Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τί θα συμβεί με τις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με τον νέο ΦΠΑ;

Άμεσα καλείται να λάβει αποφάσεις το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας, προτού ψηφιστεί το νέο μνημόνιο, προκειμένου να καλυφθεί η «τρύπα» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

To σύστημα των δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας ήδη καταγράφει το 2015 ένα έλλειμμα λειτουργίας που προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ, τα οικονομικά των εταιρειών υπέστησαν καθίζηση λόγω του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης, τα συναρμόδια υπουργεία δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα κοινωνικά εισιτήρια, ενώ η ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα και αναζητεί διακαώς άνω των 20 εκατ. ευρώ για να εξασφαλίσει την καταβολή μισθών και την προμήθεια πετρελαίου τον Ιούλιο.

Οι εταιρείες του ΟΑΣΑ ήδη βρίσκονται ενώπιον ενός σημαντικού προβλήματος, για το οποίο ζητούν «γραμμή» από το πρώην υπουργείο Υποδομών και το οποίο δεν είναι άλλο από την αύξηση του ΦΠΑ, σε εφαρμογή των έκτακτων μέτρων της κυβέρνησης για την υπογραφή της νέας συμφωνίας με τους δανειστές.

Οι συγκοινωνιακοί φορείς καλούνται άμεσα να λάβουν αποφάσεις για το εάν θα απορροφήσουν τον ΦΠΑ ή για το εάν θα μετακυλήσουν το κόστος στον επιβάτη.

Στην πρώτη περίπτωση, σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών, αυτό θα σημαίνει την επέκταση της «τρύπας» κατά τουλάχιστον 25 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Στη δεύτερη περίπτωση, τονίζουν, το απλό εισιτήριο θα αυξηθεί σε 1,3 ευρώ, ενώ η μηναία κάρτα στα 33 ευρώ, σε εφαρμογή των έκτακτων μέτρων της κυβέρνησης.

Παράλληλα, κατεπείγοντα χαρακτήρα έχει ο προσδιορισμός της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ από τον ΟΕΑΔ για την κάλυψη της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, την οποία ανακοίνωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Μάλιστα, προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά, πρέπει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ να εγκρίνει το μέτρο και στη συνέχεια να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ).

Στο μεταξύ, το Δημόσιο θα πρέπει άμεσα να καλύψει τη ζημιά που προκλήθηκε στις εταιρείες από το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών, καθώς η κατάσταση είναι οριακή για τη ΣΤΑΣΥ και έχει ξεπεράσει τις «κόκκινες γραμμές» για την ΟΣΥ.

Ο επικεφαλής της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην προσωπική του ιστοσελίδα στο facebook, αναγνώρισε τα σημαντικά προβλήματα της εταιρείας.

«Η εταιρεία ΟΣΥ αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, η τεράστια μείωση στην κρατική επιχορήγηση και η κατάσταση του στόλου που απαιτεί αυξημένες δαπάνες σε ανταλλακτικά και συντήρηση, είναι οι βασικές αιτίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε» τόνισε.

«Επιπλέον τον φετινό Ιούλιο η απόφαση για δωρεάν μετακίνηση έχει οδηγήσει σε μια απώλεια εσόδων μέχρι στιγμής της τάξεως των 6-7 εκατ. ευρώ, γεγονός που για το μήνα αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Την πραγματικότητα αυτή δεν επιχειρήσαμε ούτε να την κρύψουμε ούτε να την ωραιοποιήσουμε. Αντίθετα την αναδείξαμε, την τελευταία 2ετία, με παρεμβάσεις σε όλες τις αρμόδιες θεσμικές αρχές και ταυτόχρονα με την συνεργασία των υπηρεσιών και των εργαζομένων προσπαθήσαμε - και σε πολλές περιπτώσεις πετύχαμε (καύσιμα - ασφάλιστρα) - να μειώσουμε τις δαπάνες και να αυξήσουμε τα έσοδα από το συγκοινωνιακό έργο» πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.

«Έτσι, ενώ το 2014 ο στόχος που μας είχε τεθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ήταν το έλλειμμά μας να μην ξεπεράσει τα 27 εκατ., περιορίσαμε το έλλειμμα στα 15 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κρατική επιχορήγηση στην εταιρεία για το 2014 ήταν κατά 66 εκατ. ευρώ μικρότερη σε σχέση με το 2013 (το 2013 είχαμε λάβει τακτική επιχορήγηση 143 εκατ. ευρώ και έκτακτη επιχορήγηση για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων 23 εκατ., ενώ το 2014 τακτική επιχορήγηση 100 εκατ. ευρώ)» συνέχισε.
πηγή



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!