Η γκάμα του Opel Astra αναβαθμίζεται με τον κορυφαίο diesel κινητήρα: τον τετρακύλινδρο 2.0 BiTurbo CDTI με 143 kW/195 hp και μέγιστη ροπή 400 Nm. Ο κινητήρας διατίθεται με τρεις εκδόσεις αμαξώματος: 5θ, GTC coupé και Sports Tourer station wagon. Καμία άλλη μάρκα δεν προσφέρει τέτοια ποικιλία μοντέλων diesel υψηλών επιδόσεων στη συμπαγή κατηγορία. Με τελική ταχύτητα 226 km/h, το 5θ Astra BiTurbo CDTI είναι το ταχύτερο Astra diesel όλων των εποχών (Sports Tourer222 km/h, GTC 223 km/h). Παράλληλα με τις δυναμικές επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, ο κινητήρας BiTurbo είναι επίσης πολύ αποδοτικός. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία Start/Stop που είναι στάνταρ σε όλα τα Astra BiTurbo, το GTC καταναλώνει μόνο 4,9l/100 km (Sports Tourer και 5θ 5,1 l/100km). Οι εκπομπές ρύπων του GTC είναι 129 g/km (134 g/km για 5θ και station wagon).
Έχοντας λανσαριστεί στις αρχές του 2012 στο Opel Insignia, ο κινητήρας 195 hp εισάγει την προηγμένη τεχνολογία σειριακού BiTurbo στην οικογένεια Astra και συνοδεύεται από σύστημα δύο intercooler. Οι νέες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις Astra υψηλών επιδόσεων θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία από το φθινόπωρο, ενώ αναμένονται στις εκθέσεις των Διανομέων μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Ομαλή επιτάχυνση χωρίς υστέρηση turbo
Ανάλογα με το φορτίο του τετρακύλινδρου diesel του Astra BiTurbo, δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικών διαστάσεων λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής επιταχύνει γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται καλά και ελαχιστοποιείται η υστέρηση turbo. Ξεκινώντας από τις 1.250 rpm, ο οδηγός μπορεί ήδη να εκμεταλλεύεται τα 320 Nm – δηλαδή το 80% της μέγιστης ροπής των 400 Nm που είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.500 rpm.
Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει αρχικά τον εισερχόμενο αέρα, και στη συνέχεια να αναλαμβάνει ο μικρότερος. Μία συνεχώς ελεγχόμενη βαλβίδα παράκαμψης οδηγεί μέρος των καυσαερίων στο μεγάλο υπερσυμπιεστή. Αυτό συνεπάγεται ομαλή επιτάχυνση. Στις υψηλότερες στροφές (από περίπου 3.000 rpm) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, διατηρώντας την ισχύ στις υψηλότερες στροφές.
Πολύ σημαντικό για τον 2.0 BiTurbo CDTI ήταν να διασφαλιστεί η ταχεία αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, προσφέροντας άμεση απόκριση στο γκάζι στις μεσαίες στροφές. Ο αέρας εισαγωγής του κινητήρα προσαρμόζεται ιδανικά στις στροφές και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών διαφορετικού μεγέθους. Στις χαμηλές στροφές ένα πρόσθετο ψυγείο που συνδέεται αποκλειστικά με το μικρό υπερσυμπιεστή διασφαλίζει ότι η μικρή ποσότητα αέρα περνά απευθείας στο θάλαμο καύσης. Στη μεσαία κλίμακα στροφών, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής αρχίζει να εμπλέκεται περισσότερο. Ο μεγαλύτερος όγκος αέρα που διαχειρίζεται ψύχεται από ένα μεγαλύτερο ψυγείο.
Καθώς η διάταξη του χώρου του κινητήρα του Astra είναι διαφορετική από του Insignia, οι μηχανικοί επινόησαν μία έξυπνη λύση διαχωρίζοντας τη μονάδα του intercooler εσωτερικά σε ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο ψυγείο. Αυτό διαφέρει από τον BiTurbo κινητήρα του Insignia, όπου τα ψυγεία βρίσκονται σε ξεχωριστές θέσεις. Και τα δύο ψυγεία του κινητήρα του Astra BiTurbo είναι αερόψυκτα.
Σπορ και προηγμένη σχεδίαση υπογραμμίζει τις υψηλές επιδόσεις
Οι νέες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις BiTurbo των 5θ, Sports Tourer και GTC έχουν αποκτήσει ακόμα πιο ζωηρή και επιθετική εξωτερική εμφάνιση που διαφέρει ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος και είναι προσαρμοσμένη σε κάθε μοντέλο. Το εμπρός τμήμα των εκδόσεων BiTurbo Astra (GTC, Sports Tourer και 5θ) προβάλλει τις υψηλές επιδόσεις και την πιο επιθετική φύση του αυτοκινήτου. Η πάνω μάσκα έχει παρόμοιο σχήμα με του Astra GTC, η εμπρός μπάρα είναι πάντα στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ τα 5θ και Sports Tourer BiTurbo υιοθετούν νέα μπάρα σχήματος φτερού στη μάσκα. Το κάτω τμήμα του αεραγωγού έχει επίσης αποκτήσει πιο σπορτίφ χαρακτήρα: η περιοχή όπου η κεντρική μάσκα συγχωνεύεται με την εξωτερική έχει διαμορφωθεί σε σχήμα που θυμίζει πτερύγιο καρχαρία, κάνοντας την εμφάνιση του αυτοκινήτου πιο επιθετική. Το πλαίσιο των πλαϊνών παραθύρων του 5θ και του Sports Tourer είναι από χρώμιο, ενώ στην περίπτωση του GTC BiTurbo το κάτω ένθετο του παραθύρου είναι μαύρο. Όλες οι εκδόσεις φέρουν δύο απολήξεις εξαγωγής, ενώ το σχήμα του πίσω προφυλακτήρα είναι προσαρμοσμένο στο μοντέλο. Τα στοιχεία αυτά χαρίζουν στο αυτοκίνητο πιο μυώδη εμφάνιση.
Μέσα στην καμπίνα των εκδόσεων Astra BiTurbo, επενδύσεις από ύφασμα σε JetBlack ή δέρμα συνδυάζονται με Magic Red στη μπορντούρα των καθισμάτων. Ραφές σε magic red στα καθίσματα, στα ένθετα θυρών και στο κάλυμμα του επιλογέα ταχυτήτων επιτείνουν τη σπορ ατμόσφαιρα. Ένα νέο δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και ειδικά πατάκια με κόκκινη μπορντούρα είναι μερικά ακόμα σπορ στοιχεία της καμπίνας του Astra BiTurbo.
Οι εκδόσεις BiTurbo απολαμβάνουν τα οφέλη της γκάμας προηγμένων τεχνολογιών του Astra
Το νέο ισχυρότερο μοντέλο diesel, Opel Astra BiTurbo, ωφελείται επίσης από τα πολλά προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας της νέας οικογένειας Astra. Μεταξύ αυτών είναι: δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye με αναβαθμισμένα συστήματα traffic sign assistant (TSA II), lane departure warning (LDW), following distance indication (FDI) και forward collision alert (FCA). Κάμερα οπισθοπορείας διατίθεται για τα Sports Tourer και 5θ BiTurbo.
Τα νέα συστήματα ολοκληρώνουν την υπάρχουσα πλούσια γκάμα καινοτόμων τεχνολογιών του Astra, μερικές από τις οποίες είναι μοναδικές στη συμπαγή κατηγορία, ενώ άλλες σπάνια προσφέρονται από τους ανταγωνιστές. Μία από αυτές είναι η τελευταία γενιά του ευφυούς συστήματος προσαρμοζόμενου φωτισμού - adaptive forward lighting (AFL+) με προβολείς bi-xenon και μία σειρά προηγμένων λειτουργιών φωτισμού, όπως υποστήριξη μεγάλης σκάλας και δυναμικός φωτισμός στροφών, φωτισμός διασταυρώσεων και μεταβλητή κατανομή δέσμη φωτός που προσαρμόζεται αυτόματα στις υπάρχουσες συνθήκες ακόμα και τις καιρικές αλλαγές.
FlexRide για κορυφαία οδική συμπεριφορά – GTC με HiPerStruts
Τα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς της έκδοσης BiTurbo του Astra έχουν βελτιωθεί με τροποποίηση των σάιλεντμπλοκ, μείωση του ύψους ανάρτησης με πιο άκαμπτα ελατήρια και ένα νέο πίσω άξονα με σκληρότερη αντιστρεπτική δοκό.
Επίσης, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το ευφυές σύστημα μηχανοτρονικού πλαισίου FlexRide της Opel που προσαρμόζεται αυτόματα τις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες και προσφέρει τρία προγράμματα: Standard, “Tour” για άνεση και “Sport” για σπορ στυλ. Το σύστημα FlexRide προσαρμόστηκε ειδικά για το BiTurbo με γνώμονα την άνεση και οδηγική απόκριση.
Όπως όλα τα μοντέλα Astra GTC και OPC, η έκδοση Astra GTC BiTurbo διαθέτει HiPerStruts (High Performance Struts) στάνταρ στην εμπρός ανάρτηση για πιο σπορ οδική συμπεριφορά. Τα HiPerStruts βελτιώνουν την πρόσφυση, αυξάνουν την ισχύ στο στρίψιμο και μειώνουν σημαντικά τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση για να μπορούν οι οδηγοί να απολαμβάνουν τις μέγιστες δυνατότητες του Astra.
Εργονομικά εμπρός καθίσματα προσφέρονται με όλα τα Astra συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων BiTurbo, αναβαθμίζοντας τα επίπεδα άνεσης. Πιστοποιημένα από το AGR (AktionGesunderRückene.V), είναι αναπαυτικά για τις πλάτες οδηγού και συνοδηγού.
Ένα ακόμα προαιρετικό χαρακτηριστικό που προσδίδει μία πρόσθετη premium νότα στην καμπίνα των GTC συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων BiTurbo και OPC είναι το Πανοραμικό παρμπρίζ. Αποτελεί αποκλειστική πατέντα της Opel, φτάνει μέχρι τη μέση της οροφής του αυτοκινήτου και χαρίζει στον οδηγό και σε όλους τους επιβάτες μία μοναδική εμπειρία σε επίπεδο ορατότητας, χώρων και αίσθησης στο ταξίδι.