Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σ.Ε.Α.Α.: Όχι στον φόρο πολυτελείας

Καταρχήν πρέπει να τονιστεί ότι δεν είναι δυνατό το αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί μια ακόμη φορά για την αύξηση των φορολογικών εσόδων, πολύ περισσότερο όταν οι νέες επιβαρύνσεις έχουν αναδρομική ισχύ και άρα φέρνουν τους φορολογουμένους σε οικονομικό αδιέξοδο.

Η επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαρχής κρίθηκε ότι δεν ήταν ενδεδειγμένη και έχει ήδη οδηγήσει σε αθρόες καταθέσεις πινακίδων (προκαλώντας υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα κατά ...

-133 εκατ. ευρώ), στην εξόντωση της αγοράς των μεσαίων αυτοκινήτων και στην υποτίμηση της οδικής ασφάλειας, αφού πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάζονται να περικόπτουν τα έξοδα συντήρησης.

Η χώρα μας είναι δυστυχώς «πρωταθλήτρια» στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ως προς τα υπόλοιπα κράτη που βρίσκονται σε κρίση, καθώς στην ελληνική αγορά οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά -76,1%, όταν πχ. στην Ισπανία κατά -41,3% ή στην Πορτογαλία κατά -48,1% (στοιχεία ΣΕΑΑ-ACEA, Ιαν-Μάιος 2013). Συνεπώς, αν η πτώση της αγοράς στη χώρα μας ήταν στα επίπεδα των άλλων χωρών σε κρίση, οι πωλήσεις θα ήταν διπλάσιες.

Είναι προφανές ότι η νέα φορολογική επιβάρυνση στη χρήση του αυτοκινήτου θα καταρρακώσει την ήδη τρωθείσα καταναλωτική εμπιστοσύνη, αφού οι υποψήφιοι αγοραστές των αυτοκινήτων πλέον δεν μπορούν να είναι βέβαιοι για τη φορολογία που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.

Ακόμη, η έλλειψη οργάνωσης της πολιτείας καθιστά την αδικία του φόρου πολυτελούς διαβίωσης μεγαλύτερη, καθώς το μοναδικό κριτήριο κύμανσης του φόρου είναι ο κυβισμός του κινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φορολογούνται με τον ίδιο φόρο όλα τα αυτοκίνητα ιδίου κυβισμού, όταν για παράδειγμα στα 2000 cc η αξία κτήσης στα καινούργια αυτοκίνητα μπορεί να κυμαίνεται από € 23.600 ως € 59.700 (στοιχεία Ιούνιος 2013).

Η νέα φορολογική επιδρομή δημιουργεί επίσης το παράδοξο η πολιτεία να προσθέτει συνεχώς νέα φορολογικά βάρη σε έναν κλάδο που μειώνει συνεχώς τα περιθώρια και τις τιμές, αφού με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ΔΤΚ, 2013-2008) ο δείκτης τιμών έχει μειωθεί κατά -12,5%, ακόμη και μετά την αύξηση του ΦΠΑ κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Μετά από όλα αυτά, ο ΣΕΑΑ εκ νέου ζητεί την αναστολή της επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Πηγή: ΣΕΑΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!