Προβληματική αποδεικνύεται η μέχρι τώρα μέθοδος για την εξοικονόμηση ενέργειας στα υβριδικά αυτοκίνητα και μια εξέλιξη σε Πανεπιστήμιο στο Οχάιο των ΗΠΑ, ίσως καταφέρει να σώσει την κατάσταση.
Έχουν περάσει μερικά χρόνια από τη δημιουργία των αυτοκινήτων που κινούνται με καύσιμο το υδρογόνο. Ίσως όμως να εμφανιστούν πολλά προβλήματα στο προσεχές μέλλον, διότι η ενέργεια η οποία μέχρι τώρα χρειάζεται για να απομονωθεί το υδρογόνο από τα υπόλοιπα άτομα στις πηγές που εντοπίζεται, είναι πολύ μεγάλη.
Στοίχημα ήταν η εξοικονόμηση ενέργειας, κάτι που τα υβριδικά οχήματα τελικά δεν εξασφαλίζουν -με τις υπάρχουσες μεθόδους- μέχρι τώρα.
Ωστόσο, τα νέα είναι ευχάριστα, αφού ο ερευνητής του πανεπιστημίου του Οχάιο, Τζεραλντίν Μποτ, κατάφερε να απομονώσει υδρογόνο από μια άλλη ουσία. Αυτή είναι η γνωστή σε όλους ουρία.
Τα 4 άτομα υδρογόνου που περιέχει η ουρία, μπορούν να απομονωθούν πιο εύκολα από το άζωτο της, ενώ το οξυγόνο απαιτεί μεγαλύτερη ενέργεια ώστε να αποσπαστεί από τα άτομα οξυγόνου που περιέχει το νερό.
Η έρευνα του Τ. Μποτ έδειξε ότι για να αποσπαστεί ένα υδρογόνο από την ουρία χρειάζονται μόλις 0.37 βολτ σε αντίθεση με τα 1.23 βολτ που απαιτεί ο διαχωρισμός του οξυγόνου από το νερό.
Αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία απομόνωσης υδρογόνου από την ουρία είναι πιο συμφέρουσα από τη μέθοδο απόσπασης υδρογόνου που γίνονταν μέχρι τώρα.
Με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της νέας μεθόδου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως να μη βιαστούν να υπογράψουν συμβόλαια για την παραγωγή υβριδικών αυτοκινήτων.
nooz.gr