Το νέο Fiat 500 |
Πενήντα χρόνια μετά, το 2007, η Fiat επέλεξε να επενδύσει σ' αυτήν την κληρονομιά και να την οδηγήσει στο μέλλον: το νέο 500 γεννήθηκε και ήταν με το καλημέρα μια τεράστια επιτυχία.
Οκτώ χρόνια αργότερα, με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις, η δάδα μεταβιβάζεται στο νέο 500 με το οποίο η Fiat προετοιμάστηκε να δεχτεί τις προκλήσεις νέων αγορών, χωρίς να ξεχνάει τις δικές της βαθιές ρίζες. Φτιαγμένο από το Centro Stile της Fiat, το αυτοκίνητο έχει μια ανανεωμένη σχεδίαση στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του, η οποία είναι σαφέστατα 500 και περισσότερο ελκυστική πια. Δεν έχει αυξηθεί σε μέγεθος αλλά περιλαμβάνει περισσότερη τεχνολογία, περισσότερες εκδόσεις κινητήρων και ιδέες προσωποποίησης: μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να αναβαθμιστεί ένα σύμβολο και να αυξηθούν περαιτέρω τα χαρακτηριστικά που το έκαναν αριστούργημα.
Διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις (κλειστή και ανοιχτή), το νέο 500 έχει μία γκάμα των κινητήρων που περιλαμβάνει τον 0.9 TwinAir (85 ίππων ή 105 ίππων) και τον κινητήρα των 1,2 λίτρων με 69 ίππους. Αξίζει να τονιστεί ότι οι δικύλινδροι κινητήρες έχουν επιδόσεις ρεκόρ σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2: 90 g/km για τον κινητήρα των 85 ίππων και 99 για την έκδοση των 105 ίππων. Το νέο 500 είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, μαζί με το Panda, που προσφέρει ένα μικρό κινητήρα diesel ο οποίος αποτελεί το καλύτερο δείγμα της σύγχρονης τεχνολογίας: τον 1.3 16v Multijet 95 hp (διαθέσιμος μετά το λανσάρισμα), που εκπέμπει μόλις 89 g/km CO2 και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6.
Τολμηρό και σαγηνευτικό, το νέο 500 διαθέτει όχι λιγότερες από 1800 καινοτόμες λεπτομέρειες, όλες σχεδιασμένες για να ενισχύσουν τη μοναδικότητά του και ταυτόχρονα να κάνουν το στιλ του ακόμη πιο εκλεπτυσμένο. Νέοι είναι οι εμπρός προβολείς με φώτα ημέρας LED, τα πίσω φωτιστικά σώματα, η παλέτα των χρωμάτων, το ταμπλό, τα υλικά: οι αναβαθμίσεις είναι σημαντικές, αλλά μένουν πιστές στο ασυναγώνιστο στιλ του 500. Δεν είναι τυχαίο που το εμβληματικό Fiat είναι ένα μανιφέστο ενός νέου τρόπου κινητικότητας, είναι μια «ήπια επανάσταση» στους δρόμους του κόσμου.
Έτσι, σήμερα το νέο 500 ανανεώνεται κάτω από το σύμβολο της αισθητικής συνέχειας και της τεχνολογικής εξέλιξης. Είναι η μαγική φόρμουλα του να είναι το 500, το μόνο μοντέλο που είναι ικανό να συνθέσει τέλεια τόσο αντίθετα χαρακτηριστικά: είναι αποκλειστικό, παρ' όλα αυτά προσιτό, είναι ένα παγκόσμιο best-seller με πεμπτουσία του την ιταλική καρδιά του, είναι ένα κομψό προϊόν το οποίο επίσης προσφέρει και διασκέδαση. Είναι πολύ προσωπικό έστω και αν έχουν πωληθεί περισσότερες από 1.500.000 μονάδες. Και επιπλέον όλων αυτών, το νέο 500 συνδυάζει τεχνολογία και συναίσθημα, επιβεβαιώνοντας εκ νέου ότι είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία του από όλες τις απόψεις.
