Ως εθνικό και διεθνές τεχνικό επίτευγμα, αλλά και ως υποδειγματικό έργο παραχώρησης με ιδιαίτερη συνεισφορά στην απόδοση ποιοτικής δημόσιας υπηρεσίας στην πορεία του χρόνου, βραβεύθηκε η...
Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών που διοργανώθηκε στο Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας.
Την απονομή του βραβείου που παρέλαβε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Παναγιώτης Παπανικόλας, έκανε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών Γιώργος Δέδες, ο οποίος αναπλήρωνε τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, που απουσίαζε για υπηρεσιακούς λόγους στις Βρυξέλλες.
Ευχαριστώντας, κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του, ο κ. Παπανικόλας χαρακτήρισε το βραβείο ως τιμητική διάκριση για το «επάγγελμα» του κατασκευαστή – παραχωρησιούχου.
«Είναι μία διάκριση που ήρθε 14 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της Γέφυρας. Επί της ουσίας πρόκειται για βράβευση του επαγγέλματος του κατασκευαστή-παραχωρησιούχου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανικόλας.
Όπως σημείωσε ο κ. Παναπανικόλας, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έχει αποσπάσει πολλές διεθνείς διακρίσεις κατά το παρελθόν, ενώ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ένα από τα βραβεία προήλθε από την American Civil Engineers Society, η οποία για πρώτη φορά απένειμε βραβείο σε έργο εκτός των ΗΠΑ.
Υπογράμμισε ότι εκτός από τα παγκόσμια ρεκόρ και τις 9 εξέχουσες διεθνείς διακρίσεις, οι άνθρωποι της Γέφυρας είναι υπερήφανοι για την ολοκλήρωση του έργου 4 μήνες πριν το συμβατικό όριο παράδοσης, χωρίς υπέρβαση προϋπολογισμού και χωρίς σταγόνα αίματος.
Επισήμανε ότι η παραχωρησιούχος εταιρεία αντεπεξήλθε στις προκλήσεις της οικονομικής κρίσης με πάγωμα των τιμών διοδίων και διάθεση στο κοινό ποικίλων εκπτωτικών προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα διατήρησε το όλο το προσωπικό της, χωρίς να προβεί σε μειώσεις μισθών και επέλεξε να μη γίνει καμία περικοπή δαπανών ως προς τη δομική συντήρηση του Έργου.
Σημείωσε ότι η παρούσα σταδιακή αύξηση της κυκλοφορίας, που έγινε αντιληπτή πριν την παράδοση των αυτοκινητοδρόμων, καθιστά πλέον ορατή την πλήρη ανταπόκριση της Γέφυρας στον ρόλο του πλέον εξέχοντος συνδετικού κρίκου του σύγχρονου αυτοκινητοδρομικού δικτύου της χώρας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρας ανέφερε πως η συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου υπήρξε καθοριστικής σημασίας εφόσον προκατέβαλε το 40% της χρηματοδότησης που του αναλογούσε, μία περίοδο κατά την οποία το έργο αντιμετωπιζόταν με δυσπιστία από τους δανειστές για το κατά πόσο ήταν πραγματικά υλοποιήσιμο.
Ο κ. Παπανικόλας σχολίασε πως «αν δεν υπήρχε εγκεκριμένη μελέτη από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, τα έργα δεν θα είχαν ξεκινήσει». Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, πολλοί παράγοντες ανέβασαν αισθητά τον βαθμό δυσκολίας κατασκευής του έργου: η αυξημένη σεισμικότητα της περιοχής και η δυσκολία του φυσικού περιβάλλοντος όπως η ιδιομορφία του πυθμένα της θάλασσας ανάγκασαν τους κατασκευαστές να επιστρατεύσουν τεχνικές που εφαρμόζονταν σε πλατφόρμες ανοιχτής θαλάσσης και που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στη γεφυροποιία.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Γέφυρας εντυπωσιάζουν: διαθέτει συνεχές κατάστρωμα μήκους 2.200 μέτρων, το οποίο είναι πλήρως αναρτημένο ενώ οι αρμοί της μπορούν να αντέξουν μετακινήσεις της τάξης των 5 μέτρων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρας έκλεισε την εισήγησή του τονίζοντας πως το μοντέλο της παραχώρησης είναι ανθεκτικό και βιώσιμο σχέση με τα δημόσια έργα που υστερούν σε επίπεδο συντήρησης.