Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ασφαλής μετακίνηση με το ποδήλατο


Μετακίνηση με ποδήλατο
Οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα


Άρθρο του Σωτήρη Γιαννόπουλου


Η καραντίνα λόγω της Πανδημίας μας έφερε το κλείσιμο των καταστημάτων εστίασης (διασκέδασης), των παιδότοπων , των παιδικών χαρών ακόμα και την απαγόρευση κυκλοφορίας. Οι λόγοι μετακίνησης για ένα παιδί είναι η άθληση και η πρόσβαση στο σχολείο.

Συναντούμε καθημερινά παιδιά συνοδευόμενα από γονείς να κάνουν ποδήλατο ή πατίνι και να βαδίζουν σε αστικές περιοχές, αλλά και έξω από αυτές, σε λεωφόρους. Δημιουργούνται όμως λανθασμένες πρακτικές από γονείς προς τα παιδιά τους. Συχνά διαπιστώνουμε δύο άτομα πάνω σε πατίνι. Επίσης συναντούμε ποδηλάτες να κινούνται στο οδικό δίκτυο στο αριστερό ρεύμα κυκλοφορίας, να κινούνται αντίθετα σε μονόδρομους και πολλά άλλα παραβιάζοντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ας αναλογιστούμε, ότι το ποδήλατο είναι όχημα και ως όχημα θα πρέπει να κινείται όπως το αυτοκίνητο, το μηχανάκι κλπ., σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων του ΚΟΚ.
ατύχημα με ποδήλατο
Ατύχημα με ποδήλατο


Επικίνδυνες καταστάσεις διαπιστώνονται , οι οποίες θα μπορούσαν να αποφευχθούν, αν όλοι μας γνωρίζαμε τις διατάξεις των άρθρων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.). Το άρθρο16 του ΚΟΚ αναφέρει ρητά ότι << Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται, να οδηγεί το όχημά του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος και αν ακόμη ολόκληρο το οδόστρωμα είναι ελεύθερο>>. Δηλαδή κάθε όχημα θα πρέπει να κινείται αποκλειστικά στην δεξιά και μόνο λωρίδα κυκλοφορίας και συγκεκριμένα στο άκρο δεξιό μέρος αυτής ακόμη και σε μονόδρομο. Άρα και ο ποδηλάτης υποχρεούται να κινείται σύμφωνα με τον ΚΟΚ στην δεξιά πλευρά της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας. Στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας επιτρέπεται να κινούνται μόνο και μόνο οι πεζοί επί του οδοστρώματος, όταν δεν υφίσταται στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο πεζοδρόμιο ή έρεισμα για πεζούς, προκειμένου να έχουν οπτική επαφή με τα αντίθετα κινούμενα οχήματα σύμφωνα με το άρθρο 38 παρ. 1,3 του ΚΟΚ.

Η καλύτερη και η ομορφότερη διαδρομή για ένα ποδηλάτη, αλλά και για τον πεζό είναι η ασφαλέστερη διαδρομή. Οι γονείς, ας εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους σωστά, γιατί η οδηγική συμπεριφορά με το ποδήλατό τους στην παιδική τους ηλικία, θα τα χαρακτηρίζει και ως οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων μελλοντικά.


Σωτήρης Γιαννόπουλος

εθελοντής φορέων για την

οδική ασφάλεια και την

βιώσιμη ανάπτυξη

email: giannopoulossotirios@gmail.com







Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: