Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολιτική επίταξη με κίνδυνο φυλάκισης για τους αντιρρησίες...

Μία ώρα μετά τη λήξη της διορίας που είχε δώσει η κυβέρνηση στους απεργούς οδηγούς, περίπου στις 7.30 το απόγευμα χθες, δόθηκε στη δημοσιότητα απόφαση του Πρωθυπουργού για την επίταξη της χρήσης των φορτηγών δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων.

Στο σκεπτικό της πρωθυπουργικής απόφασης επισημαίνεται ότι έπειτα από σχετική εισήγηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα και αφού ελήφθη υπόψη η...
επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί με διακοπή την ομαλή λειτουργία των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και επιπλέον κατ΄ επέκταση αποτελεί απειλή για τη δημόσια τάξη, «κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης».

Με τη σχετική απόφαση εξουσιοδοτήθηκαν οι υπουργοί Μεταφορών και Οικονομικών και οι οικείοι νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών δημόσιας χρήσης, όπως επίσης να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημόσιων αγαθών.

Από τη Δευτέρα, όταν ξεκίνησε επισήμως η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών, η κυβέρνηση διεμήνυε σε όλους τους τόνους προς τους απεργούς ότι είναι αποφασισμένη να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον καλώντας τους παράλληλα να προσέλθουν σε διάλογο με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ώστε να βρεθεί το συντομότερο δυνατόν λύση.

Στις συσκέψεις
Σε συσκέψεις που έγιναν στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία και του Πρωθυπουργού επισημάνθηκε ότι η κοινή γνώμη είναι εξαγριωμένη δεδομένου ότι οι κινητοποιήσεις συνέπεσαν με την αιχμή της τουριστικής περιόδου, ταυτόχρονα προκάλεσαν σημαντικά προβλήματα τροφοδοσίας, και τυχόν παράτασή της θα κρατούσε καθηλωμένους στα αστικά κέντρα τους εκδρομείς του Αυγούστου. Από την πρώτη στιγμή επισημάνθηκε πως η κυβέρνηση «δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα σ΄ ένα πρόβλημα με μείζονες κοινωνικές προεκτάσεις» και ότι οφείλει να πάρει ξεκάθαρη θέση που «δεν θα χαϊδεύει τα αυτιά των απεργών». Πολλώ δε μάλλον την ώρα που τα όρια της κοινωνικής ανοχής απέναντι στην κυβέρνηση έχουν εξαντληθεί με τη λήψη επώδυνων οικονομικών μέτρων και την ψήφιση του Ασφαλιστικού. «Δεν μπορούμε να αξιώνουμε από τον ελληνικό λαό να υποστεί σκληρές θυσίες και να είμαστε ελαστικοί απέναντι σε συντεχνίες και μικροομάδες που ουσιαστικά εκβιάζουν», τονίστηκε σε μία από τις συσκέψεις που ασχολήθηκαν με το πρόβλημα.

Τούτων δοθέντων από το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας είχε συμφωνηθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο πως σε περίπτωση που οι απεργοί δεν υποχωρήσουν τότε η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επιστράτευση. «Δεν μπορούμε από την πρώτη μέρα να κηρύξουμε επιστράτευση, όμως δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια», έλεγε κορυφαίος κυβερνητικός παράγοντας προαναγγέλλοντας τη στάση του Μεγάρου Μαξίμου. Από την Τρίτη
Η απόφαση για επίταξη ελήφθη την Τρίτη, ωστόσο δόθηκε παράταση ολίγων ωρών μετά τη συμφωνία των εκπροσώπων των φορτηγατζήδων πως θα προσέλθουν στο υπουργείο Μεταφορών για διάλογο με την πολιτική του ηγεσία. Μόλις χθες το μεσημέρι η συνάντηση απέβη άκαρπη, ο κ. Ρέππας που βρισκόταν στο Μαξίμου ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό, ο οποίος ήδη είχε βάλει την υπογραφή του στη σχετική απόφαση. Την επιστράτευση προανήγγειλε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής λέγοντας πως «υπάρχει το δημόσιο συμφέρον, το οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να υπηρετήσουμε». Πρόσθεσε δε πως η κυβέρνηση έδειξε τη βούλησή της για επίτευξη συμφωνίας παρέχοντας μία επιπλέον άδεια για κάθε υφιστάμενη και δίνοντας φορολογικά κίνητρα σε κάθε νέο ιδιοκτήτη.


«ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ»

«Δεν μπορούμε να αξιώνουμε σκληρές θυσίες και να είμαστε ελαστικοί σε συντεχνίες που εκβιάζουν»


Οποιος αρνηθεί τιμωρείται με φυλάκιση

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ της επίταξης γίνεται για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών σε περίοδο ειρήνης. Σύμφωνα με τον νόμο ως έκτακτη ανάγκη θεωρείται «κάθε αιφνίδια κατάσταση, η οποία απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων προς αντιμετώπιση αμυντικών αναγκών της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από κάθε μορφής απειλούμενη φυσική καταστροφή ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία». Η επίταξη γίνεται με απόφαση του Πρωθυπουργού ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου υπουργού και κηρύσσεται μερική ή γενική πολιτική κινητοποίηση. Με την απόφαση μπορεί να εξουσιοδοτούνται απευθείας οι υπουργοί, οι γενικοί γραμματείς των περιφερειών ή οι νομάρχες ώστε να προβούν στην επίταξη.

Αυτή πραγματοποιείται με τα λεγόμενα Φύλλα Επίταξης Προσωπικών Υπηρεσιών που εκδίδονται από τις οικείες αστυνομικές, λιμενικές ή πυροσβεστικές αρχές και επιδίδονται από αυτές, από τη Δημοτική Αστυνομία καθώς και από υπαλλήλους του Δημοσίου ή των ΝΠΔΔ.

Οποιος αρνηθεί να παραλάβει το σχετικό φύλλο επίταξης είτε αρνηθεί είτε παραλείψει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτό τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών μηνών. Από την επίταξη απαλλάσσονται μόνον πρόσωπα που έχουν σωματική ή πνευματική αναπηρία ή άλλους λόγους υγείας, εφόσον πιστοποιούνται με γνωμάτευση δημοσίου νοσοκομείου.
TA NEA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: