Συνεχώς έδαφος κερδίζει το υγραέριο στα αυτοκίνητα, αφού πλέον έχει το μισό κόστος σε σχέση με τη βενζίνη. Στην Αθήνα και ιδιαίτερα στη Μακεδονία είναι διαδεδομένο, ενώ τα πρώτα βήματα έχουν γίνει και στη Μεσσηνία. Πολλοί είναι αυτοί που μετατρέπουν τα αυτοκίνητά τους, ώστε να λειτουργούν και με υγραέριο, ενώ ακόμα περισσότεροι είναι όσοι το σχεδιάζουν.
Μέχρι πρόσφατα, πάντως, όποιος είχε υγραέριο...
στο αυτοκίνητο έπρεπε να «ξενιτεύεται» για να το γεμίσει.
Παλαιότερα εκτός Μεσσηνίας και τελευταία, στο ............
μοναδικό πρατήριο που διέθεσε υγραέριο, στους Γαργαλιάνους.
Από τα τέλη Ιουλίου, ωστόσο, υγραέριο υπάρχει και σε πρατήριο της Καλαμάτας και, μάλιστα, οδηγοί από γειτονικούς νομούς, όπως η Λακωνία, επισκέπτονται γι’ αυτό το λόγο τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα.
Το πρώτο πρατήριο
Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του πρατηρίου στην οδό Κρήτης, Δημήτρη Κατσαρό, από τις 26 Ιουλίου άρχισε η διάθεση του υγραερίου και στην Καλαμάτα. Μάλιστα, όπως είπε, υπήρξε μεγάλη ταλαιπωρία και πίεση μέχρι να καταφέρει να ολοκληρώσει όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την τοποθέτηση αντλίας υγραερίου.
Σχετικά με την αύξηση στη χρήση υγραερίου, παρατήρησε: «Πιστεύω ότι υπάρχει άνοδος 5% -8% το χρόνο. Κι όσο αυξάνει η τιμή της βενζίνης, τόσο ο κόσμος θα στρέφεται στο υγραέριο. Είναι 50% οικονομία σε καύσιμο. Αυτό φάνηκε φέτος έντονα, αφού το 80% των τουριστών από Αθήνα και περιοχές της Μακεδονίας είχαν υγραέριο στα αυτοκίνητά τους. Και ως επιχείρηση ανακουφίστηκα, διότι δέχτηκα πολύ καλά σχόλια από τουρίστες που δεν έβρισκαν υγραέριο. Μέχρι και από Σπάρτη και Γύθειο έρχονται για να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους. Τα έξοδά τους ήταν τα μισά και τα υπόλοιπα χρήματα έμεναν στην Καλαμάτα, σε εστιατόρια, καφετέριες κ.α. Αυτό ήταν όφελος για τους επαγγελματίες της περιοχής μας. Καλό θα ήταν να βάλουν υγραέριο κι άλλοι συνάδελφοι, διότι η πόλη μας το έχει ανάγκη».
Κατά τον ίδιο, το υγραέριο είναι απολύτως ασφαλές, περισσότερο και από τη βενζίνη, διότι όλα λειτουργούν με αισθητήρες και συστήματα ασφαλείας, τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για το πρατήριο.
Ολοκληρώνοντας είπε ότι στην Καλαμάτα υπάρχουν καλά συνεργεία για μετατροπή, περίπου στα πέντε, πιστοποιημένα από το υπουργείο.
Μεγάλη οικονομία
Ο κ. Γιώργος Παπάζογλου, που σταμάτησε στο πρατήριο για να βάλει υγραέριο, έχει έρθει από την Αθήνα για διακοπές στη Μεσσηνία, ενώ κάνει και πολλά ταξίδια στη Μακεδονία: «Είναι πολύ φθηνό το υγραέριο. Στα μισά της βενζίνης. Το μόνο πρόβλημα ήταν στην Πελοπόννησο που υπήρχαν μόνο δύο βενζινάδικα με υγραέριο, ένα στην Τρίπολη και ένα στην Πάτρα. Αν ερχόμασταν, αναγκαζόμασταν να κάνουμε το μισό ταξίδι με βενζίνη Τώρα, λύθηκε το πρόβλημα».
Ο ίδιος έχει βάλει υγραέριο στο αυτοκίνητο εδώ και 1,5 χρόνο και δεν έχει αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Όπως μας είπε, στην Αθήνα είναι πιο διαδεδομένο, ενώ σε ό,τι αφορά την τιμή, στη Μακεδονία είναι πιο φθηνό. Εκεί, τιμάται μεταξύ 74-76 λεπτά το λίτρο, ενώ στην Αθήνα 85-86 λεπτά.
Εδώ και τρεις, τέσσερις μήνες έχει κάνει τη μετατροπή ο κ. Λάμπρος Αγγελόπουλος από την Καλαμάτα: «Είναι πολύ μεγάλη οικονομία, ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα μεγάλων κυβικών, όπου η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη. Είναι η μισή τιμή και για μένα πλέον είναι το μοναδικό καύσιμο που συμφέρει. Είναι ασφαλέστατο, περνάει από πιστοποιήσεις και έλεγχο από ΚΤΕΟ. Τώρα που άνοιξε και πρατήριο στην Καλαμάτα, είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα».
Για μεγάλη οικονομία μίλησε και επισκέπτης της περιοχής μας από τη Θεσσαλονίκη. Εκεί, όπως είπε, είναι παρά πολλά τα αυτοκίνητα που έχουν κάνει μετατροπή, αλλά εντός Θεσσαλονίκης η τιμή είναι πιο ακριβή.
Θάρρος
Από το Blog filiatranews