«Transport Genious of the Future» 2016 Στην Ελλάδα ο υψηλού κύρους τίτλος της FIA, διεθνή συνεργάτη του ΙΟΑΣ!
Η ομάδα των Μάρκου Καραμέρη, Σπύρου Μουσελίνου και Νίκου Γαβαλά, φοιτητών του ΕΜΠ, κατέκτησε τον τίτλο στον ομώνυμο, ετήσιο διαγωνισμό της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA). Το ANGEL, ένα καινοτόμο δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτων, που οι ίδιοι σχεδίασαν και ανέπτυξαν με την υποστήριξη του συνεργάτη του Ι.Ο.ΑΣ., Γιώργου Καραμέρη, ξεχώρισε ανάμεσα στις 50 και πλέον φετινές συμμετοχές.
Ο αντιπρόσωπος της ομάδας στο διαγωνισμό, Μάρκος Καραμέρης, παρέλαβε τον τίτλο τον Μάιο στο Ελσίνκι, εκεί όπου διεξήχθη η τελική φάση του. Μιλήσαμε με τον Μάρκο για αυτή τη σημαντική διάκριση και να τι μας είπε:
Τι είναι το «Transport Genious of the Future»; Γιατί είναι σημαντική αυτή διάκριση;
Στην ουσία πρόκειται για έναν διαγωνισμό καινοτομίας για άτομα 18-22 ετών, στον τομέα τον μεταφορών. Η σημασία του έγκειται στο ότι δίνει τη δυνατότητα στους νέους να διατυπώσουν τις ιδέες τους με στόχο τη βελτίωση των μεταφορών του μέλλοντος. Εξίσου σημαντικό είναι ότι διοργανώνεται από τη FIA, η οποία ηγείται αυτή τη στιγμή του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο το πλανήτη.
Από πόσα στάδια αξιολόγησης πέρασες για να ταξιδέψεις ως το Ελσίνκι;
Πέρασα συνολικά από 3 στάδια αξιολόγησης. Αρχικά ήταν η υποβολή της ιδέας. Σε αυτό το στάδιο είχα τη βοήθεια του Σπύρου και του Νίκου. Το project είναι ομαδικό αλλά το εκπροσώπησα εγώ. Στο δεύτερο στάδιο είχα μια συνέντευξη μέσω Skype για να υποστηρίξω την ιδέα σε ό,τι αφορά την υλοποίησή της (οικονομική αποδοτικότητα, οικολογικότητα, κλπ), ενώ στην τελευταία φάση ταξίδεψα στο Ελσίνκι όπου οι 4 φιναλίστ κληθήκαμε να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας στους προέδρους της FIA, οι οποίοι και επέλεξαν στο τέλος την καλύτερη.
Μίλησέ μας για το σύστημα ANGEL και τους λόγους που εντυπωσίασε τους κριτές.
Το ANGEL αποτελεί το κοινό μας project και είναι κυρίως ένα δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ των αυτοκινήτων. Οι λειτουργίες του στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη διαφύλαξη της ασφάλειας του οδηγού σε κανονικό χρόνο (real time) και στη ρύθμιση της κίνησης, έτσι ώστε να διασφαλίζονται συνθήκες ομαλής κυκλοφορίας, ενώ βελτιστοποιείται χρονικά η διαδρομή για τον κάθε οδηγό μεμονωμένα. Το ANGEL στην ουσία αυτοματοποιεί μερικώς την οδήγηση, με τελικό στόχο την πλήρη αυτοματοποίησή της, όταν όλα τα αυτοκίνητα εφοδιαστούν με αυτό.
Ο τίτλος συνοδεύεται και από δύο μέρες με την εμπειρία της Formula E στο Λονδίνο. Τι είναι η Formula E;
Ο Σπύρος και ο Νίκος θα ταξιδέψουν στις αρχές Ιουλίου στο Λονδίνο για να απολαύσουν το έπαθλο. Η Formula E είναι αντίστοιχη της Formula 1 με τη διαφορά ότι τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν μέρος είναι ηλεκτρικά. Είναι πρόσφατος αγωνιστικός θεσμός, ξεκίνησε το 2012 συγκεκριμένα, ενώ από φέτος αναμένεται να δούμε και ρομποτικά, πλήρως αυτόνομα, οχήματα σε αυτή τη κατηγορία!
Προσωπικά, τι θα κρατήσεις ως πιο σημαντικό από όλη αυτή την εμπειρία;
Ήταν πιστεύω μια πολύ καλή ευκαιρία να συναναστραφώ με πολύ σημαντικούς παράγοντες στον τομέα της αυτοκίνησης, να τους αναπτύξω τις απόψεις μου και να ακούσω τις δικές τους σε εξαιρετικά δεκτικό και θετικό κλίμα. Πιστεύω ότι αυτή η θετική τους στάση απέναντι σε νέες ιδέες και η διαρκής διάθεση για βελτίωση είναι που συντελεί στην ανάπτυξη ενός οργανισμού όπως η FIA. Αυτή τη στάση πρέπει να προωθήσουμε και στην Ελλάδα.
Τα μελλοντικά σας σχέδια για την ασφάλεια και την καινοτομία στη μετακίνηση;
Θα συνεχίσω τη δουλειά πάνω στο ANGEL μαζί με την υπόλοιπη ομάδα. Με βάση τις γνώσεις μας, αλλά λόγω της ειδικότητάς μας, μπορούμε πιστεύω να αναπτύξουμε το μεγαλύτερο τμήμα του project μόνοι μας. Αυτή ήταν μια μεγάλη νίκη για την ομάδα μας και έπονται πολλές ακόμη ελπίζω.
Λίγα λόγια για την ομάδα:
Είναι όλοι τους τριτοετείς στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό της FIA, μετά από κάλεσμα του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ο Μάρκος ασχολείται με αλγόριθμους και επιθυμεί να ασχοληθεί επαγγελματικά με τα μαθηματικά, τα οποία είναι και το χόμπι του.
Ο Σπύρος ασχολείται με αισθητήρες και βιο-ιατρική τεχνολογία. Τον ενδιαφέρει πολύ η αλληλεπίδραση ανθρώπων με μηχανήματα και βλέπει τη βιομηχανία της αυτοκίνησης ωε ένα χώρο με πολλές προοπτικές.
Ο Νίκος ασχολείται με αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης, αλλά τον ενδιαφέρον εξίσου οι τομείς των machine learning και data science.
O Γιώργος Καραμέρης είναι μηχανολόγος μηχανικός και συνεργάτης του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς». Εργάζεται στο χώρο του αυτοκινήτου τα τελευταία 15 χρόνια ως εκπαιδευτής, τεχνικός, οδηγός αγώνων και εμπορικός αντιπρόσωπος. Με τη συγκεκριμένη ομάδα συνεργάστηκε στα πρώτα στάδια της ιδέας γιατί πιστεύει πως όλοι μαζί μπορούν να δημιουργήσουν κάτι εντυπωσιακό για την ασφάλεια των μεταφορών στο εγγύς μέλλον.
(H φωτογράφιση έγινε στις εγκαταστάσεις της Motopress, με φόντο τον προσομοιωτή ανατροπής του ΙΟΑΣ)