Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ιστορία του Opel Vectra: Ηγέτης της αγοράς στην πολύ ανταγωνιστική μεσαία κατηγορία

Το Opel Vectra κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1988 – ακριβώς πριν από 25 χρόνια – και κάθε τι πάνω του ήταν νέο: το όνομα, το σχήμα, η τεχνολογία του. Το νέο μεσαίο μοντέλο της Opel είχε επιφορτιστεί με δύσκολο ρόλο σαν αντικαταστάτης του επιτυχημένου Ascona, το οποίο λανσαρίστηκε το 1970 και εξελίχθηκε μέσα από τρεις γενιές. Το όνομα του Vectra και η αεροδυναμική του σχεδίαση ήταν εμπνευσμένα από την προηγμένη εμφάνιση του Omega. Διαθέσιμο σε εκδόσεις notchback και hatchback, το Vectra έφερε νέες τεχνολογίες στη μαζική παραγωγή:
ήταν το πρώτο μοντέλο της Opel με διαθέσιμο all-wheel drive. Και μέχρι την αλλαγή του μοντέλου στα τέλη καλοκαιριού του 1995, το Vectra A είχε κερδίσει πάνω από 20 εθνικά και διεθνή βραβεία, είχε αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία του Calibra sports coupé και το μερίδιό του στην αγορά είχε αγγίξει το 20%. Με πωλήσεις 2,5 εκατομμυρίων μονάδων σε όλη την Ευρώπη, το Vectra ήταν το πιο επιτυχημένο μεσαίο μοντέλο στην ιστορία της Opel μέχρι τότε.

Περισσότερα από 3,9 εκατομμύρια Ascona είχαν πουληθεί κατά τη διάρκεια της 18χρονης παραγωγής του, αλλά με τον ερχομό του Vectra πριν από 25 χρόνια που εκπροσωπούσε το μέλλον, το Ascona πήρε τη θέση του στην ιστορία. Μόνο η εμπρόσθια κίνηση (FWD) και οι εξωτερικές διαστάσεις διατηρήθηκαν, ενώ οι χώροι αυξήθηκαν σημαντικά. Με πέντε καθίσματα και χώρο αποσκευών 530 L, το νέο Vectra συναγωνιζόταν το Senator, το μεγάλο μοντέλο της Opel. Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, ο χώρος αποσκευών έφτανε τα 840 L.

Η Opel επένδυσε πάνω από πέντε εκατομμύρια ώρες στη δημιουργία και εξέλιξη του Vectra, από τις οποίες 20.000 ώρες μόνο αφιερώθηκαν στην τελειοποίηση της αεροδυναμικής του λείου, νέου σχήματος του αμαξώματος. Με εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29, το Vectra ήταν ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του, όπως το Omega - το μοντέλο πρότυπο - το οποίο είχε λανσάρει μία προηγμένη σχεδιαστική γλώσσα και νέες τεχνολογίες στην προϊοντική γκάμα Opel το 1986. Το Vectra, εμπνευσμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά της δεκαετίας του 1990, είχε «πρωτοποριακή σχεδίαση, κορυφαία αεροδυναμική και προηγμένη τεχνολογία», σύμφωνα με το press kit.

Οι αλλαγές στην αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου ήταν πολυάριθμες. Πέρα από ένα προαιρετικό, νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με τρία προγράμματα οδήγησης (οικονομικό, σπορ και χειμερινό), το Vectra ήταν το πρώτο επιβατικό Opel που προσφερόταν με εργοστασιακό σύστημα τετρακίνησης (AWD). Προϊόν συνεργασίας με τη Steyr-Daimler-Puch, το σύστημα έφερε συνεκτικό συμπλέκτη τετρακίνησης που επέτρεπε τη μεταβλητή κατανομή ισχύος στον πίσω άξονα σύμφωνα με τις οδηγικές και οδικές συνθήκες και ένα πολύδισκο συμπλέκτη που απομόνωνε τον πίσω άξονα στο φρενάρισμα για άριστη κατευθυντική ευστάθεια.

Προαιρετικό σύστημα all-wheel drive υπήρχε για Vectra με κινητήρες 1.8 ή 2.0 L. Κορυφαίο μοντέλο ήταν το 4θ Vectra 2000 16V 4x4, με τετρακύλινδρο DOHC 2.0L 150 hp, τετραβάλβιδη τεχνολογία, all-wheel drive, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ABS, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ημι-υστερούντες βραχίονες από το Omega, και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Το Vectra 2000 16V 215 km/h προσφερόταν επίσης μόνο με FWD, και κατείχε ξεχωριστή θέση στην οικογένεια Vectra, έχοντας σπορ χαρακτήρα παρόμοιο με των Kadett GSi και Omega 3000.

Στη στάνταρ εκδοχή του, το Vectra εφοδιαζόταν με τετρακύλινδρο κινητήρα OHC 1.6L 75 hp, και τριοδικό καταλύτη με αισθητήρα λάμδα. Ισχυρότερα μοντέλα ήταν τα τετρακύλινδρα με 1.800 κυβ. εκ. & 88 hp και τον κινητήρα 2.0i CAT με 115 hp. Ο 1.7 L diesel με 57 hp ήταν νέος στη γκάμα. Το Vectra προσφέρονταν σε δύο τύπους αμαξώματος – κλασικό, 4θυρο notchback και 5θυρο hatchback – και τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού. Το notchback ήταν διαθέσιμο σε GL, GLS ή πολυτελές CD, και το hatchback σε GL και σπορ GT.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου model year, κατασκευάστηκαν 364.000 Opel Vectra και Vauxhall Cavalier (αντίστοιχο Βρετανικό μοντέλο). Στα τέλη του καλοκαιριού του 1989, λανσαρίστηκε η δυναμική έκδοση coupé, Opel Calibra. Το Vectra αποτέλεσε τη βάση δημιουργίας του σπορ δίθυρου coupé. Μετά από μόλις 30 μήνες, τον Απρίλιο του 1991, το εκατομμυριοστό όχημα περνούσε από τη γραμμή παραγωγής.

Η συνεχής εξέλιξη της γκάμας μοντέλων τα οποία κάποιες φορές κατασκευάζονταν ταυτόχρονα σε Γερμανία, Βέλγιο, Βρετανία και Τουρκία, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επιτυχία. Το 1990 η γκάμα κινητήρων επεκτάθηκε με ένα νέο τετρακύλινδρο 1.8 L με ψεκασμό καυσίμου και καταλύτη εφοδιασμένο με αισθητήρα λάμδα (90 hp) καθώς και έναν 1.7 turbodiesel (82 hp). Από τον Ιούλιο του 1992, το Vectra ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του στην Ευρώπη που είχε ABS στάνταρ και τον Αύγουστο του 1992, το bestseller απέκτησε πιο σύγχρονη εμφάνιση με νέους προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος καθώς και βελτιστοποιημένο εξοπλισμό ασφάλειας με στάνταρ προεντατήρες ζωνών και προστασία θυρών από πλευρική σύγκρουση.

Το 1993, η σειρά απέκτησε δύο εντελώς νέα, καινοτόμα και διαφορετικής αισθητικής top models μέσα σε έξι μόλις μήνες. Την άνοιξη του 1993 λανσαρίστηκε το πολυτελές Vectra V6, το πρώτο Opel στην κατηγορία με εξακύλινδρο κινητήρα. Ο V6 ήταν επίσης πρεμιέρα για τη κατηγορία: ο 24V ECOTEC 2.5L, 170 hp ήταν ο πρώτος κινητήρας της Opel με διάταξη V. Το Vectra GT 16V με 150 hp αντικατέστησε το Vectra 2000 σαν σπορ κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας.

Το φθινόπωρο του 1993, η οικογένεια Vectra απέκτησε νέο μέλος, το Vectra turbo. Αυτό είχε την τεχνολογία κίνησης του Calibra και συνδύαζε all-wheel drive με ένα στάνταρ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα με 204 hp. Το turbo ήταν το μοναδικό μοντέλο της πρώτης γενιάς Vectra που ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 240 km/h και εφοδιαζόταν με ζάντες αλουμινίου 6 J x 16 στάνταρ.

Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου ήδη προσανατολιζόταν στο μέλλον. Την άνοιξη του 1994, παρουσιάστηκε το Vectra CDX με νέο, δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα 16 V 136 hp που επίσης χρησιμοποιήθηκε στο διάδοχο μοντέλο Vectra B. Αυτή τη φορά, στην έβδομη χρονιά παραγωγής, το Vectra A ήταν Νο 2 στα Ευρωπαϊκά στατιστικά στοιχεία ταξινομήσεων. Όταν αντικαταστάθηκε το model year 1996, είχε πουλήσει περίπου 2,5 εκατομμύρια μονάδες, καταφέρνοντας να γίνει το πιο επιτυχημένο μεσαίο μοντέλο της εποχής του.

Opel Vectra
Opel Vectra C 2.2 Direkt front.JPG Opel Vectra C sedan 2.2 του 2005 - 2008
Κατασκευαστής Opel
Μητρική εταιρεία General Motors
Εναλλακτική Ονομασία Chevrolet Vectra
Holden Vectra
Vauxhall Cavalier
Vauxhall Vectra
Παραγωγή 1988 — 2008
Προηγούμενο μοντέλο Opel Ascona (Ευρώπη)
Vauxhall Cavalier (Μ.Βρετανία)
Holden Apollo (Αυστραλία)
Holden Camira (Νέα Ζηλανδία)
Επόμενο μοντέλο Opel Insignia (Ευρώπη)
Vauxhall Insignia (Μ.Βρετανία)
Holden Epica (Αυστραλία)
Κατηγορία Μεσαίο αυτοκίνητο


Opel Vectra A
Opel Vectra front 20071109.jpg Opel Vectra A του 1988 - 1992
Κατασκευαστής Opel
Παραγωγή 1988 — 1995
Προηγούμενο μοντέλο Opel Ascona
Επόμενο μοντέλο Opel Vectra B
Κατηγορία Μεσαίο αυτοκίνητο
Διαμόρφωση Κινητήρας μπροστά, εμπρόσθια κίνηση / τετρακίνηση
Κινητήρας Βενζίνη: 1.4 - 2.5 λίτρα
Diesel: 1.7 λίτρα
Μετάδοση 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
4-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Μεταξόνιο 2.600 χιλιοστά
Μήκος 4.352 - 4.432 χιλιοστά
Πλάτος 1.700 - 1.706 χιλιοστά
Ύψος 1.400 χιλιοστά
Κενό Βάρος 1.005 - 1.415 κιλά
Σχετική εξέλιξη Opel Calibra
Το Vectra Α λανσαρίστηκε στις 14 Οκτωβρίου 1988, αρχικά μόνο ως 4-πορτο σεντάν 3 όγκων, στις εκδόσεις GL, GLS και CD. Τον Ιανουάριο του 1989, άρχισε να προσφέρει έξτρα 4-κίνηση και τον Μάρτιο του 1989, προστέθηκε μία 5-πορτη εκδοχή hatchback 2 όγκων, στις εκδόσεις GL και GT. Η έξτρα τετρακίνηση αναπτύχθηκε από κοινού με την αυστριακή εταιρεία Steyr Daimler Puch και έφερε έναν νέο συνδυασμό ιξωδών πλακών ζεύξης και συμπλέκτη ηλεκτρικής ενέργειας για την μετακύλιση της μετάδοσης στον πίσω άξονα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd της πρώτης γενιάς ήταν στο πολύ καλό για τα τότε δεδομένα 0,29.

Βελτιώσεις του 1992 / 1993


Opel Vectra A 1.6i του 1992 - 1995 / μπροστά

Opel Vectra A 1.6i του 1992 - 1995 / πίσω
Τον Σεπτέμβριο του 1992, το Vectra Α υπέστη έναν επανασχεδιασμένο στο μπροστινό μέρος, που ταίριαξε την αισθητική του με αυτήν του Opel Astra πρώτης γενιάς. Η νέα γρίλια ενσωμάτωσε το σήμα της Opel (προηγουμένως ήταν στο καπό), οι προφυλακτήρες απέκτησαν το χρώμα του αμαξώματος, οι προβολείς απέκτησαν ελαφρώς κυρτούς φακούς, ενώ και τα πίσω φώτα έγιναν φαρδύτερα και συνδέθηκαν με συνεχή λαβή στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Όλα τα Vectra απέκτησαν στάνταρ Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών (ABS), υδραυλικό τιμόνι και 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν διπλές ενισχύσεις χαλυβδοσωλήνων σε όλες τις πόρτες, μαρσπιέ και στις κολώνες της οροφής.
Τον Φεβρουάριο του 1993, εμφανίστηκε προαιρετικός αερόσακος οδηγού και τον Αύγουστο του 1993, προαιρετικός αερόσακος συνοδηγού. Στη Γερμανία και οι δύο αερόσακοι έγιναν τελικώς στάνταρ τον Σεπτέμβριο του 1994, αν και σε ορισμένες αγορές, ο αερόσακος συνοδηγού παρέμεινε έξτρα και στην τελευταία σεζόν της πρώτης γενιάς.
Η παραγωγή του Vectra Α έληξε τον Ιούνιο του 1995 και αντικαταστάθηκε τον Οκτώβριο από το Vectra B.

