ENTOΣ της εβδομάδας αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις για τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας και την απόσυρση.
Ευνοημένοι αναμένεται να είναι οι ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, καθώς οι ανακοινώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Yπουργείου Περιβάλλοντος αναμένεται να περιλαμβάνουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα παλαιότερων ετών και μεγάλου κυβισμού, μειώσεις τελών στα οχήματα μικρού κυβισμού και μηδενική επιδότηση για αγορά νέου Ι.Χ. άνω των 2.000 cc.
Αναλυτικότερα, η πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει μείωση των τελών κυκλοφορίας σε σχέση με τα προηγούμενα πράσινα τέλη για όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 1995 και μετά και έχουν κινητήρα με κυβισμό 1.350 κ. εκ.
Για την κατηγορία από 1.350 έως 1.928 κ. εκ. δεν προβλέπεται καμία τροποποίηση, ενώ αυξάνονται σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα άνω των 1.929 κ. εκ.
Σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας που πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για το 2009, σημειώνεται μείωση των ποσών που πρέπει να πληρώσουν για το έτος 2010 μόνον στα Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005, ανεξαρτήτως κυβισμού.
Ειδικά για τα αυτοκίνητα αυτά, η νέα πρόταση είναι ακριβώς ίδια με τα πράσινα τέλη κυκλοφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης, δηλαδή δεν προβλέπεται καμία διαφοροποίηση.
Αντίθετα, προβλέπεται αύξηση για τα παλαιότερα του 2005 οχήματα, με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα και όχι τους εκπεμπόμενους ρύπους. Για τα παλιότερα προτείνεται μείωση από 25 έως 75 ευρώ για τα μικρού κυβισμού και αύξηση από 50 ‘εως 150 ευρώ για τα μεγαλύτερου κυβισμού.
Eτσι, αν για ένα Ι.Χ. 1.300 κυβικών που έχει κυκλοφορήσει προ του 2.000 ο ιδιοκτήτης του θα πλήρωνε με τη ρύθμιση Σουφλιά 212 ευρώ, θα κληθεί να πληρώσει 162 ευρώ, ενώ για ένα αντίστοιχο 2.000 κυβικών, θα πληρώσει 596 αντί των 546 ευρώ της ρύθμισης Σουφλιά.
Oσον αφορά την απόσυρση, πληροφορίες αναφέρουν πως θα υπάρχει διάκριση στο καθεστώς κινήτρων σε Αττική και περιφέρεια. Στην περιφέρεια, η έκπτωση για την αγορά νέου αυτοκινήτου θα παραμείνει στα 1.000 ευρώ, ενώ στην Αττική τα κίνητρα περιορίζονται σημαντικά και θα συνδυάζονται με δωρεάν κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τις συγκοινωνίες. Ειδικότερα, οι εισηγήσεις είναι αντί των 1.000 ευρώ, η επιδότηση να είναι 500 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου μέχρι 1.400 cc, 300 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου έως 2.000 cc και μηδενική για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 cc.
Στόχος της αρμόδιας υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη, είναι τα μέτρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων να έχουν εντονότερο "περιβαλλοντικό χαρακτήρα", ενώ οι ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας να είναι προς την κατεύθυνση της άρσης των κοινωνικών αδικιών. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι η υπουργός αμφισβητεί τη χρηστικότητα των μέτρων της απόσυρση, καθώς δεν παραλείπει να τονίζει ότι «η απόσυρση δεν αποδίδει μεγάλο περιβαλλοντικό όφελος» και ότι, αν μπορούσε η νέα κυβέρνηση να αρχίσει από μηδενική βάση, δεν θα θέσπιζε τέτοιο μέτρο.
Αξίζει να τονισθεί ότι με βάση όσα αναφέρουν οι πληροφορίες η φιλοσοφία της πρότασης Σουφλιά για κατηγοριοποίηση με βάση τον κυβισμό και όχι τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων διατηρείται, η οποία να σημειωθεί ότι προεκλογικά δέχτηκε οξεία κριτική από το ΠΑΣΟΚ, το οποίο χαρακτήρισε τα νέα τέλη «πράσινα κατ'Α ευφημισμόν».
