Οι λανθασμένες αποφάσεις της κυβέρνησης για το αυτοκίνητο δημιούργησαν πολλά προβλήματα στην αγορά και επέφεραν μεγάλη μείωση στα κρατικά έσοδα.
Οι εμπλεκόμενοι στην εμπορία αυτοκινήτων διαπιστώνουν ότι οι επενδύσεις τους κινδυνεύουν να χαθούν. Το μέτρο της απόλυσης μέρους του προσωπικού πλέον δεν αποδίδει γιατί καθημερινά συρρικνώνεται η εμπορική δραστηριότητα. Η μοναδική λύση για τους περισσότερους εμπόρους είναι το κλείσιμο της επιχείρησης με ό,τι συνεπάγεται μια τέτοια απόφαση.
Οσον αφορά τους καταναλωτές, αναβάλλουν την αγορά αυτοκινήτου και απογοητεύονται κάθε φορά που... ζητάνε εκτίμηση για το μεταχειρισμένο αυτοκίνητό τους. Οι εισαγωγείς τους τελευταίους μήνες έχουν κάνει προτάσεις στην κυβέρνηση για να τονωθεί η αγορά μέσω προγραμμάτων απόσυρσης και οικονομικής ενίσχυσης των αγοραστών που θα επιλέξουν καινούργιο αυτοκίνητο. Στην προσπάθεια αυτή προστέθηκε και η πρόσφατη πρόταση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) για την επιδότηση της απόσυρσης παλαιών οχημάτων και τα τέλη κυκλοφορίας.
Οι θέσεις του ΕΒΕΑ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Προτείνεται επιδότηση 500 ευρώ για την απόσυρση παλαιού οχήματος (τεχνολογίας Euro 0,1,2) και αντικατάσταση με νέο (εκπομπές CO2 έως 150 γρ./χλμ.) καθώς και απαλλαγή του νέου αυτοκινήτου από τα τέλη κυκλοφορίας για 5 χρόνια. Τα οφέλη είναι σημαντικά γιατί εκτός από την τόνωση της αγοράς θα υπάρξουν και πρόσθετα ετήσια κρατικά έσοδα 83,5 εκατ. ευρώ.
Η κυβέρνηση έχει μια τελευταία ευκαιρία. Μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να αλλάξει την πολιτική της για το αυτοκίνητο και να βρει τη χρυσή τομή. Αν εξακολουθήσει να αδιαφορεί ενδέχεται το φθινόπωρο να αντιμετωπίσει ακόμη ένα κύμα δυσαρέσκειας και κριτικής για καθυστερήσεις και παραλείψεις. Τώρα πλέον η απόσυρση είναι μονόδρομος.
πηγή