Το μυστικό της ‘έξυπνης’ οδήγησης...
Θέλοντας να βοηθήσει τους οδηγούς να ‘βλέπουν μπροστά’, τα οχήματα του BMW Group ήδη εφοδιάζονται με ένα μεγάλο αριθμό αισθητήρων που αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας, της άνεσης και της απόδοσης. Συχνά όμως, οι αισθητήρες αυτοί έχουν περιορισμένη ικανότητα πρόβλεψης ή ‘ορίζοντα’. Η ‘Car-to-x’ επικοινωνία επεκτείνει σημαντικά αυτό τον ‘ορίζοντα’, και στο μέλλον θα επιτρέπει στους οδηγούς να ‘βλέπουν’ πολύ πιο μπροστά ακόμα σε σημεία που δεν φαίνονται, ή μετά από πολλές στροφές.
Θέλοντας να βοηθήσει τους οδηγούς να ‘βλέπουν μπροστά’, τα οχήματα του BMW Group ήδη εφοδιάζονται με ένα μεγάλο αριθμό αισθητήρων που αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας, της άνεσης και της απόδοσης. Συχνά όμως, οι αισθητήρες αυτοί έχουν περιορισμένη ικανότητα πρόβλεψης ή ‘ορίζοντα’. Η ‘Car-to-x’ επικοινωνία επεκτείνει σημαντικά αυτό τον ‘ορίζοντα’, και στο μέλλον θα επιτρέπει στους οδηγούς να ‘βλέπουν’ πολύ πιο μπροστά ακόμα σε σημεία που δεν φαίνονται, ή μετά από πολλές στροφές.
Car-to-x επικοινωνία σημαίνει ηλεκτρονική δικτύωση οχημάτων και οδικής υποδομής με στόχο την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ χρηστών του οδικού δικτύου και ή μεταξύ αυτών και της οδικής υποδομής όπως είναι τα φανάρια κυκλοφορίας. Η Car-to-x επικοινωνία είναι ένα ολοκληρωμένο δίκτυο επικοινωνίας στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι χρήστες του οδικού δικτύου.
Η Car-to-x επικοινωνία συνήθως λειτουργεί μέσω...
WLAN ή κινητής τηλεφωνίας. Για στάνταρ αυτοκινητικές εφαρμογές, η car-to-x επικοινωνία προς το παρόν χρησιμοποιεί δίκτυο υψηλής ταχύτητας WLAN βασισμένο στο υψηλής συχνότητας πρότυπο WLAN IEEE802.11p/ G5A, που επιτρέπει επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο. Το πρωτόκολλο κάνει εφικτή την ταυτόχρονη επικοινωνία πολλών συμμετεχόντων χωρίς παρεμβολές. Παράλληλα, η απόδοση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας βελτιώνεται συνεχώς με αύξηση του εύρους ζώνης και μείωση της καθυστέρησης μεταφοράς δεδομένων – οι λεγόμενοι λανθάνοντες χρόνοι. Επομένως, αυτός ο τύπος μέσου γίνεται όλο και πιο σημαντικός στην ‘car2car’ επικοινωνία, συμπληρώνοντας την απευθείας επικοινωνία μέσω WLAN.
Η συνδεσιμότητα προσφέρει προστιθέμενη αξία.
Ενσωματωμένες και συνδεδεμένες λειτουργίες δεν είναι κάτι καινούργιο για το BMW Group. Η συνδεσιμότητα για εφαρμογές ενημέρωσης/ψυχαγωγίας παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1990 με τη μορφή του BMW ConnectedDrive. Τα τελευταία χρόνια οι ομάδες εξέλιξης του BMW Group ασχολούνται όλο και περισσότερο με ενσωματωμένες και συνδεμένες λύσεις στον τομέα της άνεσης και κυρίως της ασφάλειας. Εδώ, η car-to-x επικοινωνία ανοίγει νέες προοπτικές. Σε περίπτωση κινδύνου η ευρεία συνδεσιμότητα μεταξύ οχημάτων επιτρέπει την έγκαιρη προειδοποίηση των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων ή όσων ακολουθούν για πιθανούς κινδύνους ώστε να αντιδρούν κατάλληλα και έγκαιρα. Ωστόσο οι προειδοποιήσεις δεν είναι η μοναδική εφαρμογή αυτής της πλατφόρμας επικοινωνίας.
