Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΕΑΑ - H Ελληνική αγορά οχημάτων (Μάιος 2010)

"Ο κόσμος στρέφεται σε οικονομικότερες λύσεις για την μετακίνησή τους όπως το Nissan Pixo που κοστίζει με ικανοποιητικό εξοπλισμό από 9.100 ευρώ..."

Πολύ άσχημα τα νέα από τον χώρο του αυτοκινήτου όπως άλλωστε είχαμε και εμείς προδιαγράψει σε προηγούμενα posts. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ανακοινώνει:

Επιβατικά αυτοκίνητα
Καινούργια: Πρωτοφανή κάμψη της τάξης του 53,7% σημείωσε η αγορά νέων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο Μάιο. Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις έφτασαν μόλις τις 11.928, όταν κατά μέσο όρο την περίοδο 2004-2009 το αντίστοιχο νούμερο άγγιζε τα 25.782 οχήματα. Σε σύγκριση με τον Μάιο του 2009, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα παρουσιάζουν μείωση επίσης κατά 54,1%. Συνολικά από τις αρχές του χρόνου έχουν ταξινομηθεί 83.741 οχήματα.
Αν στην πτώση του αριθμού των νέων ταξινομήσεων κατά το ήμισυ συνυπολογιστεί η σημαντική μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε μικρότερα αυτοκίνητα, η πραγματική κάμψη των πωλήσεων (σε κύκλο εργασιών) υπερβαίνει το 60%.
Η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου οδηγεί σε πολύ μεγάλη απώλεια εσόδων από τη φορολογία των πωλήσεων αυτοκινήτων (Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ), που πλέον υπολογίζεται ότι για το 2010 θα υπερβεί τα 300 εκατομμύρια ευρώ, ως προς τα (ήδη χαμηλά) σχετικά έσοδα που είχαν τεθεί ως στόχοι στο φετινό προϋπολογισμό
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους)
Καινούργια: Εξαιρετική κάμψη 37,7%, παρουσιάζεται το πρώτο πεντάμηνο του 2010 στην αγορά καινούριων ελαφρών ...
φορτηγών. Οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών άγγιξαν τις 5.779 μονάδες, σε σύγκριση με τις 9.273 κατά μέσο όρο το αντίστοιχο διάστημα της εξαετίας 2004-2009. Η πτώση συνδέεται σαφώς με την οικονομική ύφεση που αντιμετωπίζει η χώρα αλλά και με την έλλειψη μέτρων που θα στήριζαν σχετικές επιχειρηματικές δαπάνες.
Φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους)
Καινούργια: Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, η αγορά των καινούριων μεσαίων και βαρέων φορτηγών σημειώνει μεγάλη μείωση της τάξης του 33,4% με τις ταξινομήσεις να φτάνουν τις 661 έναντι των 993 που ήταν κατά μέσο όρο κατά την παρελθούσα εξαετία. Η κάμψη είναι ακόμη μεγαλύτερη στα βαρέα φορτηγά (μικτού βάρους άνω των 8 τόνων), αφού τα μεγάλα έργα βρίσκονται σε αναστολή και η αναμονή του νέου νομοσχεδίου για την απελευθέρωση της αγοράς των αδειών φορτηγών Δημοσίας Χρήσης δημιουργεί περαιτέρω αβεβαιότητα.
Λεωφορεία
Καινούργια: Συνεχίστηκε και κατά το μήνα Μάιο η κάθετη πτώση των ταξινομήσεων καινούριων λεωφορείων. Συνολικά, κατά το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους  η πτώση άγγιξε το 83,2%, αφού οι ταξινομήσεις μειώθηκαν από 375, κατά μέσο όρο το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της εξαετίας 2004-2009, σε 63 το 2010. Η συγκεκριμένη κάμψη είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων, της κρίσης στον τουρισμό και της λήξης της επιδότησης των υπεραστικών λεωφορείων από την Πολιτεία. Τα μηνύματα τα οποία προκύπτουν από τα στοιχεία τιμολογήσεων των εταιρειών εισαγωγής τέτοιου είδους οχημάτων είναι εξίσου απογοητευτικά, προοιωνίζοντας τη μεγάλη διάρκεια της πτώσης των ταξινομήσεων.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Καινούργιες μοτοσυκλέτες: Πτώση της τάξης του 18% παρουσίασε η αγορά μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του έτους (25.332 δίκυκλα το 2010, έναντι 30.882 μονάδων κατά την προηγούμενη εξαετία). Οι ταξινομήσεις θα ήταν ακόμα πιο μειωμένες, εάν δεν συμπεριλαμβάνονταν σε αυτές οι μοτοσυκλέτες που αγοράστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία για τους σκοπούς της δίκυκλης αστυνόμευσης. Ουσιαστικά, η αγορά βρίσκεται κοντά στα επίπεδα του έτους 2004. Λύση για την αντιμετώπιση τόσο της κρίσης στην αγορά δικύκλων όσο και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγάλων πόλεων, θα αποτελούσε η υλοποίηση της πάγιας επιδίωξης του ΣΕΑΑ, να επιτραπεί στους έμπειρους οδηγούς αυτοκινήτων να οδηγούν μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.

