Εντός της εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσει η Toyota την επισκευή των ελαττωματικών πεντάλ του γκαζιού - πρόβλημα το οποίο οδήγησε την αυτοκινητοβιομηχανία σε εκατομμύρια ανακλήσεις οχημάτων. Ο πρόεδρος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, Τζιμ Λεντζ, ανακοίνωσε ότι η παραγωγή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα ξεκινήσει την επόμενη Δευτέρα με την επανέναρξη των λειτουργιών των έξι εργοστασίων σε ΗΠΑ και Καναδά που είχαν κλείσει για μία εβδομάδα λόγω του προβλήματος. «Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι η επισκευή των οχημάτων που βρίσκονται ήδη στους δρόμους», τόνισε ο κ. Λεντζ.
Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως βάσει πωλήσεων ανακοίνωσε χθες ότι βρήκε μια «γενική λύση» στα προβλήματα του πεντάλ, η οποία προβλέπει την τοποθέτηση μιας ατσάλινης ράβδου ενίσχυσης στο πεντάλ. Η άφιξη των συγκεκριμένων πεντάλ στις αντιπροσωπείες αναμένεται σήμερα ή αύριο, ενώ οι επισκευές εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το Σαββατοκύριακο σε 2,4 εκατ. οχήματα. Ο κ. Λεντζ, παρόλο που δεν παρείχε κάποιο χρονοδιάγραμμα σχετικά με τον χρόνο που θα πάρει στους πελάτες για την εξασφάλιση ραντεβού με σκοπό την επιδιόρθωση των οχημάτων τους, τόνισε ότι οι επισκευές θα διαρκούν μόλις 30 λεπτά και ότι η προμήθεια των ανταλλακτικών δεν θα αποτελέσει πρόβλημα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται τις τελευταίες εβδομάδες αυστηρή κριτική λόγω της απόφασής της να διακόψει προσωρινά τις πωλήσεις οκτώ μοντέλων της, αλλά και να ανακαλέσει περίπου 8 εκατ. αυτοκίνητα από την αγορά των ΗΠΑ εξαιτίας μιας μηχανικής βλάβης του πεντάλ γκαζιού, το οποίο παρατηρήθηκε ότι είτε κολλούσε, με αποτέλεσμα την αργή αντίδρασή του, είτε παγιδευόταν στο χαλάκι μπροστά από το πεντάλ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το ελαττωματικό πεντάλ γκαζιού που κοστίζει μόλις 15 δολάρια οδήγησε τη μετοχή της Toyota κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας σε πτώση 14%, μειώνοντας τη χρηματιστηριακή αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 1,9 τρισ. γιεν (15 δισ. ευρώ).
Ο πρώτος γύρος επισκευών (2,4 εκατ. αυτοκίνητα) εκτιμάται ότι θα κοστίσει στην Toyota τουλάχιστον 250 εκατ. δολάρια σε εγγυήσεις. Αρκετές ομάδες ιδιοκτητών αυτοκινήτων Τoyota έχουν ήδη κινηθεί νομικά εναντίον της Toyota, για την υπόθεση της οποίας θα πραγματοποιήσει έρευνα και το Κογκρέσο.
kathimerini.gr
Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως βάσει πωλήσεων ανακοίνωσε χθες ότι βρήκε μια «γενική λύση» στα προβλήματα του πεντάλ, η οποία προβλέπει την τοποθέτηση μιας ατσάλινης ράβδου ενίσχυσης στο πεντάλ. Η άφιξη των συγκεκριμένων πεντάλ στις αντιπροσωπείες αναμένεται σήμερα ή αύριο, ενώ οι επισκευές εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το Σαββατοκύριακο σε 2,4 εκατ. οχήματα. Ο κ. Λεντζ, παρόλο που δεν παρείχε κάποιο χρονοδιάγραμμα σχετικά με τον χρόνο που θα πάρει στους πελάτες για την εξασφάλιση ραντεβού με σκοπό την επιδιόρθωση των οχημάτων τους, τόνισε ότι οι επισκευές θα διαρκούν μόλις 30 λεπτά και ότι η προμήθεια των ανταλλακτικών δεν θα αποτελέσει πρόβλημα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται τις τελευταίες εβδομάδες αυστηρή κριτική λόγω της απόφασής της να διακόψει προσωρινά τις πωλήσεις οκτώ μοντέλων της, αλλά και να ανακαλέσει περίπου 8 εκατ. αυτοκίνητα από την αγορά των ΗΠΑ εξαιτίας μιας μηχανικής βλάβης του πεντάλ γκαζιού, το οποίο παρατηρήθηκε ότι είτε κολλούσε, με αποτέλεσμα την αργή αντίδρασή του, είτε παγιδευόταν στο χαλάκι μπροστά από το πεντάλ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το ελαττωματικό πεντάλ γκαζιού που κοστίζει μόλις 15 δολάρια οδήγησε τη μετοχή της Toyota κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας σε πτώση 14%, μειώνοντας τη χρηματιστηριακή αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 1,9 τρισ. γιεν (15 δισ. ευρώ).
Ο πρώτος γύρος επισκευών (2,4 εκατ. αυτοκίνητα) εκτιμάται ότι θα κοστίσει στην Toyota τουλάχιστον 250 εκατ. δολάρια σε εγγυήσεις. Αρκετές ομάδες ιδιοκτητών αυτοκινήτων Τoyota έχουν ήδη κινηθεί νομικά εναντίον της Toyota, για την υπόθεση της οποίας θα πραγματοποιήσει έρευνα και το Κογκρέσο.
kathimerini.gr