Μετά την Pagani Zonda Cinque ήρθε η σειρά και της ανοικτής έκδοσης του ίδιου μοντέλου. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό roadster, το οποίο, όπως και η κουπέ έκδοση, θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Μόλις πέντε, όπως άλλωστε φανερώνει και μια από τις λέξεις που συνθέτουν το όνομά της: Cinque.
Εφέτος είναι η χρονιά που θα παραδοθούν στους τυχερούς συλλέκτες – κατόχους τους, οι πέντε , όλες κι όλες, Pagani Zonda Cinque στην κουπέ (κλειστή) έκδοσή τους. Και η ιταλική φίρμα που δημιούργησε ο Οράσιο Παγκάνι, αποφάσισε να επεκτείνει την παραγωγή με πέντε υπέροχα roadster τα οποία, όπως είναι φανερό, δεν θα αργήσουν να βρουν τους τυχερούς κατόχους που θα τα εντάξουν στην συλλογή τους.
Οι πέντε Pagani Zonda Cinque κατασκευάσθηκαν μετά την επιμονή ενός Κινέζου πελάτη, ο οποίος ζήτησε από τους Ιταλούς να δημιουργήσουν ένα μοντέλο, το οποίο να αντικατοπτρίζει την σύγχρονη τεχνολογία και τις υψηλές επιδόσεις στο δρόμο.
Το … στοίχημα κερδήθηκε από τους Ιταλούς, που έβαλαν ένα νέο στοίχημα, με την παρουσίαση της έκδοσης roadster. Όπως και το αδελφό μοντέλο, έτσι και στην κατασκευής της ανοικτής έκδοσης έχει γίνει εκτεταμένη χρήση σύγχρονων υλικών, που συνδυάζουν υψηλά αποθέματα αντοχής και χαμηλό βάρος. Τέτοια είναι το τιτάνιο, το μαγνήσιο και τα ανθρακονήματα. Ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται η Zonda Cinque roadster είναι ο γνωστός V12 της Mercedes, χωρητικότητας 7.3 λίτρων ο οποίος έχει εξελιχθεί από την AMG και αποδίδει 678 ίππους, 780 Nm ροπή, ενώ ενδεικτικό της δύναμης και τη ροπής του οχήματος είναι ότι η πλευρική επιτάχυνση αγγίζει το 1,45G!
Βεβαίως, όταν ένα αυτοκίνητο αναπτύσσει τέτοιες ταχύτητες το ζητούμενο είναι και το πώς ακινητοποιείται. Κι εδώ οι αριθμοί είναι κάτι περισσότερο από εντυπωσιακοί. Δεδομένου πως το ιταλικό super car χρειάζεται μόλις 2,1 δευτερόλεπτα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ. / ώρα και 4,3’’ αν κινείται με ταχύτητα 200 χλμ. / ώρα. Και για αυτές τις εξαιρετικές επιδόσεις φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι από κεραμικό υλικό και ανθρακονήματα, που είναι κατασκευασμένοι από την Brembo. Ο κινητήρας, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική αλλά και τα άλλα εξελιγμένα συστήματα του αυτοκινήτου, προσφέρουν στο Zonda Cinque roadster (η οροφή αποθηκεύεται στο εμπρός καπό) επιδόσεις που βρίσκονται κοντά σε αυτές που συναντούμε στα μονοθέσια της F1.
Έτσι, από θέσης στάσης, τα πρώτα 100 χλμ. / ώρα έρχονται σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ τα ταχύμετρα δείχνει 200 χλμ. / ώρα σε 9,6’’. Οι άνθρωποι της Pagani αναφέρουν πως η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 350 χλμ. /ώρα. Αξίζει να σημειωθεί, πως το αυτοκίνητο προσφέρεται με άδεια για χρήση στο δρόμο. Τώρα σε ποιόν δρόμο θα μπορέσει να ξεδιπλώσει τις αρετές και φυσικά της επιδόσεις του, αποτελεί ερώτημα που σαφώς είναι δύσκολο να απαντηθεί.
Το κιβώτιο με το οποίο εφοδιάζεται είναι 6 σχέσεων, ημιαυτόματης λειτουργίας με τα paddles τοποθετημένα στο τιμόνι. Η Pirelli είναι αυτή που έχει φροντίσει για τα ελαστικά , τα οποία είναι διαστάσεων εμπρός 255/35/19 - πίσω 335/30/20. Οι ζάντες είναι φτιαγμένες στο χέρι, όπως και το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος και προέρχονται από την APP. Το υλικό κατασκευής τους είναι το μαγνήσιο.
Οι λίγοι τυχεροί που θα θελήσουν να αποκτήσουν την Zonda Cinque roadster θα πρέπει να δαπανήσουν ένα ποσό της τάξης του 1.300.000 ευρώ. Πάντως θα αποζημιωθούν αφού το σύστημα της ανάρτησης προσφέρει 10 διαφορετικές ρυθμίσεις, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί με την ίδια άνεση τόσο στους δρόμους, όσο και σε μια πίστα.
auto24.gr