αυστρίας και Τσεχίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Διακοινοβουλευτικής Συνόδου των χωρών του ΟΣΕΠ, διεθνών, ευρωπαϊκών, περιφερειακών και ελληνικών κυβερνητικών και μη-κυβερνητικών οργανισμών και φορέων, ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, Επιμελητηρίων από όλη την Ελλάδα, τοπικών αρχών, της επιχειρηματικής κοινότητας καθώς και ελλήνων και ξένων ειδικών.


«Τα ελληνικά Επιμελητήρια και ο ΕΕΣΥΜ, έχοντας πλήρη επίγνωση της σοβαρότητας του θέματος της οδικής ασφάλεια για την επιχειρηματική κοινότητα και το κοινωνικό σύνολο, έχουν δεσμευτεί με την Διακήρυξη της Χαλκίδας, στα πλαίσια του προηγούμενου Συνεδρίου που επίσης είχαν φιλοξενήσει τον Ιούνιο του 2009, να συμβάλουν στις προσπάθειες της Οικονομικής Επιτροπής του ΟΗΕ αλλά και των Ελληνικών Αρχών και άλλων Ευρωπαϊκών και Ελληνικών φορέων στην αντιμετώπιση της σύγχρονης αυτής μάστιγας της κοινωνίας μας που ονομάζεται «τροχαία ατυχήματα», τόνισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων κ. Δημήτρης Μπαράτσας καλωσορίζοντας τους συνέδρους στα Γιάννενα. «Η πόλη μας και η Ήπειρος θρηνεί θύματα, όμως, ευτυχώς, η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού συνεισέφερε σημαντικά στην μείωση των τροχαίων στην περιοχή μας αλλά και σε όλη την Βόρεια Ελλάδα, ενώ περιμένουμε εναγώνια την ολοκλήρωση και της Ιόνιας Οδού για να δούμε ακόμη καλύτερες μέρες και μεγαλύτερη μείωση των ατυχημάτων στην περιοχή και στην Βορειο-Δυτική Ελλάδα γενικότερα».




Ο κ. Θεοχάρης Τσιόκας, χαιρέτισετο Συνέδριο εκ μέρους της ελληνικής Κυβέρνησης και ανέλυσε τους άξονες δράσης του Υπουργείου του που έχει στόχο την περαιτέρω μείωση θανάτων απο τροχαία τη δεκαετία 2011-2020 κατά 50%. «Παρά την σοβαρή μείωση των θανάτων απο τροχαία στην δεκαετία 2000-2009 (από 2.000 σε 1.500), η χώρα μας υστερεί σημαντικά απο τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γεγονός που απαιτεί συντηματική προσπάθεια και συντονισμένη δράση. Είμαστε αποφασισμένοι να επαναλάβουμε την επιτυχία της πενταετίας 2001-2005 κατα την οποία κατορθώσαμε να μειώσουμε τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 30%» Και πρόθεσε «μέχρι σήμερα στο 2010 καταφέραμε μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 180 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Η εξέληξη αυτή είναι πολύ ενθαρρυντική και αποδεικνύει τη βούληση της Κυβέρνησης η οποία στο πρώτο της Υπουργικό Συμβούλιο τον Οκτώβριο του 2009 προχώρησε στην εξαγγελία 22 σημείων για την οδική ασφάλεια, τα οποία και υλοποιούνται από τα αρμόδια Υπουργεία». Ο κ. Τσιόκας συνεχάρη το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και τον ΕΕΣΥΜ για την εξαιρετική πρωτοβουλία τους να φιλοξενήσουν στα Γιάννενα ένα τόσο σημαντικό Συνέδριο.


Μιλώντας εκ μέρους της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ, ο κ. Andrey Vasilyev, ανέφερε τα δραματικά στατιστικά στοιχεία θανάτων και τραυματισμών στις οδούς: «1,3 εκατομμύρια ανθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο σε τροχαία παγκοσμίως και εκατομμύρια ακόμη τραυματίζονται ή οδηγούνται σε μόνημη αναπυρία. Μόνο στην Ευρώπη, περίπου 127.000 άνθρωποι πεθαίνουν ετησίως και 2,4 εκατομμύρια ακόμη τραυματίζονται σοβαρά, προκαλώντας, εκτός του ανθρώπινου πόνου, δυσθεώρητα κόστη ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ που αντιστοιχούν στο 2% του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ. Το μερίδιο των χωρών του ΟΣΕΠ είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θρηνεί 62.000 νεκρούς». Και πρόσθεσε: «Η βελτίωση της οδικής Ασφάλειας είναι πρώτη προτεραιότητα για τον ΟΗΕ, και τούτο επιβεβαιώνεται με σειρά αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης, με πιο πρόσφατη την απόφαση 64/255 του Μαρτίου 2010, που κηρύσει την περίοδο 2011-2020 ως τη δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια, με στόχο την μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων παγκοσμίως, με την ενδυνάμωση δράσεων σε εθνικό, περιφερειακό και παγκόσμιοεπίπεδο»


Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΣΕΠ Πρέσβης, Λεωνίδας Χρυσανθόπουλος ανέφερε ότι «είναι απαραίτητο να εξετάζεται διαρκώς η επικρατούσα κατάσταση οδικής ασφάλειας και να διερευνώνται συνεχώς οι τρόποι καλύτερης αντιμετώπισής της. Η δραστική και άμεση υιοθέτηση μέτρων πρόληψης και εξάλειψης της μάστιγας αυτής πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα των κυβερνήσεων όλων των χωρών. Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να ενδιαφερθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστηχημάτων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας». Ο κ. Χρυσανθόπουλος τόνισε ότι «ποτέ στο παρελθόν ο ΟΣΕΠ δεν ανταποκρίθηκε τόσο άμεσα για την υλοποίηση απόφασης της Γενικής Συνέλευσηςτου ΟΗΕ».


Χαιρετισμό στους συνέδρους απηύθυνε η Γενική Γραμματεας Περιφέρειας Ηπείρου Δήμητρα Μπάστα-Γεωργακοπούλου, η οποία είπε πως «ο σύγχρονος τρόπος ζωής προκαλεί μια διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη μετακίνησης και κατά συνέπεια και για ασφάλεια σε αυτές, γεγονός που υποχρεώνει σε αποτελεσματικές παρεμβάσεις. Δυστυχώς η χώρα μας κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών της ΕυρωπαϊκήςΈνωσης».


Η κατάσταση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή του ΟΣΕΠ, η απόφαση 64/255 της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, η συμβολή της Οικονομικής Επιτροπή για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. (UNECE), οι προσπάθειες και η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η παγκόσμια συνεργασία και πρωτοβουλίες, καθώς και το πλαίσιο και οι στόχοι της δεκαετίας δράσης 2011-2020 ήταν μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν έντονα μεταξύ των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες επίσης συζήτησαν το Σχέδιο Δράσης της δεκαετίας 2010-2020 σε παγκόσμιο επίπεδο και ανέλυσαν τους 5 πυλώνες δράσεων που περιλαμβάνονται σε αυτό, ήτοι: (α) Ικανότητα διαχείρισης της οδικής ασφάλειας (Δια­τομεακές συνεργασίες, αρχές συντονισμού, εθνικές στρατηγικές, σχέδια και στόχοι), (β) Σχεδιασμός ασφαλών οδών και διαχείριση δικτύου (Βελτιωμένος προγραμματισμός, σχεδιασμός, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση), (γ) Δρόμοι που συγχωρούν και ασφαλή οχήματα (Πρότυπα ασφαλείας οχημάτων UNECE), (δ) Η συμπεριφορά του χρήστη της οδού (Βελτιωμένη εφαρμογή των Νόμων οδικής κυκλοφορίας, πρότυπα, ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση, συμμόρφωση με τους κανονισμούς και μέτρα πρόληψης), και (ε) Βελτιώνοντας τη φροντίδα μετά το ατύχημα (Καλύτερη ανταπόκριση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ποιότητα της αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών υγείας και μακρόχρονη ιατρική αποκατάσταση). Επίσης ο τρόπος εφαρμογής ενός σχεδίου δράσης για την οδική ασφάλεια στον ΟΣΕΠ και τα σχετικά μέτρα που την διασφαλίσουν ήταν μεταξύ τωνθεμάτωνπου απασχόλησαν τους συνέδρους.


Στο Συνέδριο συμμετείχαν επίσης ενεργά και η FIA Foundation, η Παγκόσμια Συνεργασία για την Οδική Ασφάλεια (Global Road Safety Partnership - GRSP), το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Οδικής Αξιολόγησης (Euro RAP), η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (International Road Transport Union - IRU), το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης Ατυχημάτων του Πανεπιστημίου της Ναβάρρα (Ισπανία). το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο Αθηνών (Ε.Μ.Π.), ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.), το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ.). Εκπρόσωποι των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε εθνικό και τοπικό επίπεδο παρακολούθησαν τις συνεδρίες και συμμετείχαν στη Συνέντευξη Τύπου.


Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε και για τις δύο παράπλευρες δράσεις του Συνεδρίου. Η πρώτη αφορούσε την επίδειξη του εκπαιδευτικού προγράμματος για παιδιά «Κυκλοφορώ με ασφάλεια», που έγινε με τη συμμετοχή προσκόπων και παιδιών ηλικίας 6 έως 11 ετών του Δωδώνειου Εκπαιδευτηρίου Ιωαννίνων από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», ενώ κατά τη δεύτερη οι συμμετέχοντες είχαν την εμπειρία της επίδειξης οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ με κινητό προσομοιωτή οδήγησης στο πλαίσιο της εκστρατείας για τον οδηγό της παρέας (BOB-Campaign στην Ελλάδα) από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η ανακοίνωση της κας Δανέλη -Μυλωνά µιας νέας πρωτοβουλίας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» που αφορά την προώθηση σε παγκόσμιο επίπεδο εκπαιδευτικού προγράμματος των προσκόπων που υλοποιείται για πρώτη φορά στα πλαίσια του παγκόσμιου Τζάμπορη της Σουηδίας το καλοκαίρι του 2011 υπό την αιγίδα της Οικονομικής Επιτροπή για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. (UNECE),


Το Συνέδριο υιοθέτησε ομόφωνα την «Διακήρυξη των Ιωαννίνων» για την οδική ασφάλεια, με την οποία καλούνται οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών του ΟΣΕΠ να θέσουν εθνικούς στόχους μείωσης των τροχαίων την δεκαετία 2011-2020, τα όργανα του ΟΣΕΠ να θέσουν ως γενικό στόχο την κατά 50% μείωση των θανάτων απο τροχαία στην περιοχή την ίδια περίοδο και να συστήσουν τους κατάλληλους μηχανισμούς παρακολούθησης και εφαρμογής, και κάλεσε τους διεθνείς χρηματοδότες και χορηγούς να χρηματοδοτήσουν τις πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο στηνπεριοχή του ΟΣΕΠ.



Την απόλυτη ικανοποίηση του για τα αποτελέσματα του Συνεδρίου εξέφρασε ο κ. Andrey Vasilyev, µιλώντας εκ μέρους του UNECE, τονίζοντας ότι «το Συνέδριο των Ιωαννίνων αποτελεί σταθμό για την αντιμετώπιση του τεράστιου αυτού προβλήματος και ανοίγει νέους δρόμους πρακτικής συνεισφοράς των χωρών του ΟΣΕΠ στη δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια του Ο.Η.Ε.» και πρόσθεσε: «ευχαριστώ θερµά όλους όσους συνεισέφεραν στην επιτυχία του Συνεδρίου και ιδιαίτερα την Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και τους οικοδεσπότες μας, το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, για την εξαιρετική φιλοξενία του Συνεδρίου στην πανέμορφη πόλη τωνΙωαννίνων».


«Ήταν ένα υπέροχο συνέδριο και έμαθα πολλά πράγματα για την οδική ασφάλεια», είπε ο Πρέσβης κ. Χρυσανθόπουλος κατά το κλείσιμο του Συνεδρίου. Και τόνισε: «η Διακήρυξη των Ιωαννίνων είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί ποτέ να μετρηθεί με οικονομικούς όρους. Γι’ αυτό, συγχαίρω όλους τους συμμετέχοντες για τις προσπάθειές τους να μειώσουν την απώλεια ανθρωπίνων ζωών, προσπάθειες που μέχρι τώρα έχουν φέρει απτά αποτελέσματα». Αφού συνεχάρη το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και τον Πρόεδρό του κ. Μπαράτσα για την θερμή φιλοξενία και την επιτυχή διοργάνωση, δεσμεύτηκε να προωθήσει τα αποτελέσματα του Συνεδρίου στην Σύνοδο Υπουργών Εξωτερικών του ΟΣΕΠ, που θα πραγματοποιηθεί υπό την Ελληνική Προεδρία στην Θεσσαλονίκη την επόμενη εβδομάδα, και κατέληξε «Είμαι σίγουρος ότι όλοι μας θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να συμβάλουμε στην περαιτέρω μείωση τωνθυμάτων απότα τροχαία».


«Είναι μεγάλη τιμή για την πόλη μας και το Επιμελητήριο μας που η σημαντική Διακήρυξη που υιοθέτησε το Συνέδριο συνδέθηκε με τα Ιωάννινα, είπε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων κλείνοντας τις εργασίες του Συνεδρίου, και πρόσθεσε: «Το Επιμελητήριο μας και ο ΕΕΣΥΜ είναι έτοιμοι να συμβάλουν στην υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης της δεκαετίας οδικής ασφάλειας στην περιοχή του ΟΣΕΠ».


Οι παρουσιάσεις και όλο το υλικό του συνεδρίου δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της Οικονομικής Επιτροπήςγια την Ευρώπη του Ο.Η.Ε., στη διεύθυνση:
http://www.unece.org/trans/roadsafe/conf_ioannina.html

ioas.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: