Τέλη κυκλοφορίας:
Για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από την 1η Ιανουαρίου του 2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές αερίων. Για τα οικολογικά αυτοκίνητα (π.χ. αυτά που εκπέμπουν από 100 έως 150 μικρογραμμάρια), η χρέωση δεν θα υπερβαίνει το 0,5-1 ευρώ ανά μικρογραμμάριο. Δηλαδή για ένα Ι.Χ. που θα εκπέμπει 100-110 μικρογραμμάρια (σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα περισσότερα αυτοκίνητα 800-1.000 κυβικών) τα τέλη κυκλοφορίας θα κινούνται στα επίπεδα των 50-100 ευρώ. Αντίθετα, για ένα Ι.Χ. που εκπέμπει 200 ή και 300 μικρογραμμάρια ρύπων, το τέλος κυκλοφορίας μπορεί να υπερβαίνει τα... 2,5 ευρώ ανά μικρογραμμάριο, με αποτέλεσμα το σηματάκι να κοστίζει ακόμη και πάνω από 600-700 ευρώ. Για τα Ι.Χ. που έχουν ταξινομηθεί πριν από την 31η Δεκεμβρίου του 2010, θα ισχύσουν δύο αλλαγές:
*Αναμένεται να καταργηθεί η εισφορά για τα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού (επέφερε επιβαρύνσεις 150-650 ευρώ για τα Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών).
*Η ηλικία του Ι.Χ. δεν θα παίζει ρόλο και τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται μόνο με βάση τον κυβισμό. Αναμένεται να χρησιμοποιηθούν τα τέλη του 2009 προσαυξημένα κατά 10%-15%. Ετσι, το Ι.Χ. 1.200 κυβικών αναμένεται να πληρώνει γύρω στα 130 ευρώ, το 1.600άρι γύρω στα 230 ευρώ, ενώ το δίλιτρο αυτοκίνητο θα πληρώνει περίπου 520 ευρώ. Επιβάρυνση Αν ισχύσει αυτή η λύση (οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη), τότε:
*Θα ελαφρυνθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, πολλοί από τους οποίους αναγκάστηκαν να παραδώσουν τις πινακίδες των Ι.Χ. τους.
*Θα ελαφρυνθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, τα οποία είχαν πρωτοκυκλοφορήσει πριν από το 2000.
*Θα επιβαρυνθούν όσοι έχουν σχετικά καινούρια αυτοκίνητα (ταξινομημένα μετά το 2000) με κινητήρα μικρότερο των 2.000 κυβικών.
ΝΕΑ
Για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από την 1η Ιανουαρίου του 2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές αερίων. Για τα οικολογικά αυτοκίνητα (π.χ. αυτά που εκπέμπουν από 100 έως 150 μικρογραμμάρια), η χρέωση δεν θα υπερβαίνει το 0,5-1 ευρώ ανά μικρογραμμάριο. Δηλαδή για ένα Ι.Χ. που θα εκπέμπει 100-110 μικρογραμμάρια (σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα περισσότερα αυτοκίνητα 800-1.000 κυβικών) τα τέλη κυκλοφορίας θα κινούνται στα επίπεδα των 50-100 ευρώ. Αντίθετα, για ένα Ι.Χ. που εκπέμπει 200 ή και 300 μικρογραμμάρια ρύπων, το τέλος κυκλοφορίας μπορεί να υπερβαίνει τα... 2,5 ευρώ ανά μικρογραμμάριο, με αποτέλεσμα το σηματάκι να κοστίζει ακόμη και πάνω από 600-700 ευρώ. Για τα Ι.Χ. που έχουν ταξινομηθεί πριν από την 31η Δεκεμβρίου του 2010, θα ισχύσουν δύο αλλαγές:
*Αναμένεται να καταργηθεί η εισφορά για τα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού (επέφερε επιβαρύνσεις 150-650 ευρώ για τα Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών).
*Η ηλικία του Ι.Χ. δεν θα παίζει ρόλο και τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται μόνο με βάση τον κυβισμό. Αναμένεται να χρησιμοποιηθούν τα τέλη του 2009 προσαυξημένα κατά 10%-15%. Ετσι, το Ι.Χ. 1.200 κυβικών αναμένεται να πληρώνει γύρω στα 130 ευρώ, το 1.600άρι γύρω στα 230 ευρώ, ενώ το δίλιτρο αυτοκίνητο θα πληρώνει περίπου 520 ευρώ. Επιβάρυνση Αν ισχύσει αυτή η λύση (οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη), τότε:
*Θα ελαφρυνθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, πολλοί από τους οποίους αναγκάστηκαν να παραδώσουν τις πινακίδες των Ι.Χ. τους.
*Θα ελαφρυνθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, τα οποία είχαν πρωτοκυκλοφορήσει πριν από το 2000.
*Θα επιβαρυνθούν όσοι έχουν σχετικά καινούρια αυτοκίνητα (ταξινομημένα μετά το 2000) με κινητήρα μικρότερο των 2.000 κυβικών.
ΝΕΑ