Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Volvo Trucks διδάσκει στα παιδιά τη σημασία του να είναι ορατά μέσα στην οδική κυκλοφορία

Το 60% όλων των ατυχημάτων στα οποία ένα φορτηγό συγκρούεται με πεζό ή δικυκλιστή μπορεί να οφείλεται στο τυφλό σημαίο του οδηγού. Πολλοί από τους τραυματίες είναι παιδιά. Γι’ αυτό και τη Δανία, η Volvo Trucks και αρκετοί ακόμα οργανισμοί ένωσαν τις δυνάμεις τους σε ένα project που σχεδιάστηκε για να διδάξει τα παιδιά πώς να συμπεριφέρονται όταν υπάρχουν φορτηγά στην περιοχή.

Είναι η ώρα πρωινής αιχμής στη μικρή πόλη του Svendborg στο νησί Fyn της Δανίας. Στο σχολείο του χωριού Byskolen, μερικά παιδιά συνωστίζονται με περιέργεια γύρω από ένα φορτηγό παρκαρισμένο στο προαύλιο του σχολείου. Η τρίτη τάξη έχει μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής.

«Πολλοί από τους μαθητές μου διασχίζουν το χωριό με το ποδήλατο για να πάνε στο σχολείο και είναι σημαντικό να μάθουν περισσότερα για την κυκλοφορία που συναντούν στο δρόμο τους» σχολιάζει η δασκάλα της τάξης Lise Jakobsen.

Η μεγαλύτερη καμπάνια κυκλοφοριακής ασφάλειας όλων των εποχών στη Δανία με την ονομασία, “Traffic Safety at Eye Level”, έχει φτάσει στο Svendborg. Η καμπάνια λανσαρίστηκε το 2003 από τη Volvo Trucks και άλλους οργανισμούς. Στο παρελθόν είχαν συμβεί πολλά ατυχήματα με δικυκλιστές και φορτηγά, εξ αιτίας του τυφλού σημείου που γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο όταν ο οδηγός στρίψει δεξιά σε ένα αριστεροτίμονο φορτηγό. Μόνο το 2003, περισσότεροι από δέκα άνθρωποι πέθαναν στη Δανία, αρκετοί από τους οποίους παιδιά.

Το 2007 η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών πραγματοποίησε μία ανάλυση 600 και πλέον ατυχημάτων με φορτηγά σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ολλανδία, Σλοβενία και Ισπανία). Η έρευνα αποκάλυψε ότι το 60% των ατυχημάτων...
στα οποία ένα φορτηγό πέφτει πάνω σε ένα πεζό ή δικυκλιστή οφείλονται στο τυφλό σημείο του οδηγού του φορτηγού. Στις μισές περιπτώσεις, τα ατυχήματα συνέβησαν σε δεξιά στροφή. Στα δύο τρίτα των ατυχημάτων που σχετίζονται με τυφλά σημεία είναι θανατηφόρα.

«Είναι δύσκολο να αποτρέψεις τέτοια ατυχήματα. Γι’ αυτό και ενώσαμε τις δυνάμεις μας με αρκετούς εταίρους προκειμένου να ξεκινήσουμε την καμπάνια και την επισήμανση των κινδύνων» σχολιάζει ο Peter Andersen, PR manager της Volvo Trucks στη Δανία.

Στην αρχή, τα εκπαιδευτικά σεμινάρια δίνονταν τα Σάββατα στις εκθέσεις της Volvo Trucks. Ωστόσο, ήταν δύσκολο να προσελκύσουμε οικογένειες με νεαρά παιδιά τα Σαββατοκύριακα. Μόνο όταν η καμπάνια λανσαρίστηκε στα σχολεία άρχισε και να εξαπλώνεται με γρήγορους ρυθμούς. Μέχρι τώρα, περισσότερα από 60.000 παιδιά σε όλη τη Δανία έχουν παρακολουθήσει το σεμινάριο.

«Σαν κατασκευαστές θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αυτό το είδος ατυχημάτων δεν θα ξανασυμβεί. Για παράδειγμα, έχουμε εξελίξει ένα σύστημα ασφαλείας που περιλαμβάνει κάμερες οι οποίες παρακολουθούν το τυφλό σημείο. Ωστόσο, δεν επιλύονται τα πάντα με την τεχνολογία και την εκπαίδευση των οδηγών. Γι’ αυτό πρέπει να διδάσκουμε ενεργά στους δικυκλιστές τους κινδύνους. Αυτή είναι η ευθύνη μας ως κατασκευαστές φορτηγών» δήλωσε ο Peter Andersen.

Τόπος: σχολείο του χωριού Byskolen. Σε μία από τις αίθουσες, οι μαθητές της 3A είναι παρατεταγμένοι σε κύκλο. Η προσοχή τους είναι επικεντρωμένη σε ένα μοντέλο διασταύρωσης στο οποία υπάρχει ένα φορτηγό της Volvo υπό κλίμακα 1:32. Ο εκπαιδευτής Jens Hesselvig παρουσιάζει πώς το τρέιλερ του φορτηγού ‘κόβει δρόμο’ καθώς το όχημα στρίβει. Στόχος είναι να δείξει στα παιδιά πόσο εύκολο είναι να τα πατήσει ένα φορτηγό σε έναν τέτοιο ελιγμό, ενώ οδηγούν τα ποδήλατά τους.

«Προσέχω πολύ περισσότερο με τα φορτηγά τώρα. Αυτά τα πράγματα μπορούν πράγματι να σε σκοτώσουν» λέει η μαθήτρια της 3ης τάξης Vera Meyer μετά το μάθημα.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος εγκυμονεί όταν το φορτηγό επιβραδύνει και ετοιμάζεται να στρίψει δεξιά. Αυτός ο ελιγμός δημιουργεί τυφλά σημεία με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην μπορεί να δει όλα όσα συμβαίνουν στη δεξιά πλευρά του οχήματος. Αρκετά ατυχήματα έχουν συμβεί όταν οι δικυκλιστές συνεχίζουν να πηγαίνουν ευθεία τη στιγμή που το φορτηγό επιχειρεί να στρίψει δεξιά.

«Οι δικυκλιστές πιστεύουν ότι οι οδηγοί φορτηγών βλέπουν τα πάντα. Ωστόσο, υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ ενός επιβατικού αυτοκινήτου και ενός φορτηγού σε ό,τι αφορά το τυφλό σημείο. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο τα παιδιά να ανέβουν στην καμπίνα του φορτηγού και να δουν τι φαίνεται από τον δεξιό καθρέπτη του οχήματος» εξηγεί ο εκπαιδευτής Jens Hesselvig.

Είναι εύκολο να βγάλεις τα παιδιά στο προαύλιο του σχολείου για την επόμενη άσκηση. Μετά από αρκετό στρίμωγμα στη σκάλα, μερικά αγόρια είναι τα πρώτα στη σειρά για να ανέβουν στην καμπίνα του φορτηγού. Εν τω μεταξύ, ο εκπαιδευτής Jens βάζει τους υπόλοιπους της τάξης να σταθούν στη δεξιά πλευρά του φορτηγού.

«Λοιπόν, πόσους από τους συμμαθητές σας βλέπετε στο δεξιό καθρέπτη; Καθίστε στο κάθισμα του οδηγού και μετρήστε τους» φωνάζει ο Jens.

Τα αγόρια στην καμπίνα βλέπουν μόνο τη μισή τάξη. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να δουν τους συμμαθητές τους που στέκονται ακριβώς δίπλα στον πρώτο άξονα τροχών, παρόλο που κουνάνε τα χέρια τους και κάνουν ό,τι μπορούν για να τους προσελκύσουν την προσοχή.

«Το ευχαριστήθηκα που ανέβηκα στην καμπίνα. Αλλά τώρα κατάλαβα πόσο δύσκολο είναι να βλέπεις τους ποδηλάτες που βρίσκονται στο δρόμο. Από τώρα και στο εξής θα κατεβαίνω από το ποδήλατό μου και θα το ανεβαίνω στο πεζοδρόμιο όποτε έχω δίπλα μου φορτηγό» λέει ο Jens Erngard από το 3Α.

«Όταν μας είπαν για το σεμινάριο μου φάνηκε απόλυτα φυσικό να αποδεχθώ την προσφορά. Είναι καλή ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτό το θέμα τώρα και οι μαθητές μου είναι σε ηλικία που αρχίζουν να έρχονται στο σχολείο με το ποδήλατο μόνοι τους. Είναι περισσότερο δεκτικοί στις πληροφορίες για τους ενδεχόμενους κινδύνους» αναφέρει η δασκάλα της τάξης Lise Jakobsen.

Στη Δανία, ο αριθμός των ατυχημάτων με δικυκλιστές και φορτηγά σε δεξιές στροφές έχει μειωθεί από το 2003 που ξεκίνησε η καμπάνια. Από περίπου δέκα θανάτους το χρόνο σε μόλις ένα το 2009. Ασφαλώς είναι δύσκολο να προσδιορίσεις με ακρίβεια πόσο η καμπάνια έχει συμβάλλει σε αυτό το αποτέλεσμα, αλλά σήμερα υπάρχει τρομερή ζήτηση για το σεμινάριο από τα σχολεία της Δανίας.

«Όταν ξεκινήσαμε να επισκεπτόμαστε σχολεία το 2005, πολλοί ήταν εκείνοι που αμφέβαλαν κατά πόσον η μέθοδος αυτή ήταν ενδεδειγμένη. Μετά από ένα μόλις χρόνο, όμως, διαπιστώσαμε ότι το project έτυχε υψηλής εκτίμησης από τα σχολεία. Αυτός και μόνον ο λόγος είναι αρκετός για να συνεχίσουμε» σχολιάζει ο Peter Andersen, PR manager της Volvo Trucks στη Δανία.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: