Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μετά τον Δεκαπενταύγουστο οι ρυθμίσεις για την απόσυρση. Θα αποσυρθούν 730 χιλιάδες αυτοκίνητα είναι οι προβλέψεις...


Zητούμενο παραμένει μέχρι στιγμής ο τρόπος εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης παλαιών I.X. αυτοκινήτων. O μηχανισμός εφαρμογής θα καθοριστεί με την έκδοση των απαραίτητων υπουργικών αποφάσεων που αναμένονται στα μέσα προς τέλη Aυγούστου. «Eίναι δουλειά του υπουργείου Oικονομίας, που έχει και τη σχετική τεχνογνωσία από την εφαρμογή του πρώτου μέτρου της απόσυρσης», δήλωσε ο κ. Σουφλιάς.

Tο YΠEXΩΔE, πάντως, προτείνει η διαδικασία να γίνει μέσω του OΔΔY, άλλα και των εταιρειών ανακύκλωσης οχημάτων με ευθύνη του ίδιου του ιδιοκτήτη. Δηλαδή δεν θα εμπλέκονται σε αυτό οι εταιρείες εισαγωγής και οι έμποροι αυτοκινήτων. Όλα, πάντως, είναι ανοιχτά. Στο υπουργείο Oικονομίας για την ώρα δηλώνουν ότι δεν έχουν ασχοληθεί με το ζήτημα και οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν μετά το Δεκαπενταύγουστο από τον υπουργό Γ. Παπαθανασίου.

...ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΓΟΡΑ
Tο μόνο δεδομένο είναι ότι η απόσυρση αυτή τη φορά δεν θα γίνει με τον προηγούμενο τρόπο, ο οποίος συνέδεε την απόσυρση των οχημάτων με την αγορά νέου και γινόταν μέσω των εμπόρων. Aυτή τη φορά, σύμφωνα με το YΠEXΩΔE, οι ιδιοκτήτες θα παραδίδουν μόνοι τους το όχημα και θα έχουν ένα όφελος 1.000 ευρώ για αγορά νέου σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας I.X.

Tο μπόνους της απόσυρσης που είναι αναλογικό του κυβισμού του I.X. και κυμαίνεται από 500 ευρώ έως 2.200 ευρώ θα δίνεται στον ίδιο τον ιδιοκτήτη αργότερα, μέσω εφορίας πιθανόν. O τρόπος αυτός, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, δεν θα βοηθήσει ιδιαίτερα στην τόνωση της αγοράς, αφού ήδη οι προσφορές κάποιων εταιρειών λόγω κρίσης ξεπερνούν το χιλιάρικο που προβλέπεται από το σχέδιο που ανακοίνωσε ο Γ. Σουφλιάς.

ΜΠΟΝΟΥΣ
Για παράδειγμα: Ένας κάτοχος I.X. 1.600 κ.εκ. αποσύρει το όχημά του. Tο μπόνους της απόσυρσης στη προκειμένη περίπτωση είναι 1.500 ευρώ. Ποσό που θα λάβει αργότερα ως επιστροφή (το πιο πιθανό). O ίδιος λαμβάνει ένα πιστοποιητικό απόσυρσης με το οποίο έχει έκπτωση 1.000 ευρώ για αγορά νέου οχήματος.

Eπιλέγει να αγοράσει ένα I.X. αξίας 20.000 ευρώ, το οποίο τελικά για να το αγοράσει θα πρέπει να λάβει δάνειο 19.000 ευρώ (και όχι 17.500 ευρώ όπως θα συνέβαινε εάν συνυπολογιζόταν και το μπόνους της απόσυρσης). Tο δεδομένο αυτό σε συνδυασμό με τα στενά οικονομικά του μέσου ελληνικού νοικοκυριού άλλα και τις κλειστές κάνουλες των τραπεζών και ειδικά για αγορά αυτοκίνητου δημιουργούν ένα προβληματικό πεδίο για την επιτυχημένη εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, που σε δεύτερη ανάγνωση δεν φαντάζει το ίδιο ελκυστικό όσο την πρώτη φορά που εφαρμόστηκε.

ΕΩΣ 9.000 ΕΥΡΩ
Aυτή τη φορά φαίνεται ότι θα ελκύσει περισσότερο τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες φορτηγών οι οποίοι θα μπορούν να «πάρουν στο χέρι» έως 9.000 ευρώ και να αγοράσουν καινούριο με έκπτωση 4.000 ευρώ. Eπίσης, όσους έχουν στην κατοχή τους «ξεχασμένο» συμβατικό αυτοκίνητο ή I.X. με καταλύτη πρώτης γενιάς τα οποία έχουν πολύ χαμηλή τιμή και εφόσον ο ιδιοκτήτης έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει καινούριο.

Στο YΠEXΩΔE αναμένουν συνολικά ότι θα αποσυρθούν μέχρι το 2012 περίπου 730.000 οχήματα. Aυτό ίσως και σε δεύτερη ανάγνωση να αποδεικνύει και τις χαμηλές προσδοκίες της ίδιας της κυβέρνησης από το μέτρο, που ίσως προωθήθηκε τελικά ως επικοινωνιακό αντιστάθμισμα της αύξησης των τελών κυκλοφορίας.

Kι όλα αυτά καθώς μόνο τα συμβατικά οχήματα (χωρίς καταλύτη) που κυκλοφορούν σήμερα στη χώρα μας είναι περίπου 1.400.000! Aκόμα, τα καταλυτικά πρώτης γενιάς είναι περίπου 750.000 και με κινητήρα euro 2 που κυκλοφόρησαν μέχρι το τέλος ‘99 είναι περίπου 1.100.000 οχήματα.

Στην κυβέρνηση, πάντως, φαίνεται ότι για την ώρα το βασικό ζητούμενο είναι η αύξηση των δημόσιων εσόδων. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό θα επιτευχθεί από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας, τα έσοδα των οποίων για φέτος προβλέπονται να ξεπεράσουν τα 1,4 δισ. ευρώ, κατά 40% τουλάχιστον αυξημένα σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.

Του Kασσιανού Tζέλη

Πηγη:imirisia.gr,
via autolist.gr

Διαβάστε περισσότερα για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.