Το Opel Ampera-e απέσπασε το ‘Paul Pietsch Award’ |
«Το Ampera-e είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Κανείς δεν χρειάζεται να ανησυχεί για αδυναμία συνέχισης του ταξιδιού λόγω αφόρτιστης μπαταρίας, αφού η αυτονομία του ξεπερνά τα 500 km. Και όπως το ‘Paul Pietsch Award’ επιβεβαιώνει, το Ampera-e δεν είναι δημιούργημα της φαντασίας, αλλά μία πραγματικότητα – και αναμένεται φέτος στα καταστήματα των διανομέων,» δήλωσε ο CEO της Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο της Στουτγάρδης.
Το ειδικό βραβείο για ξεχωριστές τεχνολογικές ιδέες έχει ενταχθεί στο θεσμό από το 1989. Έχει πάρει το όνομά του από τον Paul Pietsch, πρώην οδηγό αγώνων Grand Prix και συνιδρυτή του Motor Presse Stuttgart. Προϋποθέσεις για την υποψηφιότητα μιας καινοτομίας είναι η ετοιμότητα για μαζική παραγωγή και η αντιληπτή προστιθέμενη αξία για τους πελάτες στους τομείς περιβάλλοντος, άνεσης, ασφάλειας και οικονομίας.
Οι μηχανικοί της Opel έλαβαν υπόψη όλους αυτούς τους τομείς κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Ampera-e. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική μετακίνηση με αυτονομία πάνω από 500 km (με βάση τoν κύκλο δοκιμών NEDC σε km: >500, προκαταρκτική τιμή). Ο πρωταγωνιστής του περσινού, Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού προσφέρει τουλάχιστον 100 km πρόσθετη αυτονομία με μία φόρτιση, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του. Ακόμα και σύμφωνα με το νέο κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), που προσεγγίζει πολύ περισσότερο τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης, το Ampera-e προσφέρει αυτονομία 380 km.
Όταν το Opel Ampera-e τελικά χρειαστεί φόρτιση, 30-λεπτά σε ένα δημόσιο σταθμό ταχείας φόρτισης 50 kW DC είναι αρκετά για να προσθέσουν άλλα 150 km αυτονομίας στη νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου (μέση τιμή, με βάση προκαταρκτικές δοκιμές NEDC). Η μέγιστη ροπή των 360 Nm χαρίζει στο νέο μοντέλο το ηλεκτρικό ταπεραμέντο του. Οι επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχούν σε 150 kW/204 hp (PS), κάνοντας άνετες τις εκκινήσεις από στάση και την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο. Το συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει επιτάχυνση 0 - 50 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα και ρεπρίζ 80 - 120 km/h σε 4,5 δεύτερα (προκαταρτικές τιμές). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h προς όφελος της συνολικής αυτονομίας.