Η εταιρεία κατασκευής ελαστικών Goodyear κατασκεύασε ελαστικά για ειδικές αποστολές στο φεγγάρι!
Το ελαστικό Spring Tire της Goodyear, έχει όλα όσα χρειάζεται για να αντέξει στο σκληρό περιβάλλον της Σελήνης. Ενδεχομένως και σε μερικές από τις πιο αφιλόξενες περιοχές της Γης
Το Goodyear Spring Tire, που αναπτύχτηκε σε συνεργασία με τη NASA, αντιπροσωπεύει μια μελλοντική φιλοσοφία ελαστικών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εξερεύνηση του διαστήματος. Το Spring Tire διαθέτει 800 περιφερειακά ελατήρια και έχει σχεδιαστεί για να...
μεταφέρει το μεγάλο βάρος οχημάτων σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις σε σχέση με τα ελαστικά τύπου συρμάτινου πλέγματος που χρησιμοποιήθηκαν το 1971 στο σεληνιακό τηλεκατευθυνόμενο όχημα Απόλλων (LRV), στην σχεδίαση και την κατασκευή των οποίων συνέβαλε επίσης η Goodyear. Αυτό το χωρίς αέρα ελαστικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ευρεία εξερεύνηση και την πιθανή ανάπτυξη μελλοντικών βάσεων στο φεγγάρι ή να επιτρέψει ενδεχομένως σε ειδικά οχήματα να ταξιδέψουν στις απόμακρες περιοχές της γης, όπου τα σημερινά ελαστικά δεν θα μπορούσαν ποτέ να αντέξουν.
«Αυτό το ελαστικό είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και με ιδιαίτερα υψηλή ενεργειακή απόδοση», σημειώνει ο Τζο Λετιέρι, επικεφαλής του ερευνητικού τμήματος της Goodyear στο πρόγραμμα των Spring Tires. «Το σχεδιαστικό περίγραμμα των ελατηρίων του ελαστικού παρέχει σε οποιαδήποτε επιφάνεια τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Όλη η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραμόρφωση του ελαστικού επιστρέφει πίσω με την εκτόνωση των ελατηρίων, με συνέπεια να μην παράγεται θερμότητα όπως σε ένα ελαστικό με αέρα». Ενώ ένα σκληρό χτύπημα θα μπορούσε να κάνει ένα ελαστικό με αέρα να τρυπήσει και να ξεφουσκώσει, οποιοδήποτε χτύπημα στο ελαστικό Spring Tire πιθανώς θα έβλαπτε μόνο ένα από τα 800 ελατήρια.
Παράλληλα με αυτό το εξαιρετικό χαρακτηριστικό, το Spring Tire εμφανίζει ένα συνδυασμό γενικής ακαμψίας και ευελιξίας, που επιτρέπει στα εκτός δρόμου οχήματα να ταξιδεύουν γρήγορα πάνω από τραχιές επιφάνειες, με σχετικά ελάχιστη από αυτή την ενέργεια να μεταφέρεται στο όχημα.
Σύμφωνα με τη NASA και τους μηχανικούς της Goodyear, η ανάπτυξη των ελαστικών της σεληνιακής αποστολής του Απόλλων και του νέου Spring Tire οδηγήθηκε από το γεγονός ότι τα παραδοσιακά λάστιχα με τον αέρα που χρησιμοποιούνται στη Γη, θα είχαν ελάχιστη χρησιμότητα στο φεγγάρι.
Αυτό επειδή οι ιδιότητες του λάστιχου μεταβάλλονται σημαντικά κατά τη διάρκεια των ακραίων ψυχρών και θερμών θερμοκρασιών που επικρατούν στις σκιασμένες και άμεσα ηλιοφώτιστες περιοχές του φεγγαριού. Επιπλέον, η αφιλτράριστη ηλιακή ακτινοβολία αλλοιώνει τη σύνθεση και τα ελαστικά θα μπορούσαν εύκολα να ξεφουσκώσουν στο φεγγάρι.
ΒΙΝΤΕΟ: