Το Volvo V60 Plug-in Hybrid συνεχίζει την ξέφρενη εμπορική του πορεία διεθνώς. Ο ρυθμός παραγωγής έχει υπερδιπλασιαστεί καθώς η ζήτηση έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις. Η Volvo δεν επαναπαύεται στην επιτυχία του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά συνεχίζει την έρευνα σε πολλούς τομείς σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Πρόσφατα, η Volvo Cars συμμετείχε σε ένα...
ερευνητικό πρόγραμμα για το μέλλον της τεχνολογίας επαγωγικής φόρτισης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Τα αποτελέσματα αφήνουν πολύ μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας, για τη μελλοντική ευρεία υλοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας.
Η κοινή πρακτική για τη φόρτιση ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων, είναι η χρησιμοποίηση ενός καλωδίου για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από την πηγή, πχ. ένα σταθμό φόρτισης ή ακόμα και μία πρίζα του οικιακού δικτύου ηλεκτροδότησης, προς το αυτοκίνητο. Η τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης καταργεί τα οποιαδήποτε καλώδια! Χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, αντί για καλώδιο, για τη μεταφορά ενέργειας ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, την πηγή και το δέκτη.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένα επαγωγικό πηνίο που ανήκει σε ένα σταθμό φόρτισης, δημιουργεί ένα εναλλασσόμενο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Ένα δεύτερο επαγωγικό πηνίο που βρίσκεται στο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, λαμβάνει την ενέργεια από το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και την μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια, που φορτίζει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου.
Όσο «εξωτική» και αν φαντάζει η συγκεκριμένη τεχνολογία στον πολύ κόσμο, είναι ήδη μέρος της καθημερινότητάς μας. Την συναντάμε σε απλές οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Με τον τρόπο αυτό για παράδειγμα, φορτίζονται οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες. Τοποθετώντας την οδοντόβουρτσα στη βάση της, αυτή φορτίζεται επαγωγικά, χωρίς να συνδέεται με καλώδιο στη βάση φόρτισης. Για να φορτίσουν οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επαγωγικά, ο οδηγός απλά ακινητοποιεί το αυτοκίνητο πάνω από μία συγκεκριμένη επιφάνεια σε ένα χώρο στάθμευσης και η φόρτιση ξεκινά αυτόματα. Βέβαια, τέτοια εφαρμογή που να φορτίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακόμα εμπορικά διαθέσιμη, αλλά η όλη διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή, κάτι που πιστεύεται ότι θα συμβάλλει στην ευρεία αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το ερευνητικό πρόγραμμα εκπονήθηκε και ολοκληρώθηκε στη Φλάνδρα του Βελγίου. Η συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία έχουν την έδρα τους πολλά τεχνολογικά ιδρύματα και πανεπιστήμια, έχει αποκτήσει γενικότερα μεγάλη φήμη ως κέντρο έρευνας και εξέλιξης τεχνολογιών για το αυτοκίνητο. Στο πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκαν τόσο ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και ηλεκτρικά λεωφορεία. Εκτός από τη σουηδική Volvo Cars συμμετείχαν και άλλες εταιρείες κολοσσοί στο χώρο τους, όπως η πολυεθνική εταιρεία μεταφορικών μέσων Bombardier, που κατασκευάζει τόσο αεροπλάνα όσο και τραίνα(!) και η βελγική εταιρεία αμαξωμάτων Van Hool. Η Volvo Cars συμμετείχε με ένα Volvo C30 Electric, ισχύος 89 kW (αντιστοιχούν σε 120 ίππους), το οποίο με τη συγκεκριμένη μέθοδο φόρτιζε πλήρως τις μπαταρίες του σε μόλις 2,5 ώρες!