Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ιαπωνική βιομηχανία αυτοκινήτου σε βαθιά κρίση...


Θα μπορούσε να έχει τίτλο η αυτοκρατορία δεν αντεπιτίθεται. Τα εντεινόμενα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα μοντέλα της Toyota έχουν θέσει την εταιρία στο στόχαστρο αρχών, αναλυτών, ανταγωνιστών και ΜΜΕ.

Η πολυθρύλητη αντοχή στον χρόνο και τις αντιξοότητες των μοντέλων της εταιρίας δέχεται απανωτά χτυπήματα -κυρίως στις αγορές της Βορείου Αμερικής- με τις ανακλήσεις -κάποιες εκ των οποίων προληπτικές- να λαμβάνουν «καταιγιστικό» ρυθμό.

Οι σκληροί επικριτές της εταιρίας σχολιάζουν πως η Toyota καταβάλλει το τίμημα της ιλιγγιώδους ανάπτυξης, της αναρρίχησης στην κορυφή των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και της κρίσης που υπαγόρευσε περικοπές στις δαπάνες και ίσως στην ποιότητα.


Ο αντίλογος υπενθυμίζει ότι όλες οι εταιρίες προχωρούν σε ανακλήσεις μοντέλων και ότι όποια δεν το κάνει απλά αποκρύπτει τα προβλήματα. Θυμίζουν ακόμη πως η εταιρία βρίσκεται στην εμπορική, τεχνολογική και περιβαλλοντική πρωτοπορία για πολλές δεκαετίες, κάτι που «συγχωρεί» ορισμένα προβλήματα.

«Η ποιότητα αποτελεί ορόσημο για την Toyota». Αυτή τη φράση επανέλαβε αρκετές φορές ο πρόεδρος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Akio Toyoda, κατά την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στις ΗΠΑ.

Ο εγγονός του ιδρυτή της εταιρίας ανέλαβε τον Ιούνιο του 2009 επικεφαλής ενός κολοσσού 300.000 εργαζομένων ανά την υφήλιο, εκ των οποίων 35.000 στις ΗΠΑ, αγορά πρωταρχικής σημασίας για την Toyota καθώς αντιπροσωπεύει το 16% των πωλήσεων.

Εκείνη την περίοδο η Toyota είχε ήδη αρχίσει να βιώνει την κρίση. Όμως η κρίση ήταν παγκόσμια και η εταιρία ήταν πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως, άρα μια αρνητική επίδραση ήταν λογική, αποδεκτή και αναμενόμενη, αφού σχεδόν καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν γλίτωσε από την πτώση της κατανάλωσης.

Ωστόσο, αυτή τη φορά φαίνεται ότι επλήγη το κύρος και -ίσως το σημαντικότερο- η αξιοπιστία της Toyota ως κατασκευάστριας εταιρίας.

Επιπροσθέτως ολοένα και περισσότερο πληθαίνουν οι φωνές αντίδρασης για τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα η εταιρία. Κατά πολλούς αναλυτές τα αντανακλαστικά της σε ό,τι αφορά την αποκάλυψη για την έκταση του προβλήματος «αδράνησαν», ενώ και η δημόσια συγνώμη του A. Toyoda δεν ικανοποίησε.

Πλέον η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών, ενώ η διοίκηση της Toyota ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας «ομάδας δράσης» (task force) που θα επιληφθεί του ζητήματος.
πηγή

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...