Το BMW Group υποστηρίζει μια σημαντική εξέλιξη για τις πόλεις επικεντρώνοντας στον άνθρωπο και μετά στο αυτοκίνητο
Το BMW Group υποστηρίζει μια σημαντική εξέλιξη για τις πόλεις επικεντρώνοντας στον άνθρωπο και μετά στο αυτοκίνητο |
Το electronic car sharing (κοινοχρησία ηλεκτρικών αυτοκινήτων) αποτελεί βασικό συντελεστή των προσπαθειών του BMW Group για τη δημιουργία ενός βιώσιμου μοντέλου αστικής μετακίνησης, τη μείωση του όγκου κυκλοφορίας οχημάτων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.
Για να επιτύχει το στόχο του σε συνεργασία με τις Αρχές διαφόρων πόλεων, το BMW Group δημιούργησε το Centre of Urban Mobility Competence (Εξειδικευμένο Κέντρο Αστικών Μετακινήσεων) στις αρχές του 2015. Η ομάδα των ειδικών συνεργάζεται με τις Αρχές των πόλεων και τους σχετικούς εταίρους πάνω στην ανάπτυξη βιώσιμων φιλοσοφιών για μελλοντική μετακίνηση σε αστικές περιοχές. Μετά από τη σχετική συνέντευξη τύπου ξεκίνησαν επίσημα οι εργασίες στο BMW Competence Centre.
Παράλληλα, 100 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα BMW i3 διατίθενται τώρα για πελάτες του προγράμματος car sharing DriveNow σε Βερολίνο, Αμβούργο και Μόναχο. Στο Λονδίνο, το BMW i3 προστέθηκε στο στόλο DriveNow το Μάιο, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες πόλεις σε Γερμανία και Ευρώπη.
Το DriveNow έχει προσθέσει πάνω από 470.000 πελάτες σε όλο τον κόσμο την τελευταία τετραετία, μεταξύ των οποίων 430.000 στη Γερμανία (120.000 στο Βερολίνο). Από το 2013, το DriveNow έχει σε λειτουργία 60 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα BMW ActiveE σε Μόναχο και Βερολίνο στο πλαίσιο των ερευνητικών projects WiMobil και ePlan. Αυτά έχουν ενταχθεί άριστα στο καθημερινό πρόγραμμα και τώρα θα αντικατασταθούν από 40 BMW i3 σε Βερολίνο, 30 στο Αμβούργο και 30 στο Μόναχο. «Οι πελάτες μας απολαμβάνουν τα αυτοκίνητα BMW ActiveE όπως και τα συμβατικά οχήματα του στόλου μας», σχολιάζει ο Nico Gabriel, διευθύνων σύμβουλος του DriveNow. «Η πρωτοβουλία αυτή μας επέτρεψε να βάλουμε στο τιμόνι για πρώτη φορά περίπου 3.000 οδηγούς το μήνα σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να τους προσελκύσουμε στην ιδέα της ηλεκτρικής μετακίνησης. Η είσοδος του BMW i3 στο στόλο μας είναι το επόμενο λογικό βήμα και σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα σε Γερμανία, Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο», πρόσθεσε ο Gabriel.
Η κοινοχρησία ηλεκτρικών οχημάτων λειτουργεί σαν καταλύτης για την ηλεκτροκίνηση.
Ένα ακόμα θεμελιώδες στοιχείο για το BMW Group είναι ο σημαντικός ρόλος που πρέπει να παίξει η κοινοχρησία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην προώθηση της συνολικής ιδέας της ηλεκτρικής μετακίνησης στη Γερμανία. Οχήματα που συμμετέχουν σε προγράμματα eCarsharing αυξάνουν τη χρήση σημείων φόρτισης σε πόλεις – και μάλιστα σε πιο προβλέψιμη βάση. Έτσι οι πολίτες αναγνωρίζουν ταχύτερα και έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην ηλεκτρική μετακίνηση, μετατρέποντάς την από μεμονωμένη δραστηριότητα σε καθημερινή πραγματικότητα. Κατά συνέπεια, καταρρίπτονται τα εμπόδια και εξομαλύνεται ο δρόμος για την ηλεκτρική μετακίνηση.
Το eCarsharing αποτελεί σημαντικό συστατικό των βιώσιμων φιλοσοφιών αστικής μετακίνησης.
Η ηλεκτρική μετακίνηση και το car sharing αποτελούν δύο θεμελιώδεις λίθους στη συνεργασία του BMW Group με τους φορείς των πόλεων για την ανάπτυξη επαναστατικών φιλοσοφιών μετακίνησης. Όπως εξηγεί ο Dr. Bernhard Blättel, Vice President Mobility Services στη BMW AG: «Μία σημαντική αλλαγή έχει συντελεστεί στο BMW Group. Σύμφωνα με τους στρατηγικούς στόχους μας προσπαθούμε να γίνουμε κορυφαίος προμηθευτής premium προϊόντων και υπηρεσιών στον τομέα της προσωπικής μετακίνησης σε όλο τον κόσμο. Παρατηρούμε και λαμβάνουμε υπόψη τις αλλαγές που υιοθετούν οι πελάτες μας και το σύνολο της κοινωνίας. Επιδίωξή μας είναι μία υψηλότερη ποιότητα ζωής σε πόλεις με άφθονο χώρο για τους κατοίκους τους. Το Urban Mobility Competence Centre που δημιουργήθηκε στις αρχές της χρονιάς, διαθέτει μία ομάδα ειδικών που συνεργάζονται με τις Αρχές των πόλεων και τους σχετικούς εταίρους και εφαρμόζουν νέες ιδέες για την αστική μετακίνηση του μέλλοντος. Όπως πιστεύει το BMW Group μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω η μετακίνηση στην πόλη και ταυτόχρονα να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της».
Η ποιότητα ζωής σε όλο και πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με την τοποθέτηση δημόσιων σταθμών για διαφορετική χρήση. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι η απελευθέρωση μεγάλου ποσοστού των χώρων στάθμευσης που απαιτούνται σήμερα. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να δημιουργηθούν φιλοσοφίες και πλαίσια που θα προσελκύσουν τον κόσμο στην ιδέα μιας αστικής μετακίνησης πέραν του προσωπικού του οχήματος. Η τοπική δημόσια συγκοινωνία παραμένει ο στυλοβάτης των υπηρεσιών μετακίνησης σε αστικές περιοχές. Ο συνδυασμός τοπικών δημόσιων μέσων μεταφοράς με προγράμματα car sharing και άλλους τρόπους μετακίνησης, και η δημιουργία υποδομής με τη συμβολή πολλαπλών μέσων (intermodal connections), επιτρέπει τη χρήση όλων των διαδρομών σε μία πόλη. Σαν αποτέλεσμα, μειώνεται αισθητά ο όγκος των αυτοκινήτων που αναζητούν χώρους στάθμευσης αλλά και ο αριθμός των απαιτούμενων χώρων στάθμευσης, με επακόλουθες βελτιώσεις στην ποιότητα του αέρα και της ηχορύπανσης.
Τα κύρια σημεία της νομοθεσίας κοινοχρησίας οχημάτων που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από τη Γερμανική κυβέρνηση κάνουν ειδική αναφορά σε αυτή τη μέθοδο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι πόλεις μπορούν να προσφέρουν προνόμια στάθμευσης για τους χρήστες car sharing έναντι των οδηγών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης αφού προάγουν το δημόσιο συμφέρον. Αν υποθέσουμε ότι τέτοια κίνητρα εφαρμόζονται με ίσους όρους για τους χρήστες car sharing είτε μέσω σταθμών ή όχι, θα υπάρξει σημαντική πρόοδος στην επέκταση της βιώσιμης μετακίνησης στις πόλεις.
Το ίδιο ισχύει και για τη Γερμανική νομοθεσία περί βιώσιμης μετακίνησης που μεταξύ άλλων, δίνει στις πόλεις τη δυνατότητα να ορίζουν χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει επίσης τις τοπικές αρχές να πετύχουν τους στόχους τους για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα. Οι Αρχές μπορούν να συνδυάζουν μία τέτοια φιλοσοφία με την κατάλληλη στρατηγική για βιώσιμη αστική ανάπτυξη που θα θέσει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος με υψηλότερη ποιότητα ζωής.
Το BMW Group κορυφαίος πάροχος λύσεων μετακίνησης. Το Urban Mobility Competence Centre προετοιμάζει το δρόμο .
Το BMW Group έχει αναγνωρίσει τις μεταβαλλόμενες προκλήσεις του τομέα της μετακίνησης και έχει διευρύνει ανάλογα την εταιρική στρατηγική του. Ο στρατηγικός οδικός χάρτης της εταιρίας τρέχει μέχρι το 2020 και είναι σαφής: το BMW Group στοχεύει να γίνει κορυφαίος προμηθευτής premium προϊόντων και υπηρεσιών στον τομέα της προσωπικής μετακίνησης σε όλο τον κόσμο. Πέρα από το DriveNow, εμπεριέχει και άλλες υπηρεσίες όπως το ParkNow και το ChargeNow. Η μεγάλη πίεση για παρκάρισμα σε κεντρικές αστικές περιοχές αυξάνει σημαντικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση που προκαλείται από όσους αναζητούν χώρους στάθμευσης – και τη συνακόλουθη ρύπανση. Για τους οδηγούς αυτό συχνά είναι το πιο δυσάρεστο κομμάτι του ταξιδιού. Το ParkNow λειτουργεί σαν ενσωματωμένη πλατφόρμα για τη διαχείριση της στάθμευσης μέσω δημόσιων και ιδιωτικών χώρων.
Τα οφέλη για τους χρήστες είναι σαφή. Επίσης, υπάρχουν πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση των αστικών χώρων στάθμευσης όταν μπορούν να πληρώνονται online ενώ μειώνεται και ο αριθμός των μηχανημάτων έκδοσης εισιτήριων. Ανάλογα με τις απαιτήσεις, υπάρχει δυνατότητα χρήσης πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για διαχείριση της κυκλοφορίας: ο οδηγός θα ενημερώνεται, βάσει αλγορίθμου, για διαθέσιμους χώρους στάθμευσης σε μία συγκεκριμένη οδό. Αν δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι, μπορεί να αποφευχθεί από την αρχή μία κυκλοφοριακή συμφόρηση από οδηγούς που ψάχνουν πού να παρκάρουν. Επίσης προσφέρονται νέες δυνατότητες πληρωμής στάθμευσης, αφού οι χρεώσεις θα μπορούν να προσαρμόζονται στην τρέχουσα ζήτηση.
Η λειτουργία καθοδήγησης πολλαπλών μέσων που είναι ενσωματωμένη στο σύστημα πλοήγησης του BMW i3 κάνει ένα βήμα ακόμα. Όταν είναι ενεργοποιημένη η καθοδήγηση διαδρομών, αυτή η λειτουργία δείχνει όχι μόνο την πιο αποδοτική διαδρομή για τον επιθυμητό προορισμό με το ίδιο το αυτοκίνητο αλλά και μία σύνδεση με άλλα μέσα εάν αυτή είναι η πιο αποδοτική λύση. Για παράδειγμα, μία επιλογή δημόσιου μέσου μεταφοράς – χρησιμοποιώντας ακριβή δεδομένα από πίνακα δρομολογίων – ή ένα ενοικιαζόμενο ποδήλατο μπορούν να ενσωματωθούν στη διαδικασία πλοήγησης. Η λειτουργία πλοήγησης πολλαπλών μέσων που θα λανσαριστεί σταδιακά σε όλα τα οχήματα του BMW Group, επιτρέπει την αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης καθοδηγώντας τον οδηγό σε εναλλακτικά δημόσια μέσα μεταφοράς.
Οι τεχνικές και θεωρητικές λύσεις που αναφέρθηκαν αποτελούν τμήμα της συνεχώς επεκτεινόμενης γκάμας του BMW Group. Μέσα από μία ευφυή συνεργασία, ανοίγουν το δρόμο σε νέες μορφές διαχείρισης αστικής μετακίνησης για τα επόμενα χρόνια. Μακροπρόθεσμο όραμά της εταιρείας είναι οι πόλεις να προσφέρουν βελτιωμένη ποιότητα ζωής, στην οποία η πιο αποδοτική οργάνωση λύσεων μετακίνησης βοηθά στη δημιουργία ενός νέου περιβάλλοντος. Νο1 προτεραιότητα του Competence Centre είναι η διασφάλιση της μετακίνησης για όλους τους χρήστες, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Η απώλεια / στέρηση ή ο εξαναγκασμός δεν αποτελούν επιλογή. Το αντίθετο, τα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς θα βελτιώνονται και θα συντονίζονται τόσο αποτελεσματικά ώστε να υιοθετούνται από τον κόσμο ως το επόμενο λογικό βήμα.
gtr
Posted by Autocarnet on Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015