Σε κίνδυνο οι στόχοι της Ε.Ε. για την Οδική Ασφάλεια |
Οι στόχοι της Ε.Ε. για την Οδική Ασφάλεια τίθενται σε κίνδυνο καθώς οι θάνατοι αυξάνονται σε Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ το θετικό είναι πως στην Ελλάδα μειώνονται.
• Το 2014 είχαμε το χειρότερο ποσοστό ετήσιας μείωσης θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ε.Ε. από το 2001.
• 25.845 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. το 2014 ως συνέπεια των τροχαίων δυστυχημάτων (μείωση μόλις 0,6% σε σύγκριση με το 2013).
• Θα πρέπει να επιτευχθεί μείωση κατά περίπου 8% κάθε χρόνο μεταξύ 2015 - 2020 προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Ε.Ε. για το 2020, να μειωθεί στο μισό ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα σε σχέση με το 2010.
• 203.500 άνθρωποι καταγράφονται ως σοβαρά τραυματίες για το 2014 από την Αστυνομία σε 23 χώρες της Ε.Ε. (αύξηση 3% σε σύγκριση με το 2013)
• Στη Σλοβενία απονεμήθηκε το βραβείο Δείκτη Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας (PIN) 2015 ως η χώρα που επιδεικνύει τον υψηλότερο δείκτη πολιτικής υπευθυνότητας σε θέματα που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια.
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ενεργό Μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τις Ασφαλείς Μεταφορές (ETSC), ανακοινώνει στοιχεία και την πρόσφατη 9η ετήσια Έκθεση Δείκτη Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας (PIN) που αφορά στην πρόοδο της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:
Η πρόοδος για τη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ε.Ε. επιβραδύνθηκε 0,6% κατά το προηγούμενο έτος και είναι η χειρότερη ετήσια μείωση από το 2001 όπου τέθηκε ο κοινός στόχος της Ε.Ε., σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τις Ασφαλείς Μεταφορές. Τα κράτη μέλη της Ε.Ε. πρέπει τώρα να μειώσουν τους θανάτους κατά περίπου 8% ετησίως μέχρι το 2020 για να επιτευχθεί ο στόχος που τέθηκε το 2010, να μειωθούν κατά το ήμισυ οι θάνατοι μέσα σε μια δεκαετία.
Η Γαλλία, η Ιρλανδία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν μεταξύ των 12 κρατών μελών της ΕΕ που είδαν μια αύξηση του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα το περασμένο έτος σε σύγκριση με το 2013. Το θετικό είναι ότι η Ελλάδα, η Κροατία, η Σλοβενία, η Φινλανδία, το Λουξεμβούργο και η Μάλτα σημείωσαν πρόοδο, μειώνοντας τα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων περίπου κατά 10% ή και περισσότερο.
Ο Antonio Avenoso, Διευθύνων Σύμβουλος του ETSCδήλωσε:
«Αυτά τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν το μήνυμα ότι η οδική ασφάλεια απαιτεί συνεπή πολιτική υποστήριξη στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, συνεχή επαγρύπνηση σχετικά με την επιβολή και την διαχείριση του δικτύου ασφάλειας, καθώς και την ανάγκη να ανταποκριθεί στις εξελισσόμενες προκλήσεις, όπως την αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που περπατούν και ποδηλατούν καθώς και την γήρανση του πληθυσμού. Είναι πολύ απογοητευτικό να βλέπουμε το Ηνωμένο Βασίλειο, έναν πρωταθλητή στην Οδική Ασφάλεια, να χαλαρώνει την επαγρύπνησή του τα τελευταία χρόνια: τώρα βλέπουμε τις επιπτώσεις με την επιβράδυνση προόδου ή ακόμη και την αντιστροφή της ".
"Η Σλοβενία, νικητής το Βραβείου μας PIN 2015, αξίζει τα εύσημα για τη δέσμευσή της σε ισχυρούς στόχους, την σύσταση ειδικού οργανισμού για την οδική ασφάλεια και ένα λεπτομερές σχέδιο δράσης. Παρ 'όλα αυτά, η Σλοβενία έχει πολλή δουλειά ακόμα να κάνει για να μειώσει την απόσταση που τη χωρίζει με ασφαλέστερες χώρες. "
Η Σλοβενία έχει μειώσει τον ετήσιο αριθμό θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά 61% από το 2001. Η Σλοβένική κυβέρνηση με εκπρόσωπό τον υπουργό Υποδομών κ. Peter Gašperšič στο πλαίσιο της εκδήλωσης που οργάνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τις Ασφαλείς Μεταφορές στις Βρυξέλλες (18/6) παρέλαβε το βραβείο που του απονεμήθηκε ως ένδειξη αναγνώρισης αυτής της προόδου που έχει επιτύχει η χώρα του και τις υψηλού επιπέδου δεσμεύσεις της για την Οδική Ασφάλεια.
Από τα νέα δεδομένα προκύπτει ότι το 2014 περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίες συγκρούσεις (αύξηση 3% μέσα σε ένα χρόνο). Ο αριθμός των σοβαρά τραυματισμένων δεν μειώνεται με τον ίδιο ρυθμό που μειώνεται ο αριθμός των νεκρών, μάλιστα αυξήθηκε το περασμένο έτος. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τις Ασφαλείς Μεταφορές εκφράζει την έντονη ανησυχία του ότι ο στρατηγικός στόχος της Ε.Ε. για τη μείωση των σοβαρών τραυματισμών φαίνεται να έχει επιβραδυνθεί παρά το γεγονός ότι η τρέχουσα Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επανειλημμένα δεσμευθεί σε αυτόν (1).
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τις Ασφαλείς Μεταφορές ζητά από την Ε.Ε. να δεσμευτεί για βασικές τεχνολογίες ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), το overridable Intelligent Speed Assistance(ISA), οι έξυπνες υπενθυμίσεις ζωνών ασφαλείας για τα καθίσματα των επιβατών και το σύστημα κλειδώματος αλκοόλ και να γίνουν πρότυπα για όλα τα νέα οχήματα. Μια πρόταση για την αναθεώρηση των προτύπων ασφάλειας των οχημάτων αναμένεται αργότερα αυτό το έτος.
Η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κα Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, συμμετείχε στις εργασίες και στο φετινό συνέδριο του PIN Conference στις Βρυξέλλες και κατά τη συζήτηση της με τον υπουργό Υποδομών της Σλοβενίας κ. Peter Gašperšič, μεταξύ άλλων αναφορικά με την επίδραση της οικονομικής κρίσης στη χώρα του ο Υπουργός της ανέφερε: «Οι οδηγοί ήταν ιδιαίτερα προσεκτικοί τόσο με το θέμα της κυκλοφορίας αλλά και της ταχύτητας ώστε να μειώνουν στο ελάχιστο την κατανάλωση αλλά και ιδιαίτερα προσεκτικοί για να μην παραβαίνουν τον Κ.Ο.Κ. και επιβαρύνονται επιπλέον με πρόστιμα παραβάσεων, γεγονός που τελικά ωφέλησε και στην υιοθέτηση ασφαλέστερης συμπεριφοράς...»
Για περισσότερες πληροφορίες, και πρόσβαση στην έκθεση, μαζί με τα συνοδευτικά στοιχεία (πίνακες, κ.λπ.), επισκεφθείτε την ιστοσελίδα PIN 2015 του ETSC http://etsc.eu/3asD4
Σχετικά Αρχεία:
#350z
Posted by Autocarnet on Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2015