Το 2017 η Volvo συμπληρώνει μία εικοσαετία σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής προηγμένων συστημάτων μηχανικής τετρακίνησης (All-Wheel Drive). Και το γιορτάζει, προσθέτοντας στην γκάμα σύγχρονα συστήματα ηλεκτρικής τετρακίνησης τα οποία βασίζονται στις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει η υβριδική τεχνολογία.
Τα τελευταία είκοσι χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις στο πεδίο της τετρακίνησης έχουν οδηγήσει σε μείωση του βάρους των μηχανικών συστημάτων με παράλληλη αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Από το λανσάρισμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ‘Active On Demand’, όπου και οι τέσσερις τροχοί εμπλέκονται μονίμως στη μετάδοση, κατέστη δυνατή η άμεση κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν αυτό απαιτείται. Το ποσό δε της ροπής, είναι συνεχώς ελεγχόμενο ώστε να εξασφαλίζεται σταθερά το βέλτιστο αποτέλεσμα όσον αφορά το κράτημα, την ευστάθεια και την έλξη ανά πάσα στιγμή. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του μηχανικού συστήματος τετρακίνησης (AWD) της Volvo Cars είναι ενιαία, με την ανάλογη παραμετροποίηση, όπου απαιτείται, για εφαρμογή στα διάφορα μοντέλα της σουηδικής μάρκας.
«Τα αυτοκίνητα της Volvo είναι πασίγνωστα για αυτό που εδώ στη Σουηδία ονομάζουμε ‘framkomlighet’, την ικανότητα να σε μεταφέρουν οπουδήποτε θελήσεις να πας, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. Πρόκειται για σημαντικό τμήμα της κληρονομιάς μας που αποτυπώνει με ευκρίνεια ποιοι είμαστε και ποιες είναι οι καταβολές μας. Με την πρόσφατη προσθήκη του ηλεκτρικού συστήματος τετρακίνησης στα κορυφαία προϊόντα της γκάμας μας, στη Σειρά 90, δίνουμε ένα ξεκάθαρο στίγμα του πόσο προηγμένη είναι η τεχνολογία τετρακίνησης της μάρκας μας και τις μεγάλες δυνατότητές μας», δήλωσε ο Χένρικ Γκριν (Henrik Green), Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo Cars.
Η πρόοδος στην τεχνολογία της τετρακίνησης εξασφαλίζει ότι το βελτιωμένο κράτημα, η ευστάθεια και η ελκτική ικανότητα συνεχίζουν να προσφέρουν έλεγχο, σιγουριά και ευχαρίστηση στον οδηγό, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
«Η ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης θα φέρει ακόμη περισσότερη ευελιξία στα συστήματα τετρακίνησης. Μπορείτε ήδη να δείτε τα πρώτα δείγματα αυτής της εξέλιξης στο XC90 Τ8 Twin Engine, όπου ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στον πίσω άξονα φροντίζει για την κίνηση των πίσω τροχών. Καθώς οδεύουμε προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίες και άλλες παρόμοιες λύσεις στους κινητήρες και τη μετάδοση, θα έχουμε αυξημένες δυνατότητες να ελέγχουμε κάθε κινητήρα και κάθε τροχό ανεξάρτητα, ανάλογα είτε με τις συνθήκες του οδοστρώματος είτε με το επιθυμητό οδηγικό στιλ», δήλωσε ο Χένρικ Γκριν.
«Αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες των πελατών μας. Αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη για μια ευέλικτη πρόταση τετρακίνησης η οποία προσαρμόζεται άμεσα και αυτόματα στις διαφορετικές καιρικές συνθήκες του πραγματικού κόσμου. Η τετρακίνηση είναι το ίδιο σημαντική για την ασφάλεια όσο είναι και τα δυναμικά συστήματα του αυτοκινήτου και δεσμευόμαστε να προσφέρουμε στον οδηγό τη σιγουριά και την ισορροπημένη, ευχάριστη εμπειρία που απολαμβάνει κανείς όταν νιώθει ότι έχει πλήρως τον έλεγχο του αυτοκινήτου του», πρόσθεσε ο Χένρικ Γκριν.
Οι τετρακίνητες εκδοχές αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% της νέας Σειράς 90, ήτοι XC90, S90 και V90, στις παραγγελίες που δέχεται η Volvo. Όσον αφορά όλη την γκάμα των μοντέλων της εταιρείας, το αντίστοιχο νούμερο κινείται πάνω από το 40%.
Η Volvo διεξάγει έρευνες και δοκιμές στα συστήματα τετρακίνησης εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Το πρώτο τετρακίνητο Volvo που μπήκε στην παραγωγή ήταν το Volvo 850 Estate, το οποίο λανσαρίστηκε το Μάιο του 1996 με τον υπερτροφοδοτούμενο I5Τ κινητήρα των 2,5 λίτρων, που απέδιδε 193 ίππους και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Το Volvo V70, που έλκει την καταγωγή του από το 850, διέθετε τετρακίνηση από το 1997. Τον ίδιο χρόνο, η Volvo έβαλε στην παραγωγή το πρώτο της «Cross Country», το V70XC, λανσάροντας ένα εντελώς νέο τύπο αυτοκινήτου με στιβαρή σχεδίαση και πολύπλευρα χαρακτηριστικά, το οποίο σήμερα αποτελεί μια οικεία εικόνα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Η Volvo Cars παρουσίασε το πρόγραμμα τετρακίνησης όταν άρχιζε να δουλεύει πάνω στο XC90 πρώτης γενιάς, ένα μοντέλο που απέσπασε διακρίσεις στην κατηγορία των SUV, έχοντας λανσαριστεί το 2002 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Το XC90 πρώτης γενιάς διέθετε προαιρετικά σύστημα τετρακίνησης με συμπλέκτη Haldex Traction Generation 2, που συνδυαζόταν με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 2,5 λίτρων. Η έκδοση Τ6 με τον κινητήρα των 3,2 λίτρων είχε την τετρακίνηση στο βασικό της εξοπλισμό.