*Η σύγκριση των στατιστικών στοιχείων του ΣΕΑΑ πραγματοποιείται με βάση το μέσο όρο κατά την εξαετία 2004-2009 (πχ. Ιανουάριος 2010, ως προς το μέσο όρο Ιανουαρίου των ετών 2004-2009).
Πετρελαιοκίνηση
Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα είναι απαγορευμένη για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά στις αστικές περιοχές όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
Ο λόγος που αρχικά επιβλήθηκε η απαγόρευση αυτή ήταν οι αυξημένες εκπομπές σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετρελαιοκινητήρες.
Όμως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με τον βαθμό φιλικότητας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την ανάγκη για οικονομία καυσίμου, που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου, συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας μόνο των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV) στα αστικά κέντρα.
Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση, δεδομένου ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση, δηλαδή λιγότερο από το 1% της αγοράς, ενώ στα ελαφρά φορτηγά, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ανέρχεται στο 81% πετρελαιοκίνητα, παραμένει εντούτοις το χαμηλότερο της ΕΕ.
Ο ΣΕΑΑ πιστεύει ότι λαμβάνοντας υπ' όψιν τις τεχνολογικές εξελίξεις της τελευταίας δεκαετίας και την εξέλιξη της ευρωπαϊκής αγοράς, η πολιτεία θα έπρεπε να επανεξετάσει το θέμα.
Στόλος κυκλοφορούντων οχημάτων 2007
Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζεται ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα το 2007.
ΣΤΟΛΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 2007
Κατηγορίες
Μονάδες
Ποσοστό (%)
Διαφορά με 2006
Επιβατικά αυτοκίνητα
(συμπεριλαμβάνονται τα ταξί)
4.834.313
71,3%
5,7%
εκ των οποίων Συμβατικά
1.323.646
27,4% επί του συνόλου
των επιβατικών αυτ/των
-
εκ των οποίων Καταλυτικά
3.510.667
72,6% επί του συνόλου των
επιβατικών αυτ/των
-
Ελαφρά φορτηγά
750.477
11,1%
0,4%
Βαρέα φορτηγά
238.939
3,5%
4,5%
Λεωφορεία
26.197
0,4%
0,9%
Μοτοσικλέτες (>50 cc)
931.527
13,7%
12%
ΣΥΝΟΛΟ
6.781.453

5,8%
Επιβατικά αυτοκίνητα
Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, τα κυκλοφορούντα επιβατικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 4,8 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 5,7% συγκριτικά ως προς το 2006.
Eκείνο που πρέπει να επισημανθεί, είναι ότι το 27,4% του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων είναι ακόμη συμβατικής τεχνολογίας, δηλαδή ταξινομημένα προ του 1990. Tο ποσοστό αυτό είναι επίσης μοναδικό στο πλαίσιο της Ε.Ε., όπου κατά μέσο όρο, το ποσοστό των συμβατικών αυτοκινήτων που παραμένει σε κυκλοφορία είναι κάτω του 10% και σε μερικές χώρες ακόμα και κάτω του 5%.
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3.5 τόνους)
H κατηγορία των ελαφρών φορτηγών με 750.477 μονάδες αντιπροσωπεύει το 11,1% των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Φορτηγά (μικτού βάρους άνω των 3.5 τόνων)
O στόλος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζει αύξηση κατά 4,5%. H αναλογία του στόλου αυτού στο σύνολο των οχημάτων (3,5%).
Λεωφορεία
O στόλος των λεωφορείων παρουσιάζει μικρή αύξηση κατά 0,4.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Το σύνολο των κυκλοφορούντων μοτοσυκλετών ανέρχονται σε 931.527. Στο σύνολο αυτό δεν περιλαμβάνονται τα μοτοποδήλατα (έως 50cc) διότι τέτοιου τύπου δίκυκλα δεν ταξινομούνται στο Υπουργείο Μεταφορών αλλά στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα με ευθύνη του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Βάσει εκτιμήσεων, υπολογίζεται ότι οι μοτοσυκλέτες κάτω των 50cc αντιπροσωπεύουν το 20%-22% του συνόλου και είναι ±230.000, οπότε το σύνολο των δικύκλων στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 εκατομμύριο.

ΠΗΓΗ: ΣΕΑΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: