Alfa Romeo diesel: όταν ο σπορ χαρακτήρας και οι επιδόσεις συνδυάζονται με οικονομία και χαμηλές εκπομπές CO2
Παρ' όλο που στην Ελλάδα η κυκλοφορία των αυτοκινήτων με κινητήρες diesel επιτρέπεται προς το παρόν μόνο εκτός των δύο μεγάλων πόλεων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η αγορά των diesel της Alfa Romeo παρουσιάζει μια αυξητική τάση. Η τρέχουσα οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης, έχουν δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη της χρήσης πετρελαιοκινητήρων σε όλη την Ευρώπη (σε ορισμένες χώρες η πετρελαιοκίνηση καλύπτει πάνω από το 50% της αγοράς).
Στον Όμιλο Fiat, η κορυφαία τεχνολογία κινητήρων diesel καθώς και η εξέλιξή τους σε κινητήρες δεύτερης γενιάς, θεωρείται γεγονός, κάτι που έχει οδηγήσει στον ιδανικό συνδυασμό δύναμης και επιδόσεων, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Oι κινητήρες diesel JTDM-2 έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, σημαντικά υψηλότερη...
ροπή που αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές αυξάνοντας την ευκολία οδήγησης των αυτοκινήτων, χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κινητήρα και χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ειδικά λόγω του φίλτρου σωματιδίων DPF, το οποίο μάλιστα εξαλείφει το μειονέκτημα αυξημένων εκπομπών σωματιδίων των παλαιότερων πετρελαιοκινητήρων).
Η ηγετική θέση του γκρουπ Fiat στον τομέα της πετρελαιοκίνησης δεν είναι τυχαία. Το ιταλικό γκρουπ έχει επενδύσει πολύ στην εξέλιξη της τεχνολογίας των ντίζελ, με τρόπο ώστε να συνδυάζουν την απαραίτητη σήμερα «περιβαλλοντική συμβατότητα» με την απόλαυση της οδήγησης που αποτελεί βασικό συστατικό της ιταλικής σχολής στην αυτοκίνηση. Και οι τεχνολογικές καινοτομίες που προέρχονται από αυτή την προσπάθεια είναι σημαντικές. Το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ το 1997 εφαρμόστηκε μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch η επαναστατική τεχνολογία Common Rail για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156 κι έγινε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.
Το 2003 η δεύτερη γενιά Common Rail εμφανίστηκε με τη μορφή της τεχνολογίας JTDM, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα JTDM-2 περιλαμβάνει περισσότερους και ταχύτερους ψεκασμούς καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.
Μόλις τον περασμένο Μάιο το 23% των πωλήσεων της MiTo, αλλά και το 10% των πωλήσεων της Giulietta ήταν με κινητήρες diesel. Μια εξαιρετική επιτυχία για τα δύο μοντέλα της Alfa Romeo, αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτές οι εκδόσεις diesel δεν κυκλοφορούν στις δύο πόλεις που καλύπτουν πάνω από το 50% της ελληνικής αγοράς. Το υψηλό ποσοστό των πετρελαιοκίνητων εκδόσεών τους αποδεικνύει, λοιπόν, ότι οι υπόλοιποι Έλληνες που μπορούν να τις αγοράσουν, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην κορυφαία τεχνολογία των κινητήρων diesel JTDM-2 του γκρουπ Fiat.
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της MiTo που διαθέτει στην ελληνική αγορά η Alfa Romeo είναι η 1.3 JTDM-2 με 85 ίππους και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει μόλις 95 g/km CO2, η 1.3 JTDM-2 με 95 ίππους και εκπομπές CO2 112 g/km και η 1.6 JTDM-2 με 120 ίππους και εκπομπές CO2 122 g/km. Για την Giulietta προσφέρονται οι 1.6 JTDM-2 με 105 ίππους και εκπομπές CO2 114 g/km, 2.0 JTDM-2 με 170 ίππους και εκπομπές CO2 124 g/km και 2.0 JTDM-2 TCT με 170 ίππους και εκπομπές CO2 119 g/km. Η γκάμα των κινητήρων αυτών, πληροί τις προδιαγραφές Euro 5 και διαθέτει στον std εξοπλισμό σύστημα Start&Stop με ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (GSI).