Aachen Colloquium 2016: Το μέλλον της οδηγικής απόλαυσης. Ο Klaus Fröhlich, Μέλος του Δ.Σ. της BMW AG στον τομέα της Εξέλιξης, περιγράφει τις προσεχείς τεχνολογίες κίνησης που θα μας οδηγήσουν στο μέλλον
Το BMW Group είναι πρωτοπόρος στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης και ήδη προσφέρει μία οικογένεια ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Το πλήρως ηλεκτρικό BMW i3 και τα plug-in υβριδικά – που συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα με βενζινοκινητήρα – απολαμβάνουν υψηλή δημοτικότητα μεταξύ των πελατών, ενώ μελλοντικά, το BMW Group θα λανσάρει και άλλα συναφή μοντέλα.
Το BMW Group είναι πρωτοπόρος στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης και ήδη προσφέρει μία οικογένεια ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Το πλήρως ηλεκτρικό BMW i3 και τα plug-in υβριδικά – που συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα με βενζινοκινητήρα – απολαμβάνουν υψηλή δημοτικότητα μεταξύ των πελατών, ενώ μελλοντικά, το BMW Group θα λανσάρει και άλλα συναφή μοντέλα. Ωστόσο, εξίσου σημαντικό ρόλο για αρκετό διάστημα ακόμα θα παίξουν οι συμβατικοί κινητήρες diesel και βενζίνης.
Στην ομιλία του στο 26ο Aachen Colloquium Automobile & Engine Technology, ο Klaus Fröhlich, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG στον τομέα Εξέλιξης, παρουσίασε όλο το φάσμα των βιώσιμων τεχνολογιών κίνησης στο μέλλον και ανέλυσε τη διαδρομή. Ένα από τα βασικά μηνύματα της ομιλίας ήταν ο τρόπος διαχείρισης των απαιτήσεων πελατών και νομοθετών ώστε να είναι όλοι ικανοποιημένοι. Από αυτό προκύπτει η ανάγκη για χρήση διαφορετικών συστημάτων κίνησης, κάτι που αυξάνει την πρόκληση. «Δεν θα υπάρχει μία λύση που να απαντά σε όλες τις ανάγκες», δήλωσε ο Fröhlich με σιγουριά. «Πιστεύουμε ότι για πολλά χρόνια θα εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε χιλιάδες τεχνολογίες».
Αν και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πάψουν να είναι στο προσκήνιο μεσοπρόθεσμα, εν τούτοις θα παίζουν ζωτικό ρόλο για πολύ καιρό ακόμα και θα προσφέρουν δυνατότητες αξιοποιήσιμες με πρόσθετες επενδύσεις. Ωστόσο, ο δρόμος της εξέλιξης θα είναι μακρύς για τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις εκπομπών CO2 και λοιπών ρύπων, και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας 48V θα μπουν δυναμικά στο παιχνίδι.
Η αναλογία ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους αυξάνεται σταθερά. Στις ΗΠΑ και σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες η ζήτηση αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό από όσο στη Γερμανία. Και εδώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν θεαματικά χάρη στο λανσάρισμα του BMW i3 με τη νέα μπαταρία 94 Ah. Τον Αύγουστο του 2016 οι παγκόσμιες πωλήσεις του BMW i3 αυξήθηκαν πάνω από 70% συγκριτικά με πριν από δώδεκα μήνες. Υπάρχουν τρομερές δυνατότητες για τα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, αν και τα δεδομένα διαφέρουν ανά περιοχή . Η ηλεκτροκίνηση θα εξακολουθήσει να είναι πολυπρόσωπη για αρκετό καιρό ακόμα, ανάλογα με το είδος της και την αγορά στην οποία απευθύνεται. Συνολικά 34.664 μοντέλα BMW i και BMW iPerformance είχαν πουληθεί το 2016 μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Σημαντική μείωση κόστους δεν αναμένεται πριν από το 2020 και μετά.
Θα περάσουν μερικά χρόνια πριν το ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV) αποτελέσει ολοκληρωμένη πρόταση για όλες τις κατηγορίες μοντέλων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα μπαταρίας θα επιτρέψουν στους πελάτες με καθημερινές διαδρομές έως 100 km να απολαμβάνουν ηλεκτρική οδήγηση μηδενικών ρύπων με μικρά έως μεσαία οχήματα. Το BMW i3 είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, τώρα με αυτονομία πάνω από 200 km σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.
Σε ότι αφορά τα ταξίδια μεσαίων μέχρι μεγάλων αποστάσεων και τα μεσαία μοντέλα, το BMW Group διαθέτει μία εξαιρετικά πλούσια γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEVs). Αυτά ανοίγουν το δρόμο για την πελατοκεντρική ηλεκτρική μετακίνηση σε πολλές κατηγορίες.
Από την άλλη, τα υδρογονοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEVs) προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό μηδενικών ρύπων και καθημερινής πρακτικότητας όταν απαιτείται εκτεταμένη αυτονομία και υψηλή λειτουργική αντοχή. Το κύριο πλεονέκτημα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων κυψελών καυσίμου είναι ο σύντομος χρόνος ανεφοδιασμού – παρόμοιος με των μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες καύσης. Το στοιχείο που λείπει, ωστόσο, είναι η απαιτούμενη υποδομή υδρογόνου και η οργάνωση της παραγωγής, ενώ ξεκίνησαν διατμηματικές συνεργασίες προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία δημιουργίας ενός τέτοιου οικοσυστήματος. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η παραγωγή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα γίνει βιώσιμη κατά τη διάρκεια των επόμενων δέκα χρόνων, ώστε να μπορεί να αποτελεί επιλογή των πελατών.
Το πιο πρόσφατο πειραματικό και ερευνητικό όχημα με ηλεκτρικό σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου προέρχεται από την ευέλικτη πλατφόρμα εξηλεκτρισμού του BMW Group. Οι συνεργασίες, όπως αυτή μεταξύ BMW Group και Toyota, είναι ένας άριστος τρόπος επίτευξης των στόχων πολύ πιο γρήγορα και αποδοτικά.
Ο Fröhlich σκιαγραφεί τον ‘οδικό χάρτη’ για την ηλεκτροκίνηση μέσω κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως εξής: «Η BMW θα μπει στην αγορά κυψελών καυσίμου στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, ξεκινώντας με πολύ μικρές παρτίδες παραγωγής. Ωστόσο, μέχρι το 2025 τουλάχιστον το κόστος θα παραμείνει πολύ υψηλό και η υποδομή υδρογόνου ανεπαρκής για να επιτρέψει τη ευρεία διείσδυση στην αγορά. Μέχρι την εποχή που η θεμελιώδης υποδομή θα έχει ολοκληρωθεί, το BMW Group θα έχει επίσης ετοιμάσει εμπορεύσιμα προϊόντα, ελκυστικά στους πελάτες».