Vectra B (1995-2002)

Opel Vectra Β
Opel vectra b.jpg
Κατασκευαστής Opel
Παραγωγή 1995 — 2002
Προηγούμενο μοντέλο Opel Vectra A
Επόμενο μοντέλο Opel Vectra C
Κατηγορία Μεσαίο αυτοκίνητο
Διαμόρφωση Κινητήρας μπροστά, εμπρόσθια κίνηση
Κινητήρας Βενζίνη: 1.6 - 3.0 λίτρα
Diesel: 1.7 - 2.2 λίτρα
Μετάδοση 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
4-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Μεταξόνιο 2.637 χιλιοστά
Μήκος 4.477 - 4.490 χιλιοστά
Πλάτος 1.707 χιλιοστά
Ύψος 1.425 - 1.490 χιλιοστά
Κενό Βάρος 1.280 - 1.560 κιλά
Σχετική εξέλιξη Saab 900
Saab 9-3
Saab 9-5
Saturn L-Series
Η παραγωγή του Opel Vectra B ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1995 και έληξε τον Φεβρουάριο του 2002. Λανσαρίστηκε στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 1995 και διατέθηκε ως 4-πορτο sedan, 5-πορτο hatchback και 5-πορτο station wagon. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd της δεύτερης γενιάς είχε βελτιωθεί περαιτέρω φτάνοντας στο 0,28.
Το 1996, εισήχθη ένας νέος κινητήρας 2.0 DTI και με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ισχύος 82 hp και, ως αποτέλεσμα, στις αρχές του 1997 ο βασικός 1.7 TD διακόπηκε.

Βελτιώσεις του 1999

Στις αρχές του 1999, το Vectra B έλαβε ένα λίφτινγκ, με πιο διάφανους προβολείς, νέα πίσω φώτα, νέα χρώματα, νέας σχεδίασης εμπρός και πίσω μαρσπιέ, μεγαλύτερους καθρέφτες και βαμμένες χειρολαβές θυρών. Ταυτόχρονα, υπήρξαν και μικρές βελτιώσεις στον εξοπλισμό και στο εσωτερικό ντιζάιν, όπως νέο ταμπλό, επανασχεδιασμό στους διακόπτες και χρώμιο στις εσωτερικές χειρολαβές θυρών. Ο κινητήρας X18XE αντικαταστάθηκε από τον X18XE1, αλλά οι άλλοι κινητήρες αντικαταστάθηκαν ή βελτιώθηκαν από την σεζόν του 2001. Επιπλέον, οι κινητήρες ντίζελ αναθεωρήθηκαν, ενώ εισήχθη και ένας νέος 2.2 DTI.

Εμπορική πορεία


Το σαλόνι ενός Opel Vectra Β
Όπως και το Vectra Α, το Vectra Β γνώρισε μεγάλη επιτυχία σε πολλές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων στην Ελλάδα και στην κατασκευάστρια Γερμανία. Αν και, όπως και οι προκάτοχοί του, δεν κατάφερε να φτάσει ποτέ στο νούμερο 1 των πωλήσεων της μεσαίας κατηγορίας D, ήταν σταθερά μέσα στο top 10. Στην πιο επιτυχημένη του χρονιά, το 1997, πωλήθησαν 140.964 αντίτυπα, αλλά κατά το τελευταίο πλήρες έτος του στην αγορά (2001) μόνο 47.171 αντίτυπα πωλήθησαν. Ειδικότερα στην Ελλάδα, γνώρισε εξαιρετικά μεγάλη απήχηση και ως ταξί, όπως συνέβη επίσης και με την πρώτη γενιά του μοντέλου, ενώ αντιθέτως στην τρίτη γενιά σημειώθηκε αξιοσημείωτη πτώση της ζήτησης.

Vectra C (2002-2008)

Opel Vectra C
Opel Vectra.JPG
Κατασκευαστής Opel
Παραγωγή 2002 — 2008
Προηγούμενο μοντέλο Opel Vectra B
Επόμενο μοντέλο Opel Insignia
Κατηγορία Μεσαίο αυτοκίνητο
Διαμόρφωση Κινητήρας μπροστά, εμπρόσθια κίνηση
Κινητήρας 1.6 - 3.2 λίτρα
Μετάδοση 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Μεταξόνιο 2.700 - 2.830 χιλιοστά
Μήκος 4.611 - 4.870 χιλιοστά
Πλάτος 1.798 χιλιοστά
Ύψος 1.460 - 1.500 χιλιοστά
Κενό Βάρος 1.395 - 1.638 κιλά
Σχετική εξέλιξη Cadillac BLS
Chevrolet Malibu
Fiat Croma
Opel Signum
Saab 9-3
Saturn Aura










Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!