Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ριζικά αναμένετα να αλλάξει ο επιχειρηματικός χάρτης στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, της αδιαλλαξίας κάποιων εισαγωγέων να αγοράζουν ένα αυτοκίνητο έναντι 6-7000 ευρώ και να το διαθέτουν στην λιανική με τιμή που σχεδόν αγγίζει τις 25.000 ευρώ ενώ στα ανταλλακτικά πραγματικά διαδραματίζεται ένα «όργιο» κερδοσκοπείας με χαρακτηριστικό παράδειγμα...
κάποιο ανταλλακτικό που αγοράζεται από το εργοστάσιο έναντι 8 ευρώ και πωλείται στον εξουσιοδοτημένο έμπορο έναντι 167 ευρώ ενώ ο τελικός καταναλωτής το προμηθεύεται στην τιμή των 258 ευρώ!
Οι εισαγωγικές εταιρείες παράλληλα έχουν εισέλθει στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ το οποίο ζήτησε από τον αρμόδιο Εισαγγελέα παράταση 30 ημερών στην μεγάλη έρευνα που πραγματοποιεί με την αιτιολογία ότι δεν έχει προλάβει να ελέγξει όλες τις εταιρείες. Παράλληλα πληροφορίες της «Η» αναφέρουν πως τα πρόστιμα που μέχρι τώρα θεωρούνται βέβαια υπολογίζονται σε εκατοντάδες εκατ. ευρώ!
Εισαγωγικές αλλάζουν χέρια
Μετά την πρόσφατη ανάληψη της Renault και Dacia από την οικογένεια του Β. Θεοχαράκη αλλά και την απώλεια της Peugeot που πλέον ανήκει στον όμιλο Συγγελίδη αναμένεται προς τα τέλη του μήνα να εκδοθεί η απόφαση της διαιτησίας που έχει να κάνει με τη Fuji Heavy Industries και τη Subaru Motors Hellas.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» μεγάλος εισαγωγικός όμιλος βρίσκεται σε διαμάχη με το εργοστάσιο που εκπροσωπεί στην Ελλάδα απαιτώντας αποζημιώσεις εκατομμυρίων όπου και σε αυτή την περίπτωση οι αποφάσεις θα ληφθούν στα τέλη του 2013 ή το αργότερο στις αρχές του 2014 όποτε και λήγει η σύμβαση...
Από την άλλη μεριά σε άλλο εισαγωγικό όμιλο έχει «στηθεί» ένα απίστευτο θέατρο παραλόγου μεταξύ των μεγαλομετόχων του ομίλου για το ποιος είναι ο μεγάλος «αρχηγός». Πάντως μέχρι σήμερα και οι δύο πλευρές διατηρούν τις ισορροπίες ασχέτως αν κινούνται σε τεντωμένο σχοινί.
Σε όλη την αγορά αυτοκινήτου πάντως έχει προκαλέσει μεγάλη εντύπωση το γεγονός πως σε εισαγωγική εταιρεία που εκπροσωπεί δύο αυτοκινητοβιομηχανίες η μία καταφέρνει να καταγράφει συνεχείς αυξήσεις κάθε μήνα ενώ η άλλη συνεχώς να βυθίζεται. Κάποιοι πάντως κάνουν λόγο για σχέδιο που σύντομα θα ανακοινωθεί.
Επίσης έχουν «οργιάσει» οι φήμες για εισαγωγική εταιρεία που σύντομα θα αναζητά νέο εισαγωγέα στην ελληνική αγορά καθώς ο σημερινός κάτοχός της φέρεται να θέλει να την αφήσει στην τύχη της ή καλύτερα στο έλεος των τραπεζών. Να τονίσουμε πως χρωστά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ...
Πάντως υπάρχει και η εισαγωγική της Mazda στην Ελλάδα που πραγματικά έχει «εξαφανιστεί» εντελώς από τα δημοσιογραφικά δρώμενα, έχει να παρουσιάσει μοντέλα πολλά χρόνια όπως επίσης και να αποστείλει κάποιο δελτίο τύπου. Αραγε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τι πρόκειται να κάνει για να επανατοποθετήσει τη μάρκα στην ελληνική αγορά; Πολλά ακούγονται και για την συγκεκριμένη εισαγωγική.
Ομως θέματα δεν απασχολούν μόνο τις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες αλλά και τις θυγατρικές που αναμένουν με αγωνία το πόρισμα του ΣΔΟΕ ενώ κάποιες άλλες βρίσκονται πραγματικά σε κατάσταση πανικού εξαιτίας της κατάρρευσης των πωλήσεων.
Αλλωστε η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει και τους «αυλικούς» των αυτοκινητοβιομηχανιών...
Πηγή: imerisia.gr