Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αερόσακος αντί για κράνος

Η εξέλιξη στα κράνη τα τελευταία 50 χρόνια δεν είναι ανάλογη των μοτοσυκλετών στο ίδιο διάστημα. Τα υλικά, η ασφάλεια και η εφαρμογή έχουν αναβαθμιστεί θεαματικά, όμως δεν έχει εφαρμοστεί κάποια καινοτομία παρότι ιδέες υπήρξαν.


Ένας περιορισμός έρχεται πάντα από το βάρος καθώς παρά τα νέα υλικά, τα σημερινά κράνη είναι βαρύτερα και πιο ογκώδη από τα παλαιότερα. Ο λόγος είναι τα στρώματα υλικών που τα συνθέτουν είναι περισσότερα ενώ οι όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές αντοχής σε κρούση που οδηγούν στην σημερινή τους μορφή.

Ένα σκληρό κέλυφος, πολυουρεθάνη εσωτερικά (το βασικό «σωτήριο» υλικό), ένα μαλακό αντιαλεργικό υλικό εσωτερικά, μηχανισμός για τη ζελατίνα, μια δεύτερη ζελατίνα για τον ήλιο, εξαερισμοί παντού, άλλα έχουν άρθρωση ώστε να ανοίγουν μπροστά. Οι παραλλαγές σε όλα αυτά δημιουργούν και τα εκάστοτε «νέα» μοντέλα. Όχι όμως και κάτι το επαναστατικό.

Τι θα γίνει όμως τα επόμενα 50 χρόνια; Τα κράνη θα συνεχίσουν την ίδια εξελικτική πορεία; Δύσκολο να σκεφτεί κανείς κάτι άλλο, καθώς το θέμα είναι απλό: ένα κεφάλι που πρέπει να προστατευτεί.

Ιδού λοιπόν μια νέα ιδέα που, ποιος ξέρει, μπορεί να αλλάξει τον «ρου» της εξέλιξης στο θέμα. Οι αερόσακοι εξαπλώνονται σε όλο και περισσότερες εφαρμογές στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας, και εδώ είναι η εφαρμογή του στο θέμα «προστασία της κεφαλής».

Σήμερα υπάρχουν ήδη στο εμπόριο εφαρμογές αερόσακων σε μπουφάν, τζάκετ, γιλέκα και φόρμες για μοτοσυκλετιστές. Όμως στην καθημερινή μετακίνηση ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες δεν είναι λύση ιδιαίτερα εύκολη και λειτουργική. Η εφαρμογή που παρουσιάζουμε απευθύνεται σε ποδηλάτες, είναι όμως αρκετά ενδιαφέρουσα.

Ένα κολάρο με ιδιαίτερο μάλιστα design δείχνει αρχικά σαν στιλάτο αξεσουάρ, μέρος της ένδυσης του ποδηλάτη και κανείς δεν υποψιάζεται τι κρύβει. Ένας μηχανισμός που επεξεργάζεται σήματα από το ενσωματωμένο GPS όμως, μόλις αντιληφθεί κρούση, πυροδοτεί τον αερόσακο που απλώνεται και περιβάλλει το κεφάλι του οδηγού.

Στο video φαίνεται ο τρόπος λειτουργίας του και για τη χρήση σε ποδήλατα δείχνει αρκετά ικανοποιητική. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει το κράνος μοτοσυκλέτας – ούτε είναι και ο στόχος αυτός.

Όμως σε συνδυασμό με νέα υλικά gel που έχουν ανακαλυφθεί που είναι εύπλαστα και μαλακά αλλά σκληραίνουν ακαριαία μόλις δεχτούν κάποιο χτύπημα, μπορεί να οδηγήσουν σε μια νέα γενιά κρανών με μικρότερο «αρχικό» όγκο, πιο ελαφρά και πιο αποτελεσματικά τελικά.

Η ιδέα ανήκει σε δύο Σουδέζες που έχουν περιβάλλει με περίσσιο στιλ το κολάρο – αερόσακος. Η εξέλιξη έγινε με επιστημονική προσέγγιση και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό. Δείτε περισσότερα στο site τους http://www.hovding.com και στο σχετικό video http://vimeo.com/43038579#at=0

Πηγή: Newsbeast.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: