Ο Jenson Button εξασφάλισε για τη Honda το πέμπτο προγραμματισμένο και τελευταίο ρεκόρ γύρου στα πλαίσια του Civic Type-R Challenge 2018
Ο Jenson Button εξασφάλισε για τη Honda το πέμπτο προγραμματισμένο και τελευταίο ρεκόρ γύρου στα πλαίσια του Civic Type-R Challenge 2018 |
Στην πέμπτη και τελευταία της προγραμματισμένη προσπάθεια επίτευξης ρεκόρ γύρου στην Ευρώπη μέσα στο 2018, η Honda σημείωσε νέο ρεκόρ 2’10”19 για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στην πίστα GP του Hungaroring. Το Civic Type R οδήγησε για την περίσταση ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 και οδηγός σήμερα του NSX Super GT, Jenson Button. Η συγκεκριμένη πίστα έχει ιδιαίτερη σημασία για τον Button, καθώς εκεί κατέκτησε ο ίδιος την πρώτη νίκη της καριέρας του στα Grand Prix με τη Honda το 2006.
Το Hungaroring είναι μία σφικτή και στενή πίστα με μήκος 4,38 km, με στροφές 180 μοιρών και ένα δύσκολο σικέιν, στοιχεία που την καθιστούν μία από τις πιο τεχνικές πίστες στην Ευρώπη.
Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά της κατάφεραν να αναδείξουν το Σύστημα Ενεργής Ανάρτησης (Adaptive Damper System) του Civic Type R, το οποίο εξασφαλίζει πιο σφικτή αίσθηση με περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος και μεγαλύτερη ευελιξία, με αποτέλεσμα κορυφαίο κράτημα στη στενή πίστα. Πέρα από το σύστημα της ανάρτησης, στοιχεία όπως η μοναδική ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης και η βελτιωμένη αεροδυναμική επέτρεψαν στον Button να σημειώσει το ρεκόρ γύρου για τη Honda στην πίστα αυτή των Grand Prix.
Αναφερόμενος στο ρεκόρ γύρου, δήλωσε ο Jenson Button: «ήρθαμε εδώ στο Hungaroring, όπου πήρα το 2006 την πρώτη μου νίκη στην F1 με τη Honda, για να σημειώσουμε νέο ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα με το νέο Type R και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που τα καταφέραμε».
Σχολιάζοντας το ίδιο το Type R, πρόσθεσε ο JB: «το πρώτο πράγμα που παρατήρησα όταν βγήκα από την pit lane ήταν το πόσο ουδέτερο είναι το αυτοκίνητο. Προέρχομαι από ένα περιβάλλον που δεν είναι επικεντρωμένο στην προσθιοκίνηση, οπότε αυτή ήταν μία διαφορετική εμπειρία για μένα, κι αυτό διότι το Type R είναι τόσο ισορροπημένο ενώ αποδείχτηκε απολαυστικό από την πρώτη στιγμή και πιο φυσικό στις αντιδράσεις του. Αυτό που με εξέπληξε περισσότερο είναι το πόσο αργά μπορείς να φρενάρεις με αυτό το αυτοκίνητο. Το χειροκίνητο κιβώτιο λειτουργεί επίσης πολύ καλά. Τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα δε διατίθενται με χειροκίνητο κιβώτιο, οπότε είναι ωραίο να έχεις αυτή τη χειροκίνητη αίσθηση. Αισθάνεσαι πάντα περισσότερο συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο».
Η Honda σημείωσε το πρώτο της ρεκόρ γύρου στο Hungaroring κατά τη διάρκεια ενός ανάλογου εγχειρήματος το 2016 με το Civic Type R προηγούμενης γενιάς. Το νέο ρεκόρ είναι το πέμπτο για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα που σημειώνει η Honda στα πλαίσια του Type R Challenge 2018, εκπληρώνοντας τους στόχους ενός εγχειρήματος που επινοήθηκε μετά το ρεκόρ που σημείωσε το Type R για αυτοκίνητα με την κίνηση εμπρός στη θρυλική πίστα Nordschleife του Nürburgring με χρόνο 7’43”8.
Αυτά τα έξι συνολικά ρεκόρ γύρου καθιερώνουν το Civic Type R ως το ταχύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Στο συγκεκριμένο εγχείρημα συμμετείχαν πέντε οδηγοί αγώνων της Honda, οι οποίοι οδήγησαν το αυτοκίνητο στο όριο σε πέντε ευρωπαϊκές πίστες, σημειώνοντας πάντα ρεκόρ γύρου για αυτοκίνητα παραγωγής με κίνηση εμπρός.
Ο οδηγός του WTCR Tiago Monteiro σημείωσε ρεκόρ 2’01”84 στο Εστορίλ της Πορτογαλίας.
Ο θρύλος του BTCC Matt Neal σημείωσε ρεκόρ 2’31”32 στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας.
Το αστέρι του ιαπωνικού Super GT, Bertrand Baguette, σημείωσε ρεκόρ 2’53”72 στο Spa-Francorchamps του Βελγίου.
Ο οδηγός του WTCR, Esteban Guerrieri σημείωσε νέο ρεκόρ 2’1”51 στο Magny-Cours της Γαλλίας.
Το τελευταίας γενιάς Civic Type R σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί ώστε να προσφέρει την πιο απολαυστική εμπειρία οδήγησης από κάθε προηγούμενο, στα πλαίσια του μεγαλύτερου προγράμματος εξέλιξης στην ιστορία της Honda. Το υψηλών επιδόσεων hatchback παραμένει το ταχύτερο και με την καλύτερη επιτάχυνση αυτοκίνητο της κατηγορίας, συνδυάζοντας χαμηλό βάρος με ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο και ένα μοναδικό σύστημα μπροστινής ανάρτησης με διπλά ψαλίδια βάσης (dual-axis strut), το οποίο περιορίζει τις αντιδράσεις στο τιμόνι και είναι ιδανικό για οδήγηση στο όριο. Το Type R, συνεχίζοντας τη μακρά παράδοση της Honda στα hatchback υψηλών επιδόσεων, είναι το ταχύτερο στην επιτάχυνση αλλά και συνολικά το πιο γρήγορο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά και ο Button, «αυτό το νέο Type R είναι ένα εκπληκτικό σύνολο, όπως ήταν πάντα κάθε Type R, και διατηρεί στο έπακρο τη γοητεία του».