Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Ορφανό» Ιονίας Οδού: Κατά τμήματα η κατασκευή...

"Οι κόμβοι, είσοδοι-έξοδοι και οι συνδέσεις περιοχών με την Εγνατία που αποτελούν αίτημα της αυτοδιοίκησης θα μελετηθούν και ιεραρχηθούν μέχρι το τέλος του χρόνου και στην συνέχεια θα δρομολογηθούν τα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν. Προτεραιότητα δίνεται στην ανακατασκευή του κόμβου Πεδινής και στην έξοδο από Θεσσαλονίκη πριν τη σήραγγα Δρίσκου.Τα διόδια στο Δροσοχώρι δεν θα λειτουργήσουν και μέχρι εφαρμοστούν τα ηλεκτρονικά σε όλη την Εγνατία για χρέωση με το χιλιόμετρο, θα υπάρξει από το 2011 χρονοχρέωση με βινιέτα και...


χαμηλό κόστος, ενώ για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, αυτός στο Ελευθεροχώρι επαναδημοπρατείται και για το Περιστέρι παραμένει στον σχεδιασμό. Αυτές είναι επιγραμματικά οι ανακοινώσεις του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη στην συνάντηση του με τους φορείς του Ν. Ιωαννίνων το απόγευμα της Παρασκευής στην Περιφέρεια Ηπείρου.

«Ορφανό» Ιόνιας: Κατά τμήματα η κατασκευή
Η όχι και τόσο καλή είδηση όμως αφορά το λεγόμενο και ...ορφανό τμήμα της Ιόνιας οδού, που έμεινε εκτός σύμβασης παραχώρησης, δηλαδή από την περιοχή μετά τη σήραγγα Αμπελιάς( που διανοίγεται και την οποία επισκέφθηκε ο κ. Μαγκριώτης) μέχρι το Καλπάκι και την Κακαβιά.Ο κ. Μαγκριώτης ξεκαθάρισε ότι θα κατασκευαστεί τμηματικά, ανάλογα με τις χρηματοδοτήσεις που θα προκύψουν, αφού 300 εκ. ευρώ δεν υπάρχουν διαθέσιμα. Για οριστική μελέτη θα προωθηθεί άμεσα το τμήμα μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή (κόμβος Φανερωμένης), ενώ στα αιτήματα για αλλαγή χάραξης σε ορεινή μετά την ΒΙ.ΠΕ παρέπεμψε στη μελέτη. Η μελέτη που είχε αναθέσει το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ με προϋπολογισμό 6 εκ. ευρώ δεν αφορούσε το σύνολο των μελετών και για να φτάσει το έργο σε οριστική μελέτη και ό,τι άλλο απαιτείται χρειάζεται ποσό 3,5 εκ. ευρώ περίπου.Ο υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι προκηρυχθεί η μελέτη και θα επιδιωχθεί να φτάσει σε στάδιο ωρίμανσης τουλάχιστον το τμήμα από το τέλος της σύμβασης παραχώρησης μέχρι την Βιομηχανική Περιοχή. Για αυτό και μόνο το τμήμα θα απαιτηθούν περίπου 100 εκ. ευρώ. Υπήρξαν πολλές παρεμβάσεις δημάρχων για αλλαγή χάραξης από Ελεούσα και προς Καλπάκι, αλλά η τοποθέτηση του κ. Μαγκριώτη ότι συνολικά το έργο δεν μπορεί να μελετηθεί και να κατασκευαστεί, μάλλον μεταθέτουν τις όποιες αλλαγές.Η περίπτωση να ενταχθεί τώρα στη σύμβαση παραχώρησης το τμήμα αυτό, είναι αδύνατη.Η εξέλιξη αυτή σίγουρα δεν είναι καλή για την τύχη του έργου και την συνέχιση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, αφού χρήματα δεν υπάρχουν, ούτε στο ΠΕΠ Ηπείρου, ούτε στο τομεακό του υπουργείου Υποδομών και ο κ. Μαγκριώτης παρέπεμψε και στην αναθεώρηση του ΕΣΠΑ για να βρεθούν πόροι, με την προϋπόθεση να είναι ώριμο το έργο που θα εκτελεστεί τμηματικά, δυστυχώς. Έτσι η μόνη δέσμευση είναι να ολοκληρωθεί η μελέτη και να εξασφαλιστούν και τα χρήματα για απαλλοτριώσεις και να κατασκευαστεί το πρώτο τμήμα με την ελπίδα ότι στην πορεία θα υπάρξουν ευκαιρίες χρηματοδότησης από διάφορες πηγές.

