Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι Αμαζόνες της Alfa Romeo

Γυναίκες οδηγοί Alfa Romeo
Οι Αμαζόνες της Alfa Romeo

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα της Γυναίκας που εορτάστηκε στις 8 Μαρτίου, η Alfa Romeo τίμησε τις γυναίκες οδηγούς αγώνων ταξιδεύοντας μας από το σήμερα μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα.


Tatiana Calderon

Γεννημένη το 1993 στην Κολομβία, η Calderon έκανε τα πρώτα της βήματα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το 2005, κατακτώντας το Εθνικό Πρωτάθλημα Easy Kart Pre-Junior series. Μόλις τρία χρόνια αργότερα έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε στην κατηγορία JICA του θεσμού Stars of Karting Championship της Ανατολικής Ακτής των Η.Π.Α.

Το 2017 η Calderon έγινε οδηγός εξέλιξης της Sauber Formula One team. Ένα χρόνο αργότερα η Sauber την προήγαγε από οδηγό εξέλιξης σε οδηγό δοκιμών για την Alfa Romeo Racing.



Tamara Vidali

Το 1992, η Vidali κατέκτησε το Ιταλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (Group N) στο τιμόνι μιας Alfa Romeo 33 1.7 Quadrifoglio Verde, η οποία είχε προετοιμαστεί από το τότε νεοσύστατο αγωνιστικό τμήμα της μάρκας. Αξέχαστη ήταν η κατακίτρινη Alfa Romeo 155, με την οποία η Vidali συμμετείχε το 1994 στο CIS (Italian Superturismo Championship).



Maria Grazia Lombardi & Anna Cambiaghi

Μετά τη Maria Teresa de Filippis από τη μακρινή δεκαετία του 1950, η δεύτερη Ιταλίδα που αγωνίστηκε σε αγώνα της Formula 1 –και μάλιστα για 13 Grand Prix- ήταν η Maria Grazia Lombardi, γνωστή και ως “Lella”. Μεταξύ του 1982 και του 1984, πήρε μέρος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού με μια Alfa Romeo GTV6 2.5, μαζί με την Anna Cambiaghi και τους Giancarlo Naddeo, Giorgio Francia και Rinaldo Drovandi, συμβάλλοντας με την απόδοση της στην κατάκτηση σειράς τίτλων. Μέχρι και σήμερα παραμένει η μοναδική Ιταλίδα οδηγός που έχει κατακτήσει βαθμούς στην Formula 1.



Christine Beckers & Liane Engeman

Η δεκαετία του 1960 ήταν η εποχή της Alfa Romeo Giulia Sprint GTA. Τα αποτελέσματα, οι νίκες και η βαρύτητα του μοντέλου στην ιστορία της Alfa Romeo είναι γνωστά. Αυτό που όμως είναι λιγότερο γνωστό είναι η ιστορία της υπερτροφοδοτούμενης Alfa Romeo GTA-SA. Με συνολική παραγωγή μόλις 5 μονάδων για το Group 5, ήταν εφοδιασμένη με δύο υδραυλικούς υπερσυμπιεστές που ανέβαζαν τη συνολική ισχύ στους 220 ίππους και την τελική ταχύτητα στα 240χλμ./ώρα. Η απόδοση ήταν κορυφαία, αλλά όπως εξηγεί και ο θρυλικός δοκιμαστής της Autodelta, Teodoro Zeccoli, «η GTA-SA είχε ένα απρόβλεπτο σκαλοπάτι όπου η ισχύς ξαφνικά έκανε την εμφάνιση της χωρίς προειδοποίηση, κάνοντας την SA ένα απρόβλεπτο και πολύ απαιτητικό στις στροφές αυτοκίνητο.» Η Βελγίδα οδηγός Christine Beckers, μπορούσε καλύτερα από τον καθένα να δαμάσει αυτό το δύστροπο σύνολο, κερδίζοντας το 1968 στο Houyet και κατακτώντας σειρά καλών αποτελεσμάτων την επόμενη χρονιά στα: Condroz, “Tre Ponti”, Herbeumont και Zandvoort. Όμως η Beckers δεν ήταν η μοναδική οδηγός που ξεχώρισε με την GTA. Η εξαιρετικά γρήγορη Liane Engeman από την Ολλανδία, η οποία στη συνέχεια επιλέχθηκε από την Alfa Romeo ως μοντέλο, εντυπωσίασε με την ομάδα Toine Hezemans, οδηγώντας μια Alfa Romeo 1300 Junior.



Susanna “Susy” Raganelli

Πιθανά η μόνη γυναίκα που κατέκτησε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στους 4 τροχούς, ήταν η γεννημένη στη Ρώμη, Susanna “Susy” Raganelli, η οποία κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Kart (100cc) τo 1966, μπροστά από τον Leif Engstrom και τον μεγάλο Ronnie Peterson. Η Raganelli συνέδεσε για πάντα το όνομα της με εκείνο της Alfa Romeo, όταν ολοκλήρωσε την καριέρα της στο τιμόνι μιας Alfa Romeo GTA, ενώ παράλληλα ήταν και η πρώτη κάτοχος μιας θρυλικής Alfa Romeo 33 Stradale του 1967, μοντέλο απ’ το οποίο κατασκευάστηκαν μόλις 12 μονάδες.


Ada Pace (“Sayonara”)

Την δεκαετία του 1950, ακόμα μια οδηγός πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα στο τιμόνι διάφορων Alfa Romeo: Η γεννημένη στο Τορίνο Ada Pace στη δεκαετή καριέρα της κέρδισε 22 νίκες σε διάφορους θεσμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σχεδόν πάντα συμμετείχε με το ψευδώνυμο “Sayonara”, ενώ οι μεγαλύτερες επιτυχίες της ήταν πίσω από το τιμόνι των Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce και Alfa Romeo Giulietta SZ, με την οποία νίκησε στον αγώνα Trieste-Opicina του 1958.



Odette Siko

Η Alfa Romeo τη δεκαετία του 1930 κατείχε ήδη πρωταγωνιστική παρουσία στους αγώνες. Αυτό συνέβαινε τόσο λόγω των μοντέλων της, όσο και τον οδηγών που αποτέλεσαν τμήμα του μύθου της. Ήταν η εποχή των Nuvolari, Varzi, Caracciola και Sommer. Ο τελευταίος κέρδισε στο 24 Hours of Le Mans το 1932 οδηγώντας μια Alfa Romeo 8C 2300, αλλά η Alfa Romeo 6C 1750 SS της Odette Siko ήρθε 4η, κερδίζοντας παράλληλη την κατηγορία των 2λιτρων μοντέλων. Η νεαρή παριζιάνα Siko, πολύ γρήγορα έγινε ένα από τα αστέρια των αγώνων και συχνά τη συνόδευε ακόμα μια Γαλλίδα οδηγός αγώνων με Alfa Romeo, η Hellé Nice.



Hellé Nice

Μοντέλο, ακροβάτης και χορεύτρια. Η πολυτάλαντη Mariette Hélène Delangle έμεινε στην ιστορία ως Hellé Nice. Η εξωστρεφής Nice ήταν πολύ καλή φίλη με τις οικογένειες των Rothschild και Bugatti. Αγωνίστηκε στην Ευρώπη και στην Αμερική και έγινε μια από τις πρώτες οδηγούς που είχαν λογότυπα των χορηγών τους πάνω στο αμάξωμα του αγωνιστικού τους αυτοκινήτου. Έλαβε μέρος στο Ιταλικό Grand Prix της Monza το 1933 με τη δική της 8C 2300 Monza, σε έναν αγώνα που σημαδεύτηκε από την τραγική απώλεια των Campari, Borzacchini και Czaikowski. Το 1936 κατέκτησε το Ladies Cup στο Monte Carlo και πήρε μέρος στο São Paulo Grand Prix στη Brazil, στο οποίο υπήρξε θύμα ενός άσκημου ατυχήματος, αλλά τελικά κατάφερε να επανέλθει μετά από το κώμα στο οποίο έπεσε για τρεις ημέρες.



Anna Maria Peduzzi

Τα χρόνια της Scuderia Ferrari σημάδεψαν ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Alfa Romeo. Οι οδηγοί της ομάδας περιλάμβαναν τη γεννημένη στο Κόμο Anna Maria Peduzzi, σύζυγο του οδηγού Franco Comotti, του οποίου το ψευδώνυμο ήταν ο «Μαροκινός». Μετά το ντεμπούτο της με τη δική της Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport, την οποία είχε αγοράσει από τον ίδιο τον Ferrari, η Peduzzi σχεδόν πάντα αγωνιζόταν μόνη της και μόνο μερικές φορές με τον σύζυγο της. Το 1934 κατέκτησε την κλάση 1500 στο Mille Miglia και στη μεταπολεμική περίοδο αγωνίστηκε με τις Alfa Romeo 1900 Sprint και Alfa Romeo Giulietta.



Maria Antonietta d’Avanzo

Η πρωτοπόρος των γυναικών που αγωνίστηκαν με την Alfa Romeo, ήταν η Βαρόνη Maria Antonietta d’Avanzo που ξεκίνησε την καριέρα της την περίοδο του μεσοπολέμου. Η οδηγός, πιλότος αεροπλάνων και συγγραφέας, d’Avanzo, κατέκτησε την τρίτη θέση στο τιμόνι μιας Alfa Romeo G1 στη Μπρέσια το 1921 και απέδειξε ότι ήταν σκληρή αντίπαλος για τους καλύτερους οδηγούς της εποχής, μεταξύ των οποίων ήταν και ο νεαρός Enzo Ferrari. Η Βαρόνη αγωνίστηκε μέχρι τη δεκαετία του 1940 και ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο για να ακολουθήσει το πάθος της.




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: