Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σ.Ε.Α.Α.: Όχι στον φόρο πολυτελείας

Καταρχήν πρέπει να τονιστεί ότι δεν είναι δυνατό το αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί μια ακόμη φορά για την αύξηση των φορολογικών εσόδων, πολύ περισσότερο όταν οι νέες επιβαρύνσεις έχουν αναδρομική ισχύ και άρα φέρνουν τους φορολογουμένους σε οικονομικό αδιέξοδο.

Η επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαρχής κρίθηκε ότι δεν ήταν ενδεδειγμένη και έχει ήδη οδηγήσει σε αθρόες καταθέσεις πινακίδων (προκαλώντας υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα κατά ...

-133 εκατ. ευρώ), στην εξόντωση της αγοράς των μεσαίων αυτοκινήτων και στην υποτίμηση της οδικής ασφάλειας, αφού πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάζονται να περικόπτουν τα έξοδα συντήρησης.

Η χώρα μας είναι δυστυχώς «πρωταθλήτρια» στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ως προς τα υπόλοιπα κράτη που βρίσκονται σε κρίση, καθώς στην ελληνική αγορά οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά -76,1%, όταν πχ. στην Ισπανία κατά -41,3% ή στην Πορτογαλία κατά -48,1% (στοιχεία ΣΕΑΑ-ACEA, Ιαν-Μάιος 2013). Συνεπώς, αν η πτώση της αγοράς στη χώρα μας ήταν στα επίπεδα των άλλων χωρών σε κρίση, οι πωλήσεις θα ήταν διπλάσιες.

Είναι προφανές ότι η νέα φορολογική επιβάρυνση στη χρήση του αυτοκινήτου θα καταρρακώσει την ήδη τρωθείσα καταναλωτική εμπιστοσύνη, αφού οι υποψήφιοι αγοραστές των αυτοκινήτων πλέον δεν μπορούν να είναι βέβαιοι για τη φορολογία που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.

Ακόμη, η έλλειψη οργάνωσης της πολιτείας καθιστά την αδικία του φόρου πολυτελούς διαβίωσης μεγαλύτερη, καθώς το μοναδικό κριτήριο κύμανσης του φόρου είναι ο κυβισμός του κινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φορολογούνται με τον ίδιο φόρο όλα τα αυτοκίνητα ιδίου κυβισμού, όταν για παράδειγμα στα 2000 cc η αξία κτήσης στα καινούργια αυτοκίνητα μπορεί να κυμαίνεται από € 23.600 ως € 59.700 (στοιχεία Ιούνιος 2013).

Η νέα φορολογική επιδρομή δημιουργεί επίσης το παράδοξο η πολιτεία να προσθέτει συνεχώς νέα φορολογικά βάρη σε έναν κλάδο που μειώνει συνεχώς τα περιθώρια και τις τιμές, αφού με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ΔΤΚ, 2013-2008) ο δείκτης τιμών έχει μειωθεί κατά -12,5%, ακόμη και μετά την αύξηση του ΦΠΑ κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Μετά από όλα αυτά, ο ΣΕΑΑ εκ νέου ζητεί την αναστολή της επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Πηγή: ΣΕΑΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...