Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς θα βοηθούσατε το θύμα ενός τροχαίου;

Θεσσαλονίκη, ώρα 11 το πρωί. Οι άνθρωποι που περπατούν αμέριμνοι στην παραλιακή γίνονται μάρτυρες ένα σοβαρού τροχαίου. Στο αυτοκίνητο είναι εγκλωβισμένη μια νεαρή γυναίκα. Στέκονται παγωμένοι. Τι πρέπει να κάνουν; Τι πρέπει να κάνει ο καθένας μας σε μια τέτοια περίπτωση;

Την απάντηση...
δίνουν οι διασώστες του ΕΚΑΒ, που μετέχουν στο φροντιστήριο της Εταιρείας Επείγουσας Προνοσοκομεικής Φροντίδας, στο πλαίσιο του οποίου έγινε η αναπαράσταση του προαναφερόμενου ατυχήματος.

«Τον απεγκλωβισμό του θύματος δεν μπορεί να τον κάνει ένας πολίτης μόνος. Πρέπει, όμως, να ξέρει ότι το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να ακινητοποιήσει τον αυχένα του θύματος και να περιμένει μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο. Δεν πρέπει να γίνουν άσκοπες κινήσεις, γιατί μπορεί να είναι επιβλαβείς για τον τραυματία» επισημαίνει ο διασώστης του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Βαγγέλης Ματζικόπουλος, παρουσιάζοντας τρόπους και τεχνικές διάσωσης.

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση το σενάριο ήταν ένα απλό. Το θύμα, που είχε τρακάρει, βρισκόταν σε κατάσταση που δεν μπορούσε να κινηθεί. Έπρεπε να πλησιάσουμε, χωρίς να του μιλήσουμε για να μη γυρίσει το κεφάλι, γιατί όταν υπάρχει πρόβλημα με τον αυχένα πρέπει να μείνει ακίνητος. Βασικές, λοιπόν, αρχές του απεγκλωβισμού είναι να ακινητοποιήσουμε τον αυχένα, να ελέγξουμε τον αεραγωγό του θύματος, να δούμε αν αναπνέει κανονικά, να ελέγξουμε τις αναπνοές του, να δούμε αν υπάρχει κάποια μεγάλη εξωτερική αιμορραγία και να την αντιμετωπίσουμε, μετά να κάνουμε την νευρολογική εκτίμηση και να βγάλουμε γρήγορα το θύμα έξω από το αυτοκίνητο. Οι κινήσεις πρέπει να είναι γρήγορες αλλά σταδιακές. Στην ουσία η μία κίνηση πρέπει να διαδέχεται την άλλη. Όσο πιο πολλές κινήσεις γίνονται τόσο καλύτερο είναι για τη σπονδυλική στήλη» εξηγεί στους διασώστες που παρακολουθούν το σεμινάριο ο κ. Ματζικόπουλος.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας (ΕΕΕΠΦ) Κώστας Φορτούνης εξηγεί ότι το συγκεκριμένα φροντιστήριο είναι ένα μικρό κομμάτι από το φροντιστήριο της προνοσοκομειακής αντιμετώπισης του πολυτραυματία, που οργανώνεται από την ΕΕΕΠΦ, η οποία λειτουργεί εδώ και δυόμισι χρόνια.

«Στην περίπτωση αντιμετώπισης ενός τραυματία δεν μπορεί κανείς να αυτοσχεδιάσει. Στους πολίτες μπορούν να δοθούν κάποιες βασικές οδηγίες, αλλά ο κύριος ρόλος είναι να λειτουργούν κάτω από τις εντολές των διασωστών. Είναι δύσκολο ένας πολίτης να μπορέσει να ηγηθεί σε μια τέτοια φάση. Αυτό, όμως, που μπορεί να κάνει είναι να εξοικειωθεί με βασικούς χειρισμούς και βασικές δεξιότητες, που είναι απλές και εύκολες στην εκμάθησή τους και μπορούν να αποβούν σωτήριες μέχρι την άφιξη του πληρώματος του ασθενοφόρου» προσθέτει ο κ Φορτούνης.

Να σημειωθεί ότι η ΕΕΕΠΦ διοργανώνει συχνά σεμινάρια για διασώστες, αλλά και για πολίτες. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.eeepf.gr ή να απευθυνθούν στον κλινικό συντονιστή των φροντιστηρίων, 'Αγγελο Χάνδρο, στο τηλέφωνο 6944865049.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.