Το νέο MINI στην premium μικρή κατηγορία είναι κορυφαίο όχι μόνο στην οδηγική απόλαυση αλλά και στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας. Αυτό επιβεβαιώνεται από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών για την ασφάλεια Euro NCAP (New Car Assessment Programme), κυρίως λόγω των νέων συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Το MINI έλαβε τη διάκριση Euro NCAP Advanced 2014 για το...
σύστημα προειδοποίησης πεζών με λειτουργία φρεναρίσματος. Το σύστημα αποτελεί τμήμα του προαιρετικού Driving Assistant που διατίθεται για τα νέα 3θυρα και 5θυρα MINI και αξιολογήθηκε από τους ειδικούς της ασφάλειας ως μία επαναστατική καινοτομία που μειώνει τον κίνδυνο ατυχημάτων στην πόλη.
Η διάκριση Euro NCAP Advanced καθιερώθηκε για πρώτη φορά το 2010. Έχοντας την υποστήριξη Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, λεσχών αυτοκινήτων και ασφαλιστικών εταιριών, το βραβείο αναγνωρίζει τις εξελίξεις που πετυχαίνουν αξιοσημείωτες βελτιώσεις στο τομέα της ενεργητικής ασφάλειας. Επίσης, εστιάζει κυρίως σε καινοτόμα συστήματα τα οποία αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού με την έννοια ότι υπερβαίνουν τα καθιερωμένα πρότυπα Euro NCAP σε όλη την Ευρώπη.
Το MINI προσέφερε το σύστημα προειδοποίησης πεζών με λειτουργία πέδησης στην πόλη λανσάροντας τη νέα γενιά του πρώτου μοντέλου στην premium μικρή κατηγορία, ενσωματώνοντάς το στο πρόγραμμα ειδικού εξοπλισμού. Το Driving Assistant που διατίθεται για όλες τις εκδόσεις των 3θυρων και 5θυρων MINI, συνδυάζεται με active cruise control, high beam assistant (υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων), road sign detection (ανίχνευση οδικών σημάτων) και collision warning (προειδοποίηση σύγκρουσης) με λειτουργία πέδησης στην πόλη (city braking function). Με τέτοια ποικιλία λειτουργιών, το Driving Assistant αποτελεί μία ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση καθώς αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας του νέου MINI.
Το βραβευμένο σύστημα προειδοποίησης πεζών με λειτουργία πέδησης είναι ενεργό σε ένα εύρος ταχυτήτων από 10 έως 60 km/h. Χρησιμοποιώντας μία κάμερα εγκατεστημένη στο παρμπρίζ στην περιοχή του μεσαίου καθρέπτη, το σύστημα αναλύει εικόνες και προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση κινδύνου σύγκρουσης με πεζό. Ο οδηγός αρχικά λαμβάνει μία οπτική ένδειξη με τη μορφή γραφικού συμβόλου στον πίνακα οργάνων, ενώ στο δεύτερο επίπεδο προειδοποίησης προστίθεται ένα ακουστικό σήμα παροτρύνοντάς τον να αντιδράσει. Ταυτόχρονα, ενεργοποιείται ένας αυτόματος ελιγμός φρεναρίσματος μέτριας έντασης. Το στοιχείο αυτό από μόνο του μειώνει αισθητά τον κίνδυνο σύγκρουσης. Υπό την επήρεια του φρεναρίσματος, ο οδηγός, αναλαμβάνει δράση προς αποφυγή του ατυχήματος.
Η αποτελεσματικότητα του συστήματος προειδοποίησης πεζών με λειτουργία πέδησης στην πόλη δοκιμάστηκε διεξοδικά και επιβεβαιώθηκε στο ανεξάρτητο εργαστήριο δοκιμών του Euro NCAP. Αυτό αποτέλεσε τη βάση για τη βράβευση του συστήματος με τη διάκριση Euro NCAP Advanced 2014.