Ευρεία σύσκεψη στην Περιφέρεια
Στην ευρεία σύσκεψη, με την οποία ολοκληρώθηκε η περιοδεία του υφυπουργού στην Ήπειρο, στα γραφεία της Περιφέρειας εκτός της ΓΓΠΗ Δήμητρας Γεωργακοπούλου και των τριών βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Βαγγέλη Αργύρη, Μιχάλη Παντούλα και Θανάση Οικονόμου, μετείχε ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Έργων του υπουργείου, ο εντεταλμένος σύμβουλος για τεχνικά θέματα της «Εγνατία οδός Α.Ε» κ. Τσιτουρίδης, ο νομάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, οι δήμαρχοι Περάματος, Παμβώτιδας, Πραμάντων, Ευρυμενών, Μολοσσών, Καλπακίου, Σελλών, Ανατολικού Ζαγορίου, Εγνατίας, οι κοινοτάρχες Σιρράκου και Ματσουκίου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ και μέλος της διοίκησης της «Εγνατία οδός Α.Ε» Γ. Ρεκατσίνας, εκπρόσωποι άλλων ΟΤΑ και φορέων και στελέχη της Περιφέρειας. Ο υφυπουργός απάντησε και στην κριτική που έχει δεχθεί για την καθυστερημένη έλευση στο νομό, αναγνωρίζοντας ότι όντως άργησε, αλλά επιθυμούσε να έρθει έχοντας να ανακοινώσει συγκεκριμένα πράγματα.

Καταργούνται τα διόδια στο Δροσοχώρι
Από όλους σχεδόν τους αυτοδιοικητικούς ζητήθηκε επίμονα ξεκάθαρη απάντηση για την κατάργηση του σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι, με το επιχείρημα ότι δεν μπορεί και για μετακινήσεις εντός νομού και εντός δήμων να καταβάλλονται διόδια.Ο κ. Μαγκριώτης αφού αναφέρθηκε στα λάθη του παρελθόντος και στην μη τήρηση της υποχρέωσης της χώρας να θέσει σε λειτουργία από το 2006 τα διόδια στην Εγνατία, εξήγησε ότι από τα έσοδα θα καλύπτεται το κόστος συντήρησης, οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας και από το περίσσευμα θα μπορούν να γίνουν και παράπλευρα έργα.Τα διόδια στο Δροσοχώρι, όπως ξεκαθάρισε ο κ. Μαγκριώτης, δεν πρόκειται να λειτουργήσουν, σε μεταβατικό στάδιο θα λειτουργούν μόνο αυτά στα Μάλγαρα και σύντομα στον Πολύμυλο Κοζάνης. Ούτε οι σταθμοί διοδίων στα άκρα του νομού θα κατασκευαστούν, αφού επιλέγεται από το 2011 να τεθεί σε λειτουργία η χρονοχρέωση με βινιέτα (κάρτα που θα εισάγεται σε μηχανήματα κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου πλην περιοχών που καλύπτονται από σταθμούς διοδίων και το κόστος θα είναι μικρό) μέχρι να εφαρμοστεί πλήρες σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων με χρέωση ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύονται. Με απλά λόγια στο...γκισέ δεν θα πληρώνει κανείς, αλλά θα πληρώνει ανάλογα με τη χρήση.