Επειδή και τα δεδομένα της οδικής υποδομής – για παράδειγμα οι φάσεις των φαναριών κυκλοφορίας, μπορούν να ενσωματωθούν σ’ αυτό το σύστημα επικοινωνίας, υπάρχει διαθεσιμότητα πληροφοριών, κάτι που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν το οδηγικό τους στυλ ώστε να αυξάνουν την απόδοση, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους. Επομένως, αυτή η τεχνολογία προσφέρει λύσεις αφενός για την ενεργητική ασφάλεια και την πρόληψη των ατυχημάτων, αφετέρου για την ευφυή διαχείριση ενέργειας.
«Όσο περισσότερες πληροφορίες έχω για το υπόλοιπο του ταξιδιού μου – π.χ. εάν γνωρίζω εκ των προτέρων πότε θα ανάψει πράσινο ή κόκκινο, ή εάν ξέρω ότι στο δρόμο που κινούμαι έχει μόλις συμβεί ένα ατύχημα – τόσο πιο έγκαιρα μπορώ να αντιδράσω, που σημαίνει ότι έχω λιγότερο στρες και μπορώ είτε να αποφύγω τελείως ένα κίνδυνο ή τουλάχιστον να μειώσω το ρίσκο».
(Karl-Ernst Steinberg, Επικεφαλής Τεχνολογιών Ενημέρωσης & Επικοινωνίας στο Τμήμα Έρευνας & Τεχνολογίας της BMW).
Σε συνδυασμό με τους αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στο αυτοκίνητο, η car-to-x επικοινωνία αποτελεί ένα πολύτιμο σημείο εκκίνησης για τη μετεξέλιξη μιας μεγάλης γκάμας συστημάτων υποστήριξης και ενημέρωσης οδηγού του BMW ConnectedDrive για το μέλλον. Οι τεχνολογίες αυτές, σε συνδυασμό με τις ενέργειες του οδηγού, δημιουργούν ένα μακροσύστημα υψηλών προδιαγραφών ικανό να διασφαλίσει ασφάλεια και απόδοση σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
BMW Motorrad ConnectedRide : ενεργή προστασία και για μοτοσικλετιστές.
Πιστό στη δέσμευσή του για αύξηση της οδικής ασφάλειας, το BMW Group μεριμνά για όλες τις ομάδες χρηστών του δρόμου. Πέρα από τα μέτρα που εφαρμόζονται στα αυτοκίνητα για την προστασία πεζών και ποδηλατών, οι μοτοσικλετιστές είναι μία ακόμα ομάδα, η ενσωμάτωση της οποίας στην πλατφόρμα car-to-x επικοινωνίας αποτελεί προτεραιότητα για τη BMW. Το BMW Motorrad ConnectedRide – η αντίστοιχη φιλοσοφία του BMW ConnectedDrive για μοτοσικλέτες– στρέφεται στη χρήση car-to-x επικοινωνίας, πέραν των συστημάτων ελέγχου οδικής συμπεριφοράς, υποστήριξης αναβατών και μιας λειτουργίας κλήσης έκτακτης ανάγκης, για να βελτιώσει την ασφάλεια για τους μοτοσικλετιστές. Οι αναβάτες μοτοσικλετών αντιμετωπίζουν διαφορετικούς κινδύνους στο δρόμο σε σχέση με τους οδηγούς αυτοκινήτων. Ορισμένες συνθήκες, όπως ομίχλη, ολισθηροί δρόμοι ή ισχυρή βροχόπτωση, κρύβουν πολύ περισσότερους κινδύνους γι’ αυτή την ομάδα χρηστών του δρόμου. Επιπλέον, στενά οχήματα όπως οι μοτοσικλέτες, λόγω μικρότερων διαστάσεων δυστυχώς πολλές φορές δεν γίνονται αντιληπτά.
Κατά συνέπεια αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για τους μοτοσικλετιστές να λαμβάνουν εκ των προτέρων πληροφορίες για ορισμένες καταστάσεις. Συχνά, τα αυτοκίνητα παίζουν καίριο ρόλο σ’ αυτό το σύστημα σαν αρχική πηγή προειδοποιήσεων.
Για παράδειγμα, η ενεργοποίηση των προβολέων ομίχλης ενός αυτοκινήτου ή της γρήγορης λειτουργίας των καθαριστήρων ή ακόμα και η παρέμβαση του DSC υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, δηλώνουν μία πιθανή δύσκολη κατάσταση στο δρόμο. Οι πληροφορίες αυτές μεταφέρονται στη συνέχεια στη μοτοσικλέτα για την έγκαιρη και πλήρη ενημέρωση του αναβάτη.