Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ από την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΥΧΤΑ ΧΩΡΙΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ 2011 στις 15 Οκτωβρίου 2011 για 5η χρονιά

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ. – www.ioas.gr) διοργάνωσε για 5η χρονιά την εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα» στην Ελλάδα, έχοντας μεγάλη απήχηση από το κοινό, ταυτόχρονα με τη μεγάλη Πανευρωπαϊκή διοργάνωση σε 26 χώρες (Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γαλλία, Πολωνία, Δανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Ισπανία, Σλοβακία, Μάλτα, Κύπρος, Ιταλία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουγγαρία, Φιλανδία, Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Γερμανία, Σουηδία, Κάτω Χώρες, Σλοβενία, Ρουμανία), το Σάββατο βράδυ, 15 Οκτωβρίου 2011 σε συνεργασία με τους «Responsible Young Drivers» (RYD) του Βελγίου, παρουσιάζοντας στους νέους ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί.

Η εκδήλωση τελικά πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε πάνω από 25 νυχτερινά κέντρα και μπαράκια σε 17 πόλεις της Ελλάδας ενώ στην Αμαλιάδα, λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων στο κέντρο της πόλης, η ενέργεια θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 22/10 στον κεντρικό πεζόδρομο Αμαλιάδας, καλύπτοντας τα κέντρα της περιοχής.

Αναλυτικά:

Το μήνυμα της βραδιάς ήταν:

«Όλοι διασκεδάζουν, ΕΝΑΣ δεν πίνει… Ο ΟΔΗΓΟΣ της παρέας».
Η κύρια αιτία για την ενέργεια αυτή είναι το ότι η κατανάλωση του αλκοόλ και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, όπως και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Ειδικότερα μετά τη νυχτερινή διασκέδαση του Σαββάτου παρατηρείται τριπλασιασμός του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Αριθμός νέων ανθρώπων σε δυστυχήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και της εβδομάδας

Πηγή: CARE


Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας για το έτος 2010, από τα συνολικά αίτια πρόκλησης ατυχημάτων (15.750), το 9% προκλήθηκε από οδήγηση σε κατάσταση μέθης (1.433 συμβάντα).

Περίπου 150 εθελοντές και στα 25 νυχτερινά κέντρα της Ελλάδας ήταν παρόντες κατά τη διάρκεια της βραδιάς για να παροτρύνουν τους νέους να μην καταναλώσουν αλκοόλ στην περίπτωση που αποτελούσαν τον «οδηγό της παρέας τους».

Πολύτιμη ήταν η βοήθεια της Διεύθυνσης Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας που εκπαίδευσε τους επικεφαλής των ομάδων εθελοντών στη χρήση των αλκοολομέτρων τα οποία διέθεσαν για τις ανάγκες της διοργάνωσης μετά από αίτημα του Ινστιτούτου.

Περισσότεροι από 2000 νέοι που είχαν έρθει με το δικό τους μεταφορικό μέσο στα νυχτερινά κέντρα και μπαράκια των αναφερόμενων πόλεων, υποσχέθηκαν να μην καταναλώσουν αλκοόλ και φόρεσαν ένα αναγνωριστικό βραχιολάκι στον καρπό τους κατά την είσοδό τους στο κέντρο, έτσι ώστε να μπορέσουν να «δεσμευτούν» και να κάνουν ένα φιλικό αλκοτέστ κατά την έξοδό τους. Το 60% των συμμετεχόντων προέβησαν σε φιλικό αλκοτέστ (ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από πέρυσι [44%] στην αντίστοιχη ενέργεια του Ινστιτούτου) εκ των οποίων το 1/6 στο σύνολο των αποτελεσμάτων ήταν πάνω από το όριο που ορίζει ο ΚΟΚ (≥0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα και άνω και ≥0,10 χιλιοστά για τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων, μοτοσυκλετιστές και νέους οδηγούς που είναι κάτοχοι αδείας οδήγησης επί χρονικό διάστημα μικρότερο των 2 ετών).


Συνολικά 793 άντρες και 407 γυναίκες έκαναν αλκοτέστ εκείνη τη βραδιά εκ των οποίων 142 άντρες και 58 γυναίκες αντίστοιχα ήταν πάνω από το όριο.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο σύνολο των πόλεων, 1 στους 6 νέους το 2011 που αποτελούσαν τον οδηγό της παρέας βρέθηκαν πάνω από το όριο κατά τη μέτρηση αλκοόλ στην έξοδό τους από το κέντρο ενώ το έτος 2010 η αναλογία αυτή ανερχόταν 1 στους 4 νέους. Το δεδομένο αυτό δείχνει τη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ όταν οδηγούμε και τη σταδιακή υιοθέτηση της σωστής οδηγικής συμπεριφοράς στο ζήτημα αλκοόλ και οδήγηση. Ένα ακόμα δεδομένο που αποδεικνύει τα παραπάνω είναι ότι σε Πάτρα, Ναύπακτο και Ζάκυνθο, οι μετρήσεις των αλκοτέστ ήταν σχεδόν μηδενικές, σε αντίθεση με το 2010 που στην Πάτρα ήταν 1 στους 3 ενώ στις άλλες 2 πόλεις έγινε για 1ηφορά φέτος.

Ενώ παρατηρήθηκε ότι ήταν μικρότερος ο αριθμός προσέλευσης των οδηγών για διασκέδαση σε σχέση με την περσινή εμπειρία.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι στις περιοχές που είχε πραγματοποιηθεί και παλαιότερα η εν λόγω ενέργεια από το Ινστιτούτο, τα ποσοστά είχαν αισθητή βελτίωση, όπως σε Αττική, Χαλκίδα, Χανιά, Σέρρες, Λάρισα και Δράμα (βλ. πίνακα 2 με συγκριτικά στοιχεία).

Επιπλέον αρκετοί ήταν οι ευσυνείδητοι νέοι της Αττικής που ήρθαν είτε με τα ΜΜΜ είτε με τα πόδια, με σκοπό την κατανάλωση αλκοόλ και την επιστροφή τους στο σπίτι με ασφάλεια.

Η εν λόγω ενέργεια πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο με τη συμβολή της Τροχαίας που διαθέτει τα αλκοολόμετρα στο Ινστιτούτο και υποστηρίζεται από την Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών και το Σύνδεσμο Ελληνικών Αποσταγμάτων & Οινοπνευματωδών Ποτών ενώ καθοριστική για την επιτυχία της διοργάνωσης ήταν και η βοήθεια και ο ζήλος των εθελοντών & συντονιστών του Ινστιτούτου σε τοπικό επίπεδο.

Η εν λόγω ενέργεια διεξάγεται από το Ινστιτούτο με την υποστήριξη των εθελοντών του πανελλαδικά καθώς και τους συνεργαζόμενους φορείς: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, Τροχαία Δράμας, Δ/νση Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Σερρών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Ρόδου, Δήμο Φλώρινας, Ε.ΚΑΤ.Ο Φλώρινας, Δήμο Αμύνταιου, Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Χανίων, Λιμενική Αστυνομία Χίου, Τομέα Ψυχικής Υγείας/Γενικό Νοσοκομείο Χίου, ΤΑΞΙ Χίου, Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ζακύνθου, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου Κορώνης και Τοπικό Συμβούλιο Νέων Δ. Δράμας.

Περισσότερες πληροφορίες: 210 8620150, 6984111206, www.ioas.gr 

Με την ευγενική υποστήριξη:
Σχετικά Αρχεία:
ΑΦΙΣΑ (1050 KB)
e-banner (1059 KB)



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!