ΠΗΓΗ
Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:
Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!
Ευνοημένοι αναμένεται να είναι οι ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, καθώς οι ανακοινώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Yπουργείου Περιβάλλοντος αναμένεται να περιλαμβάνουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα παλαιότερων ετών και μεγάλου κυβισμού, μειώσεις τελών στα οχήματα μικρού κυβισμού και μηδενική επιδότηση για αγορά νέου Ι.Χ. άνω των 2.000 cc.
Αναλυτικότερα, η πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει μείωση των τελών κυκλοφορίας σε σχέση με τα προηγούμενα πράσινα τέλη για όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 1995 και μετά και έχουν κινητήρα με κυβισμό 1.350 κ. εκ.
Για την κατηγορία από 1.350 έως 1.928 κ. εκ. δεν προβλέπεται καμία τροποποίηση, ενώ αυξάνονται σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα άνω των 1.929 κ. εκ.
Σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας που πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για το 2009, σημειώνεται μείωση των ποσών που πρέπει να πληρώσουν για το έτος 2010 μόνον στα Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005, ανεξαρτήτως κυβισμού.
Ειδικά για τα αυτοκίνητα αυτά, η νέα πρόταση είναι ακριβώς ίδια με τα πράσινα τέλη κυκλοφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης, δηλαδή δεν προβλέπεται καμία διαφοροποίηση.
Αντίθετα, προβλέπεται αύξηση για τα παλαιότερα του 2005 οχήματα, με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα και όχι τους εκπεμπόμενους ρύπους. Για τα παλιότερα προτείνεται μείωση από 25 έως 75 ευρώ για τα μικρού κυβισμού και αύξηση από 50 ‘εως 150 ευρώ για τα μεγαλύτερου κυβισμού.
Eτσι, αν για ένα Ι.Χ. 1.300 κυβικών που έχει κυκλοφορήσει προ του 2.000 ο ιδιοκτήτης του θα πλήρωνε με τη ρύθμιση Σουφλιά 212 ευρώ, θα κληθεί να πληρώσει 162 ευρώ, ενώ για ένα αντίστοιχο 2.000 κυβικών, θα πληρώσει 596 αντί των 546 ευρώ της ρύθμισης Σουφλιά.
Oσον αφορά την απόσυρση, πληροφορίες αναφέρουν πως θα υπάρχει διάκριση στο καθεστώς κινήτρων σε Αττική και περιφέρεια. Στην περιφέρεια, η έκπτωση για την αγορά νέου αυτοκινήτου θα παραμείνει στα 1.000 ευρώ, ενώ στην Αττική τα κίνητρα περιορίζονται σημαντικά και θα συνδυάζονται με δωρεάν κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τις συγκοινωνίες. Ειδικότερα, οι εισηγήσεις είναι αντί των 1.000 ευρώ, η επιδότηση να είναι 500 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου μέχρι 1.400 cc, 300 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου έως 2.000 cc και μηδενική για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 cc.
Στόχος της αρμόδιας υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη, είναι τα μέτρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων να έχουν εντονότερο "περιβαλλοντικό χαρακτήρα", ενώ οι ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας να είναι προς την κατεύθυνση της άρσης των κοινωνικών αδικιών. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι η υπουργός αμφισβητεί τη χρηστικότητα των μέτρων της απόσυρση, καθώς δεν παραλείπει να τονίζει ότι «η απόσυρση δεν αποδίδει μεγάλο περιβαλλοντικό όφελος» και ότι, αν μπορούσε η νέα κυβέρνηση να αρχίσει από μηδενική βάση, δεν θα θέσπιζε τέτοιο μέτρο.
Αξίζει να τονισθεί ότι με βάση όσα αναφέρουν οι πληροφορίες η φιλοσοφία της πρότασης Σουφλιά για κατηγοριοποίηση με βάση τον κυβισμό και όχι τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων διατηρείται, η οποία να σημειωθεί ότι προεκλογικά δέχτηκε οξεία κριτική από το ΠΑΣΟΚ, το οποίο χαρακτήρισε τα νέα τέλη «πράσινα κατ'Α ευφημισμόν».
ΠΗΓΗ
Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:
Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!