Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η επιστροφή ενός θρύλου

Τα «ποδήλατα μετά κινητήρος» VeloSolex εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1946. Μέχρι τη στιγμή που σταμάτησε η παραγωγή τους στη Γαλλία το 1988, είχαν πουληθεί ήδη 8 εκατομμύρια από αυτά. Τώρα επιστρέφουν συνεχίζοντας το ταξίδι τους στον πλανήτη της οικονομικής μετακίνησης.

Μετά το κλείσιμο του εργοστασίου στη Γαλλία το 1988, το μοτο-ποδήλατο συνέχισε...
την καριέρα του με την παραγωγή του στην Κίνα και την Ουγγαρία. Η παραγωγή επέστρεψε στη Γαλλία το 2005, ενώ το μοντέλο S4800 πέρασε τον Ατλαντικό μέσω της VeloSolex America στο Νιού Τζέρσει για αρκετά χρόνια. Τώρα επιστρέφει στη επικαιρότητα πλασάροντας και μια ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Το όχημα αποτελεί την επιτομή της απλότητας. Ένας μικρός δίχρονος κινητήρας 49 κυβικών «κάθεται» πάνω στον εμπρός τροχό εναποθέτοντας εκεί την λιλιπούτεια ισχύ του 0,8 του ίππου (800 watt) που παράγει στις 2.200 σαλ.

Η κίνηση μεταφέρεται στο λάστιχο του εμπρός τροχού μέσω ενός μικρού κεραμικού τροχού που έρχεται σε απ’ ευθείας επαφή του και το περιστρέφει.

Η χαμηλή του κατανάλωση είναι αξιοσημείωτη, καθώς με το 1,4 λίτρο του ρεζερβουάρ μπορεί να διανύσει 100 χιλιόμετρα. Ωστόσο όταν πιάσει λίγο πιο έντονη ανηφόρα, θα χρειαστεί και πετάλι από τον οδηγό για να ανέβει, υποβοηθώντας τον κινητήρα.

Σε κάθε περίπτωση –για να μην γίνονται και παρανοήσεις – είναι σαφώς ισχυρότερο από το ισχυρότερο ηλεκτρικό ποδήλατο, παράγοντας ισχύ σχεδόν διπλάσια από τα 400-450 Watt των ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Η τελική ταχύτητα είναι προκαθορισμένη με «κόφτη» στα 36 χιλιόμετρα την ώρα. Αν τώρα η σκέψη του δίχρονου κινητήρα έρχεται σε αντίθεση με την αισθητική του ενδιαφερόμενου, πλέον υπάρχει και η επιλογή του e-Solex. Η εξέλιξη αυτή προέρχεται και πάλι από τη Γαλλία, και μάλιστα φέρει την υπογραφή του Pininfarina.

Ένα ηλεκτροκινητήρας των 400W έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του πίσω τροχού και μπορεί να κινήσει το «ποδήλατο» με τις ίδιες ταχύτητες (36 χαω) αλλά για μία απόσταση όχι μεγαλύτερη από 40 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί και πάλι φόρτιση στις μπαταρίες του.

Το πρώτο πρωτότυπο VeloSolex κατασκευάστηκε το 1941 και χρησιμοποιούσε ένα συμβατικό πλαίσιο ποδηλάτου από την κραταιή τότε «Alcyon». Ο κινητήρας είχε ένα έμβολο 45 cc και είχε εξελιχθεί από την Solex.

Αρχικά δεν είχε συμπλέκτη και η και ο κινητήρας έπρεπε να σηκωθεί από τον τροχό όταν το όχημα σταμάταγε.

Αργότερα, τα κυβικά του κινητήρα έγιναν 49 και αργότερα προστέθηκε και ο συμπλέκτης. Τα Solex, παρότι μοιάζουν να είναι όλα τα ίδια, παράχθηκαν σε μεγάλη ποικιλία μοντέλων. Ιδού ποια είναι όλα τα μοντέλα με τις χρονολογίες παραγωγής τους:

  • 1946–1953: VELOSOLEX 45 cc
  • 1953–1955: VELOSOLEX 330 (πρώτος κινητήρας 49 cc – χωρίς συμπλέκτη)
  • 1955–1957: VELOSOLEX 660
  • 1957–1958: VELOSOLEX 1010
  • 1958–1959: VELOSOLEX 1400
  • 1959–1961: VELOSOLEX 1700 (πρώτη εφαρμογή συμπλέκτη)
  • 1961–1964: VELOSOLEX 2200
  • 1964–1966: VELOSOLEX 3300 (με τετράγωνοι πλαίσιο)
  • 1966–1988: VELOSOLEX 3800
  • 1971–1988:VELOSOLEX 5000


Αυτά παράχθηκαν στη Γαλλία. Εκτός Γαλλίας βγήκαν τα μοντέλα:

  • VELOSOLEX 3800
  • VELOSOLEX 4600
  • VELOSOLEX 5600


Πλέον το Velosolex 4800 παράγεται και πάλι στη Γαλλία, εξακολουθεί ωστόσο και η παραγωγή του σε αρκετές χώρες εκτός Γαλλίας.

Η ονομασία «VELOSOLEX» πάντως ανήκει στην Velosolex America, LLC που ουσιαστικά εκμεταλλεύεται και την πώλησή τους σε όλο τον κόσμο.







Πηγή: Newsbeast.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!