Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δριμύ κατηγορώ από πρόεδρο επιτροπής του Κογκρέσου κατά της Toyota και της ομοσπονδιακής υπηρεσίας οδικής ασφάλειας για τα ελαττωματικά αυτοκίνητα.


Ο πρόεδρος της μίας από τις δύο κοινοβουλευτικές επιτροπές που αυτήν την εβδομάδα έχουν καλέσει σε ακρόαση την Toyota απηύθυνε ένα δριμύ κατηγορώ κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ασφάλεια των οχημάτων της, αλλά και κατά της Αμερικανικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας (ΝΗΤSA) για τα πλημμελή αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε προς αυτήν την κατεύθυνση προ διετίας.

«Από την εξέταση των εγγράφων που μας παρέδωσε η Toyota ανακύπτουν τρία προβλήματα», τονίζει ο Χένρι Γουάξμαν, πρόεδρος της επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων, σε επιστολή του προς τον διευθυντή εκμετάλλευσης της Toyota στις ΗΠΑ Τζιμ Λέντζ και στον υπουργό Μεταφορών Ρέι ΛαΧουντ, οι οποίοι αμφότεροι αναμένονται σήμερα να παρουσιασθούν ενώπιον της επιτροπής.

«Αφ’ ενός τα έγγραφα φαίνεται να αποδεικνύουν πως η Toyota συστηματικά απέκλειε την πιθανότητα κάποια ηλεκτρονικά προβλήματα να προκαλούσαν ακούσια επιτάχυνση» του οχήματος, τονίζει. Και τούτο παρά «τα χιλιάδες παράπονα από το 2001» και μία έκθεση της NHTSA, η οποία από τον Ιούνιο του 2004 διαπίστωνε «πάνω από 400% προβλήματα απότομης επιτάχυνσης, και ιδιαίτερα στο μοντέλο Camry, που είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό σύστημα, σε σχέση με τα άλλα μοντέλα με το χειροκίνητο», τονίζει ο Γουάξμαν. «Κατά δεύτερον, η μόνη έκθεση της Toyota που υποτιθέμενα αναλύει και δοκιμάζει τις πιθανές αιτίες της απότομης επιτάχυνσης ξεκίνησε να συντάσσεται μόλις προ διμήνου και φαίνεται να περιέχει σοβαρές ατέλειες», προσθέτει. Tέλος, οι δημόσιες διαβεβαιώσεις της Toyota για την «επάρκεια των διαφόρων ανακλήσεων για τα οχήματά της μοιάζουν ψευδείς».

Επίσης, ο Γουάξμαν επικρίνει για προστασία της εταιρείας το γραφείο Exponent, που εξέτασε για λογαριασμό της Toyota το ηλεκτρονικό σύστημα επιτάχυνσης και του οποίου τα αποτελέσματα ακόμη δεν έχουν δημοσιευθεί, για τον μικρό αριθμό δειγμάτων που χρησιμοποίησε και όχι σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Παράλληλα, ο Γουάξμαν κατηγορεί την NHTSA για έλλειψη εξειδικευμένης τεχνογνωσίας στην αξιολόγηση των ατελειών στους ελέγχους των ηλεκτρονικών των οχημάτων και για το ότι «η αντίδρασή της στα παράπονα για την απότομη επιτάχυνση στα οχήματα Toyota παρουσιάζει σοβαρά χάσματα».

Η NHTSA είχε ολοκληρώσει την έρευνά της τον Οκτώβριο του 2007 χωρίς να έχει βρει επισήμως κάποιο ψεγάδι στην Toyota, μολονότι ιδιωτικά συμμεριζόταν τις ανησυχίες των καταναλωτών για «εξαιρετικά επικίνδυνες» πιθανότητες να έχουν προβλήματα τα οχήματά της στην επιτάχυνσή τους.

kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ





Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:



Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: