Η Βουλγαρία φιλοξένησε τον 7ο αγώνα του WRC για το 2010, ο οποίος εξελίχθηκε σε θρίαμβο της Citroen που είδε 4 αυτοκίνητα της να τερματίζουν στις 4 πρώτες θέσεις.
Ήταν η πρώτη φορά που η Βουλγαρία φιλοξένησε αγώνα του WRC, ο πρώτος ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς και ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Citroen που κατάφερε να κάνει το 1-2-3-4, κάτι το οποίο είχε καταφέρει μόνο η Toyota στο Rally Safari του 1993. Την πρώτη μέρα ο Loeb κέρδισε όλες τις ειδικές και εξασφάλισε διαφορά μισού λεπτού από τους υπόλοιπους. Αυτό, του επέτρεψε να ελέγχει το ρυθμό του στη συνέχεια για να κερδίσει τελικά τον αγώνα με διαφορά μισού λεπτού. Ο Dani Sordo τερμάτισε ...
2ος έχοντας δώσει μάχη για να τερματίσει στη θέση αυτή. Αρχικά πιέστηκε από τον Ogier ο οποίος όμως είχε μια μικρή έξοδο την Παρασκευή αφού δεν άκουσε καλά το συνοδηγό του και βγήκε από το δρόμο χάνοντας 1 λεπτό. Στη συνέχεια ο Petter Solberg πίεσε τον Sordo χωρίς όμως να καταφέρει να τον περάσει αφού ο Sordo οδήγησε γρήγορα την τελευταία μέρα κερδίζοντας ειδικές. Έτσι, ο Sordo τερμάτισε 2ος και ο Petter Solberg 3ος. Ο Sebastian Ogier μετά την έξοδο της Παρασκευής είχε πέσει στην 7η θέση αλλά κατάφερε να ανέβει μέχρι την 4η στην οποία και τερμάτισε.
Η ομάδα της Ford έχοντας κάνει και έναν επιπλέον αγώνα τις προάλλες θεωρώντας πως θα προετοιμαστεί κατάλληλα για τις συνθήκες της Βουλγαρίας, έκανε τελικά μια από τις χειρότερες εμφανίσεις της. Οι οδηγοί της δε βρήκαν ποτέ ρυθμό ικανό να πιέσουν τους οδηγούς της Citroen, οι επιλογές ελαστικών αποδείχθηκαν λανθασμένες κι έτσι ο Hirvonen τερμάτισε 5ος με διαφορά 3 λεπτών και 17 δευτερολέπτων από τον Loeb. Τον ακολούθησε στην 6η θέση ο Latvala για να συμπληρώσουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα οι Anderrsson με ένα Ford Focus της Stobart, ο Ούγγρος ιδιώτης Turan με Peugeot 307, ο Matthew Wilson και ο Henning Solberg που σε αυτόν τον αγώνα συμμετείχε με αυτοκίνητο προδιαγραφών S2000. Ο Kimi Raikkonen, κινήθηκε σε ρυθμούς πεντάδας μέχρι και την τελευταία ειδική της πρώτης μέρας που είχε έξοδο. Συνέχισε με το σύστημα superally και τερμάτισε 11ος. Αυτή, ήταν η 58η νίκη του Loeb και 4η φετινή που του δίνει προβάδισμα 51 βαθμών στην κατάταξη οδηγών έναντι του Sebastien Ogier που ακολουθεί στη 2η θέση. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Citroen προηγείται με διαφορά 65 βαθμών από τη Ford. Λαμβάνοντας υπόψη ότι απομένουν 6 αγώνες από τους οποίους οι 3 είναι ασφάλτινοι, η Ford θα δυσκολευτεί αρκετά στη συνέχεια. Ίσως στον επόμενο αγώνα, το Ράλλυ Φινλανδίας που θα διεξαχιεί από τις 29 έως τις 31 Ιουλίου, οι Φινλανδοί οδηγοί της Ford πάρουν ένα καλό αποτέλεσμα που θα τους βοηθήσει για τη συνέχεια.
