Μετά από Σκύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Αμφιλοχία, Τήνο, Πάτμο μπαίνει στον χάρτη των υδατοδρομίων και η Σάμος
Διαβάστε την ανακοίνωση: "Μετά από Σκύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Αμφιλοχία, Τήνο, Πάτμο μπαίνει στον χάρτη των υδατοδρομίων και η Σάμος, ολοκληρώνοντας...
την διαδικασία παραχώρησης χώρου για το υδατοδρομίου. Ανάδοχος επενδυτής ορίστηκε η εταιρεία «Υδατοδρόμιο Σάμου ΙΚΕ» θυγατρική εταιρεία της Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε/ Hellenic Seaplanes S.A. μετά την επιτυχή αξιολόγηση της από την επιτροπή διαγωνισμού που συστήθηκε από το Λιμενικό Ταμείο Σάμου.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η εκπρόσωπος της εταιρείας κα Παπαδοπούλου προχώρησε σε συναντήσεις με τοπικούς φορείς όπου συζητήθηκε ότι η συμβολή της Δημοτικής Αρχής και των τοπικών φορέων στην λειτουργία του Υδατοδρομίου είναι καθοριστική, συγκεκριμένα είπε “Πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για την κατασκευή του υδατοδρομίου και πιστεύουμε ότι η Σάμος θα είναι από τα πρώτα νησιά με ολοκληρωμένο και αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο. Πιστεύουμε πως αυτό δείχνει πια ξεκάθαρα ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις είναι και ο μόνος γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος για την αδειοδότηση υδατοδρομίων στην Ελλάδα”.
Μέχρι σήμερα πάνω από 30 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης που αν όλα πάνε καλά από το 2015 οι Έλληνες θα μπορούν να πετάνε σχεδόν παντού με υδροπλάνα. Είναι αποδεδειγμένο πως ένα τέτοιο εγχείρημα θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιωτικών μας περιοχών, την σύσφιξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τον κυρίως εθνικό κορμό της χώρας και την εμπορική και κοινωνική ανάπτυξη νησιών και τόπων του ευρύτερου Ελληνικού χώρου, που σήμερα δικαιολογημένα αισθάνονται στο περιθώριο. Η ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων μπορεί να δώσει ώθηση στα τουριστικά επαγγέλματα, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να στηρίξει την εξυπηρέτηση ασθενών με αεροδιακομιδές, τόσο για τους Έλληνες όσο και τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα.
Σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Νικόλας Χαραλάμπους αναφέρει «Η πορεία της συγκεκριμένης επενδυτικής δραστηριότητας της εταιρείας μας προχωράει με σταθερά βήματα και δεν έχει άλλη κατεύθυνση από την ολοκλήρωση του δικτύου. Πρόκειται για ένα εγχείρημα καταφανώς εθνικής σημασίας και αναμένεται σύντομα να έχουμε ένα βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων, που θα δώσει μια νέα πνοή στην διασύνδεση όλης της Ελλάδας. Η εταιρεία μας έχει ήδη ξεκινήσει την διαδικασία για αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων σε παράλια, νησιά και λίμνες όπου σύντομα θα έχουν διασύνδεση με υδροπλάνο μεταξύ τους.»
Η εταιρεία Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε/ Hellenic Seaplanes S.A. ως επενδυτική εταιρεία στο χώρο των υδατοδρομίων και υδροπλάνων έχει ξεκινήσει επενδύσεις στα πιο κάτω υδατοδρόμια χωρίς να επιβαρυνθεί ο Φορέας Διαχείρισης Λιμένα ή Δήμος οποιοδήποτε κόστος:
Υδατοδρόμιο Σκύρου
Υδατοδρόμιο Αλοννήσου
Υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας
Υδατοδρόμιο Σκοπέλου
Υδατοδρόμιο Τήνου
Υδατοδρόμιο Πάτμου
Υδατοδρόμιο Σάμου
Υδατοδρόμιο Χαλκιδικής (Μαρίνα)
Υδατοδρόμιο Λήμνου (Μαρίνα)
Επίσης ξεκίνησε τις διαδικασίες για δημιουργία υδατοδρομίων στις πιο κάτω λίμνες:
Τριχωνίδας στο Αγρίνιο
Παμβώτιδας στα Ιωάννινα
Καϊάφα στην Ζαχάρω Ηλείας
Πολυφύτου στην Κοζάνη
Κερκίνης στις Σέρρες
Μεγάλη Πρέσπα στη Φλώρινα
Βεγορίτιδας στο Αμύνταιο
Παράλληλα η εταιρεία ανάλαβε ως Τεχνικός Σύμβουλος αδειοδότησης υδατοδρομίων (χωρίς να επιβαρυνθεί ο Φορέας Διαχείρισης Λιμένα οποιοδήποτε κόστος) στο:
Υδατοδρόμιο Βόλου
Υδατοδρόμιο Ζακύνθου
Ιδιωτικό Υδατοδρόμιο Κέρκυρα
Ιδιωτικό Υδατοδρόμιο Μεγανήσι
Ταυτόχρονα με τις ιδιωτικές επενδύσεις έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες αδειοδότησης από τους Δημόσιους Φορείς Διαχείρισης Λιμένων αλλά και τους Δήμους, οι οποίοι ανάθεσαν σε εξωτερικό τεχνικό σύμβουλο την αδειοδοτική διαδικασία. Στην συνέχεια μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας θα ορίσουν ανάδοχο κατασκευαστή, οποίος θα κατασκευάσει το υδατοδρόμιο για να λάβουν την τελική άδεια λειτουργίας και μετέπειτα να παραχωρήσουν τα υδατοδρόμια προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες. Τα δημόσια υδατοδρόμια είναι:
1. Κέρκυρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
2. Παξών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
3. Ερείκουσας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
4. Οθωνών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
5. Πάτρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας)
6. Ρεθύμνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου)
7. Λαυρίου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου)
8. Ηρακλείου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου)
9. Λίμνης Βεγορίτιδας (ιδιοκτησίας Δήμου Αμυνταίου)
10. Ραφήνας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας)
11. Χερσονήσου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χερσονήσου Κρήτης)
12. Σίφνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Σίφνου)
13. Πόρου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Πόρου)
14. Χανίων (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Χανίων)
Αυτή την περίοδο πολλοί Δήμοι και Λιμενικά Ταμεία έχουν προκηρύξει τις διαδικασίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα υδατοδρόμια τους ενώ άλλοι προχωράνε με πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την παραχώρηση χώρου κατασκευής υδατοδρομίου στα λιμάνια τους.
Για τα μητροπολιτικά υδατοδρόμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης όπως ανέφερε ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας κ. Ασσαριώτης, « η εταιρεία μας έχει προχωρήσει σε ιδιωτικό διαγωνισμό με δύο αρχιτεκτονικά γραφεία από την Ελλάδα και δύο από το εξωτερικό για να επιλέξει τον ανάδοχο που θα σχεδιάσει τα δύο μητροπολιτικά υδατοδρόμια. Σε μερικές ημέρες θα έχουμε ολοκληρώσει την διαδικασία επιλογής και θα παρουσιάσουμε την τελική πρόταση μας στην νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. »