Ο γίγαντας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Toyota, αναγκασμένη να ανακαλέσει εκατομμύρια αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο εξαιτίας ελαττωματικού πεντάλ του γκαζιού, ξεκινά σήμερα επίθεση γοητείας σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει την καταστροφική για το κύρος της κρίση.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στο κόσμο, η οποία διέκοψε την παραγωγή και την πώληση των πιο δημοφιλών μοντέλων της στις ΗΠΑ, βάζει σήμερα τις τελευταίες πινελιές στην πατέντα για την επισκευή του ελαττωματικού πεντάλ γκαζιού, το οποίο μπλοκάρει και δεν μπορεί να επανέλθει στην αρχική του θέση , οδηγώντας σε ανεξέλεγκτη επιτάχυνση του οχήματος.
Η αμερικανική θυγατρική της Toyota θα δώσει σήμερα στις 13.30 ώρα Ελλάδος στη δημοσιότητα τον τρόπο επιδιόρθωσης του ελαττώματος και στη συνέχεια ο διευθυντής της εταιρείας στις ΗΠΑ, ο Τζιμ Λεντζ, θα απευθυνθεί προς τους καταναλωτές με βιντεοσκοπημένο μήνυμα και θα δώσει τηλεφωνική συνέντευξη τύπου σε αμερικανούς δημοσιογράφους.
Ο Τζιμ Λεντζ θα είναι επίσης προσκεκλημένος σε δημοφιλή εκπομπή του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου NBC, σύμφωνα με το Dow Jones Newswires.
Η Toyota ανακοίνωσε την Παρασκευή την ανάκληση στην Ευρώπη 1,8 εκατομμυρίων αυτοκινήτων των μοντέλων Aygo, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis και RAV4, τα οποία προστίθενται στα 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ανακλήθηκαν στις ΗΠΑ, τα 270.000 στον Καναδά και στα 75.000 που ανακλήθηκαν στην Κίνα.
Ο αριθμός των υπό ανάκλησιν οχημάτων ξεπερνά τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν από την Toyota σε διάστημα ενός έτους σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA Peugeot Citroen ανακάλεσε επίσης για προληπτικούς ρόλους 97.000 αυτοκίνητα Peugeot 107 και Citroen C1 που κατασκευάσθηκαν στο κοινό εργοστάσιο με την Toyota στην Τσεχική Δημοκρατία.
Η υπόθεση αυτή αποτελεί πραγματικό εφιάλτη για την Toyota.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει πλέον επικρίσεις σύμφωνα με τις οποίες, θυσίασε τη θρυλική ποιότητα των αυτοκινήτων της στην αύξηση των πωλήσεων μέχρι να φθάσει το 2008 στην πρώτη θέση στον κόσμο.
Χθες, η Toyota δημοσίευσε καταχωρήσεις στις αμερικανικές εφημερίδες για να εξηγήσει την απόφασή της να διακόψει την παραγωγή.
"Για ποιόν λόγο λάβαμε αυτό το άνευ προηγούμενο μέτρο; Διότι αυτό οφείλαμε να πράξουμε για τους καταναλωτές.
Θεωρούμε ότι βρισκόμαστε κοντά στην ανεύρεση αποτελεσματικού τρόπου επισκευής", αναφέρεται στη διαφημιστική καταχώρηση.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ακίο Τογιόντα, εγγονός του ιδρυτή του ομίλου, ανέλαβε τα ηνία της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και λιγότερο από έναν χρόνο, και έχει τηρήσει διακριτική στάση από την έναρξη της κρίσης.
Αρκέσθηκε στο να ζητήσει συγγνώμη ενώπιον ομάδας του ιαπωνικού τηλεοπτικού δικτύου NHK, που τον ακολούθησε στο παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός.
"Ημαστε συντετριμμένοι που προκαλέσαμε τέτοια ενόχληση στους πελάτες μας", είπε ο Ακίο Τογιόντα.
Στο χρηματιστήριο του Τόκιο η μετοχή της Toyota σημείωσε νέα πτώση κατά 1,14% στα 3,450 γεν κατά το κλείσιμο.
Η μετοχή έχει χάσει το 18% της αξίας της από τις 21 Ιανουαρίου.
Οι απώλειες της Toyota και της Honda, η οποία ανακάλεσε την Παρασκευή 646.000 αυτοκίνητα εξαιτίας ελαττώματος στο μηχανισμό ηλεκτρικού παραθύρου, που μπορούσε να οδηγήσει σε ανάφλεξη, επηρέασαν όλες τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η μετοχή της Honda υποχώρησε κατά 2,4%, της Mazda κατά 3,67% και της Nissan κατά 2,04%.
express.gr