Τα αποτελέσματα του αγώνα
Βαθμολογία οδηγών
Βαθμολογία ομάδων
ΕΡΤ
Ήταν η πρώτη φορά που η Βουλγαρία φιλοξένησε αγώνα του WRC, ο πρώτος ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς και ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Citroen που κατάφερε να κάνει το 1-2-3-4, κάτι το οποίο είχε καταφέρει μόνο η Toyota στο Rally Safari του 1993. Την πρώτη μέρα ο Loeb κέρδισε όλες τις ειδικές και εξασφάλισε διαφορά μισού λεπτού από τους υπόλοιπους. Αυτό, του επέτρεψε να ελέγχει το ρυθμό του στη συνέχεια για να κερδίσει τελικά τον αγώνα με διαφορά μισού λεπτού. Ο Dani Sordo τερμάτισε ...
2ος έχοντας δώσει μάχη για να τερματίσει στη θέση αυτή. Αρχικά πιέστηκε από τον Ogier ο οποίος όμως είχε μια μικρή έξοδο την Παρασκευή αφού δεν άκουσε καλά το συνοδηγό του και βγήκε από το δρόμο χάνοντας 1 λεπτό. Στη συνέχεια ο Petter Solberg πίεσε τον Sordo χωρίς όμως να καταφέρει να τον περάσει αφού ο Sordo οδήγησε γρήγορα την τελευταία μέρα κερδίζοντας ειδικές. Έτσι, ο Sordo τερμάτισε 2ος και ο Petter Solberg 3ος. Ο Sebastian Ogier μετά την έξοδο της Παρασκευής είχε πέσει στην 7η θέση αλλά κατάφερε να ανέβει μέχρι την 4η στην οποία και τερμάτισε.
Η ομάδα της Ford έχοντας κάνει και έναν επιπλέον αγώνα τις προάλλες θεωρώντας πως θα προετοιμαστεί κατάλληλα για τις συνθήκες της Βουλγαρίας, έκανε τελικά μια από τις χειρότερες εμφανίσεις της. Οι οδηγοί της δε βρήκαν ποτέ ρυθμό ικανό να πιέσουν τους οδηγούς της Citroen, οι επιλογές ελαστικών αποδείχθηκαν λανθασμένες κι έτσι ο Hirvonen τερμάτισε 5ος με διαφορά 3 λεπτών και 17 δευτερολέπτων από τον Loeb. Τον ακολούθησε στην 6η θέση ο Latvala για να συμπληρώσουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα οι Anderrsson με ένα Ford Focus της Stobart, ο Ούγγρος ιδιώτης Turan με Peugeot 307, ο Matthew Wilson και ο Henning Solberg που σε αυτόν τον αγώνα συμμετείχε με αυτοκίνητο προδιαγραφών S2000. Ο Kimi Raikkonen, κινήθηκε σε ρυθμούς πεντάδας μέχρι και την τελευταία ειδική της πρώτης μέρας που είχε έξοδο. Συνέχισε με το σύστημα superally και τερμάτισε 11ος. Αυτή, ήταν η 58η νίκη του Loeb και 4η φετινή που του δίνει προβάδισμα 51 βαθμών στην κατάταξη οδηγών έναντι του Sebastien Ogier που ακολουθεί στη 2η θέση. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Citroen προηγείται με διαφορά 65 βαθμών από τη Ford. Λαμβάνοντας υπόψη ότι απομένουν 6 αγώνες από τους οποίους οι 3 είναι ασφάλτινοι, η Ford θα δυσκολευτεί αρκετά στη συνέχεια. Ίσως στον επόμενο αγώνα, το Ράλλυ Φινλανδίας που θα διεξαχιεί από τις 29 έως τις 31 Ιουλίου, οι Φινλανδοί οδηγοί της Ford πάρουν ένα καλό αποτέλεσμα που θα τους βοηθήσει για τη συνέχεια.
Τα αποτελέσματα του αγώνα
Βαθμολογία οδηγών
Βαθμολογία ομάδων
ΕΡΤ