Το Lingotto στο Τορίνο
Το Lingotto στο Τορίνο επιλέχθηκε να είναι ο τόπος της παγκόσμιας πρεμιέρας του νέου 500 κι αυτό δεν είναι τυχαίο. Πρόκειται για μια συμβολική τοποθεσία, που έχει προσαρμοστεί και εξελιχτεί στη διάρκεια του χρόνου, ενώ παράλληλα παραμένει πιστό στην παράδοσή του, όπως δηλαδή ακριβώς και το σύμβολο 500. Κι ενώ άνοιξε το 1923, το εργοστάσιο της Fiat παραμένει και σήμερα θαυμαστό για τη νεωτερικότητά του και για την κομψή κατακόρυφη ανάπτυξη. Εκείνη την εποχή, η λύση της οικοδόμησης μιας πίστας δοκιμών στην οροφή κέρδισε το θαυμασμό του αρχιτέκτονα Le Corbusier.
Ακόμη και πριν ολοκληρωθεί, το κτίριο το οποίο έχει σχεδιαστεί σαν τόπος δουλειάς, είχε γίνει το σύμβολο της άνθησης της ιταλικής βιομηχανίας. Τα αυτοκίνητα που βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής του έχουν ταξιδέψει μέσα στις δεκαετίες και συνέβαλαν στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης στην Ιταλία έως ότου η παραγωγή μεταφέρθηκε σε πιο σύγχρονα εργοστάσια. Αφού τέθηκε εκτός λειτουργίας, το Lingotto ανακαινίστηκε ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός μεταβαλλόμενου αστικού ιστού: από καλό παράδειγμα της βιομηχανικής αρχαιολογίας, το εργοστάσιο δέχτηκε μια μεγάλη εσωτερική αναμόρφωση, διατηρώντας παράλληλα την εξωτερική του εμφάνιση αναλλοίωτη.
Ιταλικό στιλ
Το νέο 500 είναι μικρό σε διαστάσεις: έχει μήκος 357 εκατοστά, πλάτος 163 εκατοστά, ύψος 149 εκατοστά και έχει μεταξόνιο 230 εκατοστά. Η σχεδίαση του εμπρός και του πίσω μέρους έχει αλλάξει, αλλά έχει μείνει πιστό στον εαυτό του. Το εξωτερικό στιλ του νέου 500 εκφράζει τα ελκυστικά διακριτικά στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τον κλασικό πρόγονο του 1950, μόνο που σήμερα επαναβεβαιώνει την ταυτότητα του με τον πιο πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό.
Η πλέον προφανής αναφορά στο παρελθόν είναι οι προβολείς, οι οποίοι παραμένουν κυκλικοί σε σχήμα, αλλά τώρα έχουν μια πιο δυναμική κλίση για να μεταφέρουν την εμφάνιση ενός πιο τολμηρού βλέμματος - μαζί με το κάτω σύστημα που περιλαμβάνει τα μεσαία φώτα και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Σήμερα, οι προβολείς εμπλουτίζονται με μια καινοτόμο πολυελλειπτική μονάδα για καθαρό νυχτερινό φωτισμό και περισσότερη ασφάλεια. Αλλά και το καπό σήμερα έχει γίνει πιο εκφραστικό με διακριτικές παρεμβάσεις και διαθέτει μια πιο σαγηνευτική όψη.
Το πίσω τελείωμα έχει μια μεγάλη επιχρωμιωμένη λαβή με χαρακτηριστικό σχήμα, που θυμίζει το φως της πινακίδας του πρώτου Fiat 500 και σήμερα ενσωματώνει αποκλειστικά νέα φωτιστικά σώματα. Είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του με «κενά» φωτιστικά σύνολα - μια κυκλική δομή που αφήνει το χρώμα του αμαξώματος να αναδύεται από το μέσον. Έτσι, το φως φαίνεται να βγαίνει από το αμάξωμα, προσδίδοντας χαρακτηριστικά που μοιάζουν σε ένα «φωτεινό τατουάζ».
Ζάντες ελαφρού κράματος με νέο σχέδιο είναι επίσης διαθέσιμες, ενώ η χρωματική παλέτα για το αμάξωμα διαθέτει 13 χρώματα. Δύο εντυπωσιακές δίχρωμες εκδόσεις, μαύρο-κίτρινο και μαύρο-κόκκινο, είναι επίσης διαθέσιμες, ικανοποιώντας πολλές διαφορετικές ανάγκες εξατομίκευσης.
Η Nissan κατακτά την πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη, ανάμεσα σε όλες τις Ασιατικές μάρκες #NISSAN #Ειδήσεις #ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ #αγοράαυτοκινήτου
Posted by Autocarnet on Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2015