Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

V8 κινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo η καρδιά της BMW M8 GTE

Η καρδιά της BMW M8 GTE: Ο πιο αποδοτικός αγωνιστικός κινητήρας στην ιστορία της BMW Motorsport.
Κάθε επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο χρειάζεται έναν ισχυρό και αξιόπιστο κινητήρα για να φτάσει μέχρι την τελική ταχύτητα. Στην περίπτωση της νέας BMW M8 GTE που θα τρέξει στο...
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA [World Endurance Championship (WEC)] και στο IMSA WeatherTech SportsCar Championship το 2018, ο κινητήρας αυτός είναι ο BMW P63/1. Η ιστορία του εν λόγω μηχανικού συνόλου ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2016.

Με το που έπεσε στο τραπέζι η ιδέα για ένα νέο κινητήρα της GTE, οι σχεδιαστές της BMW Motorsport ξεκίνησαν το πιο ολοκληρωμένο project από την εξέλιξη του κινητήρα για επιστροφή στο DTM, το 2012. Συνολικά, πάνω από 500 σχέδια κινητήρων – και άλλα 500 για το σύστημα κίνησης – υποβλήθηκαν τους επόμενους μήνες. Έτσι γεννήθηκε ο πιο αποδοτικός κινητήρας που έχει παρουσιάσει ποτέ η BMW Motorsport, με ισχύ 500 έως 600+ hp (ανάλογα με τις προδιαγραφές των Αρχών του Σπορ).

Ο P63/1 πέρασε την πρώτη του δοκιμή επιδόσεων στο σύγχρονο πάγκο δοκιμών της BMW Motorsport στο Μόναχο στις 20 Ιανουαρίου 2017 με μεγάλη επιτυχία. Ήταν μία ξεχωριστή στιγμή για τους μηχανικούς – όπως και η πρώτη δημόσια παρουσίαση του αυτοκινήτου την 1η Ιουλίου 2017 και το αγωνιστικό του ντεμπούτο στις 24 Ώρες της Daytona (ΗΠΑ) στις 27 Ιανουαρίου 2018.


Ο στόχος κατά τη διάρκεια εξέλιξης ήταν σαφής αλλά και φιλόδοξος: η δημιουργία του πιο αποδοτικού κινητήρα που έχει ‘φορέσει’ ποτέ μία αγωνιστική BMW. Για το σκοπό αυτό, αρχικά ήταν πολύ σημαντικό να αποφασιστεί ο βασικός κινητήρας που θα ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στις πολύ απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες. Σε συνεργασία με τους υπεύθυνους εξέλιξης της BMW M GmbH, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί ο BMW S63T4, ένας V8 κινητήρας με Τεχνολογία BMW TwinPower Turbo, που έτυχε εφαρμογής για πρώτη φορά στη νέα BMW M5 (κατανάλωση μικτού κύκλου: 10,5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 241 g/km)*.

Όπως ορίζουν οι κανονισμοί, τα χυτά εξαρτήματα του μπλοκ του κινητήρα και της κυλινδροκεφαλής υιοθετήθηκαν χωρίς μετατροπές από τη μονάδα παραγωγής. Και τα δύο εξαρτήματα κατασκευάστηκαν στο χυτήριο ελαφρών κραμάτων του BMW Group Plant Landshut στη Γερμανία. Εδώ, εφαρμόζονται καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον μέθοδοι παραγωγής για την κατασκευή τεχνολογικά προηγμένων εξαρτημάτων του κινητήρα από ελαφρύ, χυτό κράμα.

Εκτός από τα χυτά εξαρτήματα που υπόκεινται στους κανονισμούς, ο κινητήρας της BMW M8 GTE – που περιλαμβάνει περίπου 2.300 ακόμα εξαρτήματα, από τα οποία 985 είναι μοναδικά – απαιτούσε εκτενείς μετατροπές. Από τα εξαρτήματα αυτά, 181 προέρχονταν από μοντέλα παραγωγής, ενώ πάνω από 700 είχαν σχεδιαστεί ειδικά για τον P63/1 ή προστέθηκαν από άλλους αγωνιστικούς κινητήρες της BMW Motorsport. Οι μηχανικοί μείωσαν τον κυβισμό από 4.400 σε 4.000 κυβ. εκ., σύμφωνα με τους κανονισμούς για την κατηγορία της GTE. Η νέα σχεδίαση της κίνησης του στροφάλου εμπεριείχε τη χρήση επίπεδου στροφάλου, που προσφέρει το πλεονέκτημα μιας κανονικής σειράς ανάφλεξης και χαρίζει στον κινητήρα πιο σπορ ήχο.

Επιπλέον, έγιναν αλλαγές στη γεωμετρία των θαλάμων καύσης, συμπερ. των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η σχεδίαση του P63/1 είναι ιδανική για αγωνιστικές απαιτήσεις. Ολοκληρωμένες μετατροπές στο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής και η πλήρης ανασχεδίαση του υπερσυμπιεστή, έχουν συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης.

Έτσι επιτυγχάνεται ταχεία και ολοκληρωμένη καύση και με βέλτιστο χρονισμό, σε μέγιστη θερμοκρασία πάνω από 2.1000 C, που μεταφράζεται σε επίπεδα απόδοσης πάνω από 40% για τον P63/1. Είναι ο πιο αποδοτικός, αγωνιστικός κινητήρας στην ιστορία της BMW με σπορ μοντέλα και αυτοκίνητα τουρισμού, κάτι που παρέχει στις ομάδες πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στην αγωνιστική στρατηγική τους.

Εκτός από την αποδοτικότητα, η ευελιξία είναι ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο του P63/1, για να μπορούν οι οδηγοί να αξιοποιούν στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες της BMW M8 GTE στην πίστα. Μία καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο του κινητήρα έκανε εφικτή την άμεση απόκριση του γκαζιού και τη γραμμική καμπύλη ισχύος.



Τεχνικά χαρακτηριστικά για τον κινητήρα P 63/1 της BMW M 8 GTE .

Μοντέλο: V8 κινητήρας με Τεχνολογία BMW TwinPower Turbo

Κυβισμός: 3.981 cc

Ισχύς: 500 έως πάνω από 600 hp (ανάλογα με τις προδιαγραφές των Αρχών του Σπορ)

Αριθμός κυλίνδρων: 8

Γωνία V: 90°

Διάμετρος: 89 mm

Διαδρομή: 80 mm

Απόσταση μεταξύ κυλίνδρων: 98 mm

Όριο στροφών: περίπου 7.000 rpm


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...