στην πρωτεύουσα του Πριγκιπάτου του Μονακό. Υπήρχαν περίπου 130 επίσημες συμμετοχές από 30 κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων επτά Ampera - ένα με ιδιωτική ομάδα. Απέναντι στο Ampera παρατάχθηκαν αντίπαλοι όπως ένα Renault Fluence Z.E., ένα σπορ Tesla Roadster, το Mitsubishi I-MiEV και ένα Peugeot Ion. Εκτός από τη νίκη στη γενική κατάταξη, η ομάδα των Charlotte Berton & Olivier Sussot τερμάτισε στην 3η θέση, των Jean-Claude Andruet & Patrick Lienne στην 7η και των Hanns Werner Wirth & Daniel Riesen στην 8η, ολοκληρώνοντας το εκπληκτικό αποτέλεσμα.
«Η επιτυχία του Ampera παρά τις υψηλές προκλήσεις του διαγωνισμού αποδεικνύει μία εντυπωσιακή ισορροπία μεταξύ αντοχής και απόδοσης καυσίμου. Είναι κάτι που επιβεβαιώνει τον ηγετικό ρόλο μας στο χώρο των εναλλακτικών συστημάτων κίνησης» σχολίασε ο Διευθυντής E-mobility της Opel, Enno Fuchs. Το “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” πραγματοποιήθηκε για 13η φορά και είναι ο παλαιότερος αγώνας για αυτοκίνητα του είδους. Η Λέσχη Αυτοκινήτου Μόντε Κάρλο διοργανώνει τον αγώνα από το 1995.
Τεστ αντοχής εναλλακτικών συστημάτων κίνησης
Το ράλι ξεκίνησε σε τρεις πόλεις, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand και Lugano και τα αυτοκίνητα έπρεπε να καλύψουν 550 km μέσω της Digne-les-Bains, πρωτεύουσας της Γαλλικής Alpes-de-Haute-Provence και να τερματίσουν στο Μονακό. Τη δεύτερη ημέρα, οι ομάδες είχαν μπροστά τους μία απόσταση 272 χλμ. που οδηγούσε μέσα από το Μονακό και την κλασική διαδρομή του Ράλι Μόντε Κάρλο στις Γαλλικές Παραθαλάσσιες Άλπεις. Αυτές τις δύο ημέρες οι ομάδες πέρασαν από τις λεγόμενες 'δοκιμές ακριβείας' (regularity test) και έπρεπε να αποδείξουν τις οδηγικές τους ικανότητες πιέζοντας τα οχήματα στο όριο.
Εκτός από τις δοκιμές ακριβείας, έμφαση δόθηκε και στην κατανάλωση καυσίμου. Αναλογικά με το βάρος του οχήματος, τις εκπομπές CO2, την ενεργειακή πυκνότητα του καυσίμου και την κατανάλωση, οι διοργανωτές μπόρεσαν να υπολογίσουν μία συγκριτική τιμή και να συντάξουν τον πίνακα γενικής κατάταξης. «Η προηγμένη τεχνολογία του Ampera ήταν πάντα αξιόπιστη και εκεί οφείλεται η τεράστια επιτυχία μας» δήλωσε ο Γάλλος συνοδηγός του ράλι, Joseph Lambert ο οποίος γιόρτασε τη νίκη με τον οδηγό Bernhard Darniche. Ο Darniche είχε κερδίσει στο θρυλικό Μόντε Κάρλο και το 1979, ενώ έχει στο ενεργητικό του πάνω από 10 νίκες στη διάσημη ειδική Col de Turini.
Το Opel Ampera είναι τo πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πηγαίνει οπουδήποτε, οποτεδήποτε. Μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 111 kW/150 hp. Ανάλογα με το οδηγικό στυλ και τις οδικές συνθήκες, η αυτονομία κυμαίνεται από 40 μέχρι 80 χλμ. αποκλειστικά στο πρόγραμμα μπαταρίας, με μηδενικούς ρύπους. Το σύστημα ηλεκτροκίνησης προσφέρει άμεση ροπή 370 Nm για επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε εννέα δευτερόλεπτα περίπου και τελική ταχύτητα 161 km/h.