Υπομονή για κόμβους και συνδέσεις
Μεγάλη συζήτηση έγινε στη σύσκεψη για τους κόμβους με πρώτο και βασικό αίτημα να ανακατασκευαστεί αυτός στην Πεδινή και βέβαια ο νέος κόμβος που ζητείται για να εξυπηρετείται το βορειοδυτικό λεκανοπέδιο από το δήμο Περάματος και πέρα.Τόσο ο νομάρχης και οι δήμαρχοι, όσο και οι βουλευτές κάλεσαν του υφυπουργό να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις και χρονοδιάγραμμα των έργων που θα γίνουν.Προτάθηκε να συνδυαστεί η ανακατασκευή του κόμβου στην Πεδινή με την παρέμβαση στον εθνικό δρόμο προς την πόλη, έργο που η Περιφέρεια όπως ανακοίνωσε η ΓΓΠΗ εντάσσει σύντομα στο ΕΣΠΑ με 14 εκ. ευρώ και ειδικότερα από τον κόμβο μέχρι τον κόμβο του Πανηπειρωτικού. Ο νομάρχης πρότεινε να γίνει ο νέος κόμβος στη θέση του σταθμού διοδίων αλλά να μην αφορά τα φορτηγά, λόγω ύψους στην κάτω διάβαση.Ο πρόεδρος του ΤΕΕ κατέθεσε την πρόταση με βάση προκαταρκτική μελέτη που συνέταξε ομάδα εργασίας του Επιμελητηρίου για κόμβο πριν την είσοδο της σήραγγας Δρίσκου και μέσω Μάζιας, σύνδεση με την εθνικό οδό, έναν δρόμο 5 χιλιομέτρων περίπου.Ο δήμαρχος Περάματος Μιχάλης Κασσής, εκτός αυτής της λύσης ή άλλης ζήτησε να δοθεί άμεσα έξοδος πριν την σήραγγα Δρίσκου, για όσους κινούνται από Θεσσαλονίκη προς Γιάννινα. Για τον ημικόμβο Κουτσελιού και ο δήμαρχος Παμβώτιδας και άλλοι δήμαρχοι πρότειναν να δημιουργηθεί και η έξοδος από Θεσσαλονίκη. Ο κόμβος που ζητείται από τους δήμους Σελλών και Μολοσσών μετά τη σήραγγα Αγίου Νικολάου εξετάστηκε επιτόπου κατά την έλευση του υφυπουργού από την Ηγουμενίτσα, τέθηκε όμως και στη σύσκεψη και αφορά τη σύνδεση της περιοχής Ντουσκάρας με την Εγνατία και μέχρι την εθνική οδό Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας. Επίσης η είσοδος-έξοδος στο Μεγάλο Περιστέρι που έθεσε ο δήμαρχος Εγνατίας Λάμπρος Κοκκώνης συνδυάστηκε με την λύση του προβλήματος με την υπόγεια κατολίσθηση μετά τη γέφυρα και αυτό το αίτημα θα εξεταστεί στα πλαίσια των 50 που υπάρχουν κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Για την παράδοση και της γέφυρας στην κυκλοφορία ο υφυπουργός την προσδιόρισε, εφόσον γίνουν οι μετρήσεις και οι παρεμβάσεις, προς το τέλος του έτους.Το συμπέρασμα για τους κόμβους, όπως το παρουσίασε ο κ. Λαμπρόπουλος είναι ότι ένας θα δημιουργηθεί για τη σύνδεση Ιόνιας και Εγνατίας, αυτός της Πεδινής θα ανακατασκευαστεί με προτεραιότητα, του Δροσοχωρίου ή όπως αλλιώς καταλήξει μελετάται, ο ημικόμβος Κουτσελιού θα ολοκληρωθεί και με έξοδο από βορρά και η έξοδος πριν τη σήραγγα Δρίσκου επίσης εξετάζεται.Από τους βουλευτές και δημάρχους τέθηκε και το ζήτημα της σύνδεσης των Τζουμέρκων με την Εγνατία, μετά και τις αρνητικές εξελίξεις με τη λειψή μελέτη που εκπόνησε η Ν.Α και απεντάχθηκε από το Γ΄ΚΠΣ. Όλοι αναγνώρισαν τη σημασία του δρόμου αυτού, αλλά από τις τοποθετήσεις του υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα φαίνεται ότι η καλύτερη λύση είναι να γίνει η σύνδεση με την Ιόνια πιθανότατα στον κόμβο Σκλίβανης, χωρίς να εγκαταλείπεται η σύνδεση με την Εγνατία στον κόμβο Αράχθου.Ο δήμαρχος Ανατολικού Ζαγορίου Βασίλης Σπύρου ζήτησε να συνεχιστεί η σύνδεση της περιοχής με τον δρόμο που ολοκληρώνεται από κόμβο Αράχθου μέχρι Μηλιωτάδες και να φτάσει μέχρι την «Τσίπιανη» ώστε να συνδέσει μελλοντικά και το Κεντρικό Ζαγόρι στον ενιαίο δήμο.

Αεροδρόμιο σε δυο χρόνια
Για το έργο του αεροδρομίου (το οποίο επισκέφτηκε) ο κ. Μαγκριώτης αφού αναφέρθηκε στα προβλήματα του παρελθόντος και τις δυο παρατάσεις που δόθηκαν, εκτίμησε ότι πλέον δεν υπάρχουν εμπόδια και με τις λύσεις που δόθηκαν πρόσφατα, (σε αναλυτικό ρεπορτάζ περιγράψαμε τι θα γίνει) με το σταθμό και τον πύργο ελέγχου και μάλιστα για όσα αρνητικά συνοδεύουν αυτό το έργο το χαρακτήρισε ... μνημείο προς αποφυγή. Η νέα παράταση που είχε δοθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και δικαιολογημένα είναι μέχρι τον Μάιο του 2012.

πηγή

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.